tag:blogger.com,1999:blog-2907908309825614618.post2739849350467856973..comments2023-12-21T01:10:32.557+02:00Comments on ΦΩΣ ΦΑΝΑΡΙΟΥ: Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕΤΑΔΟΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣpanagiotisandriopouloshttp://www.blogger.com/profile/09966994271065304598noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-2907908309825614618.post-77800384911333808482020-06-02T13:42:11.144+03:002020-06-02T13:42:11.144+03:00Τα θερμά μου συγχαρητήρια.
Πιάσατε ακριβώς και σε ...Τα θερμά μου συγχαρητήρια.<br />Πιάσατε ακριβώς και σε όλη του την έκταση το πρόβλημα που ανέκυψε λογω της πανδημίας.<br />Καιρός για γόνιμο διάλογο και διάκριση της ουσίας από την ανωφελη τυπικότητα.<br />Μπράβο. sv2https://www.blogger.com/profile/07561549982041350444noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2907908309825614618.post-28141011972212325832020-06-02T11:14:46.374+03:002020-06-02T11:14:46.374+03:00Τίποτε και από κανέναν δεν ακούστηκε "για το ...Τίποτε και από κανέναν δεν ακούστηκε "για το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας", σεβαστέ π. Ιωακείμ.<br />Τους πολιτικούς άρχοντες και γενικότερα τους θύραθεν, ουδόλως τους απασχολεί "το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας", δηλ. το τι πιστεύει η Ορθόδοξη Εκκλησία για το συγκεκριμένο Μυστήριο. Η θεολογία του Μυστηρίου (η εν Αγίω Πνεύματι μεταβολή των Τιμίων Δώρων σε Σώμα και Αίμα Χριστού και η μετάδοση δι' Αυτών στους πιστούς των λυτρωτικών και θεωτικών ενεργειών που απορρέουν από τη Σταυρική Θυσία του Χριστού) είναι καθαρά εσωτερική υπόθεση της λατρευτικής κοινότητας ημών των πιστών. Εμάς μας αφορούν και μας ενδιαφέρουν. Τους άλλους ποσώς.<br />Αυτό που ενδιαφέρει τους άλλους είναι, όχι "το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας" καθεαυτό (η θεολογία του), αλλά ο συγκεκριμένος ΤΡΟΠΟΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ των Αχράντων Μυστηρίων στους πιστούς, μέσω του κοινού κοχλιαρίου, το οποίο εισέρχεται διαδοχικά σε πολλά στόματα, καθώς και του κοινού μάκτρου, με το οποίο σκουπίζονται διαδοχικά πολλά στόματα και με δεδομένη την επιστημονική γνώση ότι ο κορωνοϊός μεταδίδεται μέσω σταγονιδίων σιέλου.<br />Ας μην συγχέουμε λοιπόν το Μυστήριο καθεαυτό, με τον τρόπο μετάδοσής του, όπως ατυχώς έχει γίνει κατά κόρον το τελευταίο διάστημα.<br />Όμως το θέμα του τρόπου μετάδοσης απασχολεί όχι μόνο τους θύραθεν, αλλά και τους εντός της ποίμνης της Εκκλησίας. Αυτά λοιπόν που οφείλουμε να συζητήσουμε και να ξεκαθαρίσουμε είναι τα εξής: <br />1. Εάν και κατά πόσο ο τρόπος μετάδοσης συνδέεται με την ουσία του Μυστηρίου, ή εάν αποτελεί απλώς εξωτερικό, τεχνικής φύσεως, στοιχείο, που μπορεί να υπόκειται σε τροποποιήσεις, χωρίς να επηρεάζεται το Μυστήριο. <br />2. Εάν οι μαρτυρίες από την λειτουργική εμπειρία και την Παράδοση της Εκκλησίας συνηγορούν πως, λόγω της μυστηριακής μεταβολής που υφίστανται τα Τίμια Δώρα, καθίστανται απρόσβλητα από μικροοργανισμούς, ή, εάν όχι, εάν τουλάχιστον οι μικροοργανισμοί στερούνται της λοιμογόνου τους ισχύος. Με απλά λόγια, εάν η χάριτι μεταβολή του τρόπου ύπαρξης του Οίνου και του Άρτου (που υπάρχουν έπειτα από την μεταβολή και ως Σώμα και Αίμα Χριστού, πραγματικά και όχι συμβολικά) συνεπάγεται υποχρεωτικά και άρση των όρων της φύσεως σχετικά με την φυσική-υλική υπόσταση του ψωμιού και του κρασιού.<br />Αυτά είναι, νομίζω, τα θεολογικά ερωτήματα που ανακύπτουν εξ αφορμής του ΤΡΟΠΟΥ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ και όχι οιαδήποτε ανάγκη επαναδιατύπωσης της θεολογίας της Εκκλησίας περί του Μυστηρίου της θ. Ευχαριστίας καθεαυτού. <br />Εάν συμφωνήσουμε, ως εκκλησιαστικό Σώμα, σε αυτόν τον καθορισμό του πλαισίου συζήτησης, μπορούμε εν συνεχεία να προχωρήσουμε και σε ουσιαστική ανταλλαγή απόψεων, τόσο σε επίπεδο συνοδικό (τοπικό και διορθόδοξο), όσο και μεταξύ των απλών πιστών.<br />Θέλω να ελπίζω πως έτσι περίπου εννοεί το όλο θέμα και ο Πατριάρχης, αν και η αναφορά του σε "ανοίκειες απόψεις" αφήνει αρκετές αμφιβολίες γι' αυτό.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2907908309825614618.post-63061552146952674962020-06-01T21:31:39.144+03:002020-06-01T21:31:39.144+03:00Τι έχουν να πουν όλοι αυτοί που μόνο να κατηγορούν...Τι έχουν να πουν όλοι αυτοί που μόνο να κατηγορούν το Πατριαρχείο ξέρουν, μετά την εμπνευσμένη απόφαση του Πατριάρχου μας κυρίου Βαρθολομαίου, για μια κοινή φωνή και απόφαση σχετικά με όσα ακούστηκαν για το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας; Για μια φορά ακόμα, το Ιερό Κέντρο της Ορθοδοξίας μας, η Μεγάλη Εκκλησία, έδειξε ότι αποτελεί τον ενωτικό και συντονιστικό κρίκο όλης της κατά Ανατολάς Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού. Το Πατριαρχείο μας που ξέρει να αφουγκράζεται, μιλά όταν εκείνο κρίνει και μάλιστα εκ μέρους όλης της Εκκλησίας, ύστερα από κοινή απόφαση. Που βλέπουν οι δήθεν "ορθόδοξοι" τον παπισμό; Που βλέπουν οι "γνήσιοι χριστιανοί" τον "πάπα" της ανατολής, όπως αναίσχυντα κατηγορούν τον Πατριάρχη μας και Ύπατο του Γένους μας κύριο Βαρθολομαίο; Παναγιώτατε προχωρήστε. Είστε ο πατέρας και ο θεματοφύλακας των ιερών και των οσίων της Εκκλησίας και του Γένους μας. Όλοι μας είμαστε στο πλευρό σας. Ο Θεός να σας μακροημερεύει και να σας ευλογεί.Αρχιμ. Ιωακείμ Οικονομίκος. Ιεροκήρυξ Ι. Μ. Κώου και Νισύρου.noreply@blogger.com