4/29/2009

ΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ: ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΩΡΗΣΗ


Κείμενο - φωτό: Νίκος Μαγγίνας

Μια διατριβή που θα συζητηθεί πολύ! Όχι μόνο στους Ορθοδόξους κύκλους, αλλά κυρίως στους Ρωμαιοκαθολικούς.
Πρόκειται για την διδακτορική διατριβή του Μ. Αρχιδιακόνου του Οικουμενικού Πατριαρχείου Μαξίμου, ο οποίος έλαβε επίσημα το δίπλωμα της ανακηρύξεώς του σε διδάκτορα της Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, όπου υποστήριξε την διατριβή του με θέμα: «Το Πρωτείο στην Εκκλησία - Από την Α’ Βατικανή στην Β’ Βατικανή Σύνοδο: Μια Ελληνορθόδοξη προσέγγιση» (Primacy in the Church - From Vatican I to Vatican II: A Greek Orthodox Perspective).
Η διδακτορική διατριβή απέσπασε τις ευμενείς κρίσεις των εξεταστών καθηγητών Μητροπολίτου Διοκλείας κ. Καλλίστου Ware και της Ελλογιμ. Δρος G. Simmonds, οι οποίοι τόνισαν ότι το διδακτορικό θα συμβάλει στην επιστήμη της θεολογίας και παρότρυναν τον Μ. Αρχιδιάκονο να το εκδώσει.


Ο Καρδινάλιος Βάλτερ Κάσπερ, ο οποίος έλαβε την διατριβήν του Αρχιδιακόνου Μαξίμου, συνεχάρη τον νέο διδάκτορα, επισημαίνοντας ότι οι άριστες σπουδές του Αρχιδιακόνου παρήγαγαν μια ενδιαφέρουσα και πολύτιμη διατριβή, η οποία υπογραμμίζει πτυχές άγνωστες στους Ρωμαιοκαθολικούς Θεολόγους και πιθανόν σε κάποιους Ορθοδόξους και θα συμβάλει στον διεξαγόμενο διάλογο μεταξύ της Ρωμαιοκαθολικής και της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Σημειώνει, επίσης, σε σχετική επιστολή του προς τον Μ. Αρχιδιάκονο, ότι είναι πολύ ευγνώμων, διότι η διατριβή παρέχει πλούσια γνώση στην θεολογική επιδίωξή μας.

Το Φως Φαναρίου συγχαίρει εγκαρδίως τον Μ. Αρχιδιάκονο για τον πλουτισμό της σύγχρονης θεολογίας με το πόνημά του αυτό.

19 σχόλια:

  1. I wish him all the best, he seems so young. Congratulations!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια στον Μ. Αρχιδιάκονο , αποτελεί την χρυσή ελπίδα του Θρόνου .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν στον π. Μάξιμο. Τον θυμόμαστε από την διακονία του στο Λονδίνο. Παρακολουθούμε πάντα με χαρά και ενδιαφέρον την αξιόλογη πορεία του. Ο Μεγάλος Θεός μας να τον ενισχύει στο σημαντικό έργο που επιτελεί κοντά στην Α.Θ.Π. τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΠΡΑΓΜΑΤΙ Η ΕΠΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΑ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΤΟΥ ΠΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΥ Κ.ΜΑΞΙΜΟΥ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΥ-ΕΚ ΠΑΤΡΩΝ ΟΡΜΩΜΕΝΟΥ- ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ Η ΟΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΘΑΡΗ ΣΚΕΨΗ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΟΠΩΣ ΑΥΤΗ ΤΟΥ "ΠΡΩΤΕΙΟΥ" ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ. ΣΥΝΗΘΙΣΑΜΕ ΟΙ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ-ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΜΗ- ΝΑ ΕΞΑΝΤΛΟΥΜΕ ΤΗ ΓΝΩΣΗ(ΟΧΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ...ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΓΓΙΖΟΥΜΕ...) ΤΩΝ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΕ ΜΕΡΙΚΕΣ "ΔΙΑΦΟΡΕΣ" ΟΠΩΣ ΑΥΤΕΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ" ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ-ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΟΥΣ ΤΕ ΚΑΙ ΜΕΣΗΣ-ΚΑΤΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΜΕ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΤΟΥ SOUPER ΜΑΡΚΕΤ...- ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΙ ΕΝ ΠΑΤΡΑΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ "ΑΛΑΘΗΤΟΝ" ΓΝΩΜΗ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΙΣΜΟΥ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ ΘΑ ΑΝΑΓΟΥΝ ΣΕ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ-ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΘΕΟΛΟΓΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟΨΗ- ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΚΔΗΛΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΤΗ... ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΣ Η ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΗ-ΚΑΙ ΑΡΑ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΗ- ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΝΑΛΟΓΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΥΖΗΤΗΤΩΝ. ΕΔΩ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΝΩΣΗ ΟΥΤΕ-ΔΥΣΤΥΧΩΣ-ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙ ΕΚΔΟΘΕΝΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΣΤΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ, ΠΑΡΑ ΤΑΥΤΑ ΑΠΟΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ EX-Patrai-KATHEDRA ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΜΕΝΟΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΤΟΥ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΙΣΜΟΥ!
    Η ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΥ Κ. ΜΑΞΙΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΊΟΝ ΣΟΒΑΡΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΕΩΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΟΜΟΙΩΣ ΟΥ ΤΩΝ ΤΥΧΟΥΣΩΝ, ΓΝΩΣΕΩΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ -ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ ΕΣΧΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΜΕΣΟΥ ΠΡΟΣΒΑΣΕΩΣ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ- ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΩΣ ΤΩΡΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΝ ΤΟΥ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΔΟΞΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ "ΑΓΑΠΗΣ, ΩΣ ΕΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΘΗ ΟΥΤΟΣ ΥΠΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΜΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΝΘΡΟΝΙΣΤΗΡΙΟΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΤΟ 1991". ΚΑΙ ΜΟΝΗ Η ΕΥΜΕΝΗΣ ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΣΤΟ WARΕ(ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΩΣ ΑΔΙΑΦΟΡΟΝ ΕΑΝ ΟΥΤΟΣ ΤΥΓΧΑΝΕΙ ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝ ΠΑΤΡΑΙΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥΝΤΑΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟΝ...) ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΛΙΑΝ ΣΟΒΑΡΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟ ΚΑΣΠΕΡ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΟΝΗΜΑ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΛΕΟΝ ΕΝΑ ΚΑΙΡΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΟΛΩΝ ΟΣΟΙ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΕΝΤΙΜΩΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΣ ΑΝΕΥ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΩΣ ΠΕΡΙ ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ. ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΗ ΕΠΑΙΝΟΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΕΝΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΟΒΑΡΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΘΙΣΤΑΝΤΑΙ ΕΝΤΙΜΟΙ ΑΡΩΓΟΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΥΛΩΣΗ ΜΙΑΣ ΠΛΗΓΗΣ ΑΙΩΝΩΝ Η ΟΠΟΙΑ ΑΙΜΑΣΣΕΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΥ ΠΑΥΕΤΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΝΑ ΑΠΟΣΧΙΖΕΙ ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, ΝΑ ΚΑΤΑΛΥΕΙ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ, ΝΑ ΦΥΓΑΔΕΥΕΙ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ, ΤΟΝ ΚΑΡΠΟ ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΣ ΕΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΔΥΜΑΜΕΩΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΒΛΑΣΦΗΜΕΙ ΤΗΝ ΧΑΡΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΙΡΕΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΒΑΘΟΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ.
    ΕΝΑΓΩΝΙΩΣ ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΥ Κ.ΜΑΞΙΜΟΥ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΣΥΓΧΑΙΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΟΨΥΧΩΣ ΤΟΥ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΑΞΙΩΘΕΙ ΠΑΡΑ ΚΥΡΙΟΥ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΗΣ ΧΑΛΚΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άξιος, Άξιος, Άξιος!!!
    Ο Θρόνος πάντοτε επιλέγει να διακονούν την ΜτΧΕ κληρικοί με μόρφωση, υψηλό αίσθημα ευθύνης, αξιοπρέπεια, ταπείνωση και ευγένεια. Ένας από αυτούς είναι και ο νέος αυτός κληρικός που με τη διατριβή του επιβεβαίωσε την μακραίωνη παράδοση του Θρόνου και την Οικουμενική πνευματική ακτινοβολία του. Εύχομαι ο Θεός να χαρίζει στον λειτουργό του υγεία και μακροημέρευση. Να έχει την ευλογία Του να διακονήσει την Εκκλησία Του Χριστού και από άλλες θέσεις ευθύνης ώστε να βοηθήσει και αυτός στη δύσβατη πορεία για την ενότητα των Χριστιανών. Είναι χαρά ότι ο Θρόνος διαθέτει διαδόχους του Εφέσσου, του Περγάμου, του νυν Χαλκιδόνος...Αξιος, νεαρέ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Από καρδιάς συγχαίρω τον πατέρα Μάξιμο για το διδακτορικό του δίπλωμα και ιδιαίτερα για το πολύ ενδιαφέρον και επίκαιρο θέμα, που πραγματεύτηκε.

    Θεωρώ ότι η διατριβή αποτελεί και μια πολύ καλή συμβολή στον διεξαγόμενο Θεολογικό διάλογο μεταξύ Ορθόδοξης και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Ελπίζω σύντομα η διδακτορική του διατριβή να εκδοθεί στην ελληνική , αλλά και στη ρωσική γλώσσα. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αξιοποιηθεί καταλλήλως.

    Στον πατέρα Μάξιμο εύχομαι να συνεχίσει την πορεία του στην Εκκλησία και ιδιαίτερα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο με την ίδια σεμνότητα, η οποία τον διακρίνει σήμερα!



    Αριστείδης Βικέτος,

    δημοσιογράφος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χρήστος Κ. Τσούβαλης1 Μαΐου 2009 στις 8:58 μ.μ.

    Συγχαρητήρια θερμά στον "εκ Πατρών ορμώμενο" Πανοσιολογιώτατο Μ. Αρχιδιάκονο π. Μάξιμο Βγενόπουλο για τις άριστες σπουδές του και την διδακτορική του διατριβή με την οποία έλαβε το δίπλωμα της ανακήρυξής του σε διδάκτορα της Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Λονδίνου.
    Του εύχομαι υγεία και μακροημέρευση για να έχει επιτυχίες και σε εκκλησιαστικές διακονίες που θα του αναθέσει η Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία και ο Προκαθήμενός της. Χρήστος Κ. Τσούβαλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο ΠΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟΣ ΜΕΓΑΣ ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΣ κ. ΜΑΞΙΜΟΣ ΣΕΜΝΟΣ ΚΑΙ ΑΘΟΡΥΒΟΣ ΠΑΝΤΟΤΕ ΔΙΑΛΕΓΕΙ ΤΟΥΣ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ. ΤΟ ΕΝΘΥΜΟΥΜΑΙ ΠΡΙΝ 22 ΕΤΗ ΣΥΜΦΟΙΤΗΤΗ ΜΟΥ ΣΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΕΤΟΣ ΒΕΒΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ. ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΔΙΕΚΡΙΝΕ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΕΚΦΡΑΖΟΜΕΝΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΤΟΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΑΝΤΙ ΤΟΥ ΕΥΚΟΛΟΥ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΠΗΡΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕ ΤΟΝ ΔΥΣΚΟΛΟ ΔΡΟΜΟ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΑΙΝΕ Ο ΔΙΑΜΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙ ΠΟΤΕ ΓΙΟΥΚΟΣΛΑΒΙΑΣ ΩΣΤΕ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ. ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ. ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΜΑΧΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΤΗΣ ΒΑΣΣΙΛΙΔΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ ΚΑΙ ΝΥΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΕΚΡΙΝΕ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΤΟΥ ΝΕΑΡΟΥ, ΕΝΑΝ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ. ΕΤΣΙ ΑΦΟΥ ΧΕΙΡΟΤΟΝΗΘΗΚΕ ΔΙΑΚΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΙΑΛΕΞΕ ΤΟΝ ΔΥΣΚΟΛΟ ΔΡΟΜΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΠΟΝΗΣΕΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΚΑΙ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ. ΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ. ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΕΡΕΥΝΗΣΕ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΑΓΑΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗ ΜΕΤΑ ΤΗΣ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.
    ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΠΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟ ΜΕΓΑ ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟ ΜΑΚΡΟΗΜΕΡΕΥΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΔΙΑΚΟΝΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑ ΕΠΑΛΞΗ ΑΥΤΗΝ ΘΑ ΤΟΝ ΤΑΞΕΙ.
    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ π. ΜΑΞΙΜΕ ΝΑ ΣΕ ΧΑΙΡΕΤΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΟΥ.
    Ο.Ρ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγχαίρω εξ όλης της διανοίας τον αξιαγάπητο Μ. Αρχιδιάκονο και σπεύδω να το διαδώσω στους αναγνώστες του ΙΣΚΙΟΥ μας:

    http://pakapodistrias.blogspot.com/2009/05/blog-post_02.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το Λαθος ειναι ολων σας.Μαθατε να εγκωμιαζετε τους αλλους χωρις να βλεπετε καν τα χαλια τους.
    Ακουσα την διατριβη του νεαρου Λατινοφρονος Μαξιμου Βγενοπουλου χθες στην Θεσσαλονικη και εκρινα οτι ο εν λογω διακονος ειναι ενας υμνητης της Παπικης καστας που θελει να Ουνιτιση την Ορθοδοξη Εκκλησια.
    Ο νεαρος αρχιδιακονος προμηνυεται να εξελιχθη σε εναν αριστο φιλοπαπικο κληρικο του Ουνιτη Πατριαρχη Βαρθολομαιου.
    Ολοι οι Λατινοι και οι γραικολατινοι στη Θεσσαλονικη ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΣΘΗΚΑΝ και εφυγαν κατατρομαγμενοι κακην κακως.

    Απο τη Βυζαντινη Θεσσαλονικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτο δεν ειναι ιστολογιο ειναι μπουρδολογιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΣΟΥ ΔΙΑΦΕΥΓΕΙ, 21 Μάϊος 2009 8:30 πμ, ΟΤΙ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΠΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΑ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΕΓΙΝΕ ΔΕΚΤΗ ΕΥΜΕΝΕΣΤΑΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΚΑΛΛΙΣΤΟ ΓΟΥΕΑΡ....ΟΧΙ ΠΩΣ ΕΧΩ ΤΗΝ ΑΞΙΩΣΗ ΝΑ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΦΥΣΙΚΑ...ΟΥΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΠΑΡΟΤΙ ΘΑ ΕΙΧΕΣ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΔΙΟΤΙ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΔΙΕΠΡΕΨΕ ΚΑΙ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙ ΕΝΑΣ ΖΗΖΙΟΥΛΑΣ! ΣΥ ΟΨΕΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και μόνος ο τίτλος της διατριβής φανερώνει τη σοβαρότητα του θέματος, οπότε μην περιμένετε από φανατικούς που στη Grecia περισσεύουν να μιλήσουν για ένα τόσο σοβαρό θέμα δηλαδή γιά τις σχέσεις των δύο Εκκλησιών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΟΥΜΕ ΟΤΙ "ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ" ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΣΧΕΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗΤΙΚΟ ΓΝΩΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΕΩΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ. ΑΘΕΟΙ ΟΝΤΕΣ (ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΤΗΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ)ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΝΑ ΟΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΣΧΑΣΗ ΔΗΛΑΔΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΧΑΛΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΩΣΦΟΡΟΥ. Ο ΘΕΟΣ ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΕΗΣΕΙ.
    Ο.Ρ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ειστε ολοι σας αξιοθρηνητοι.
    Δεν ειστε ορθοδοξοι αλλα κακοδοξοι.
    Ο Ανδρεοπουλος και ο Παπαχρηστου, αποτελουν κακεκτυπα ορθοδοξιας. Να τους χαιρεστε, Πατρινοι.
    Ε, οχι και ο Ζηζιουλας στη Θεσσαλονικη!
    Ο γνωστος γονος των γνωστων κατευθυνσεων δεν εχει σχεσι με μας. Μην μας μολυνετε Πατρινοι.
    Σας τον χαριζουμε.
    Εδω γεννηθηκε ο ΑΝΔΡΑΣ ο Μεγας Αλεξανδρος.

    Απο τη Βυζαντινη Θεσσαλονικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μήπως έχουν γραφεί για τον Μ.Αλέξανδρο(ίλεως γενού, όντως Μεγάλε Αλέξανδρε, τοις επιγόνοις σου....) και το έργο του πάνω από δεκαπέντε διδακτορικά παγκοσμίως όπως για τον κολοσσό της Θεολογίας και της Εκκλησιολογίας Ιωάννη Ζηζιούλα; Ο οποίος μέχρι και τον αγαπημένο ήρωα των παιδικών μας χρόνων, το Μικρό Πρίγκηπα του Εξυπερύ, έθεσε στην σπουδή της Θεολογίας του Προσώπου!
    Όσο για τη νύμφη του Θερμαικού όντως Βυζαντινή και Ρωμαία εστί ως επαρχία του Πανιέρου και Πρώτου, εν τοις κατ' Ανατολάς, Οικουμενικού Θρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΤΑ ΠΟΥΛΜΑΝ ΤΟ ΕΓΚΑΘΕΤΩΝ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΜΕ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑΧΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ.
    ΚΑΙ ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΛΙΒΕΡΟ ΙΕΡΑΡΧΗ ΤΗΣ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΛΛΑΔΙΤΙΚΕΣ ΑΛΛΟΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΤΥΠΙΚΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΟΠΩΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ "ΑΜΗΝ" ΜΕ ΤΟ "ΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΕΤΗ ΔΕΣΠΟΤΑ" ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ.
    ΚΑΙ ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΟ.
    Ο.Ρ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κατά το πρακτορείο amen.gr(http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2146) ο Πειραιώς.... διοργανώνει ημερίδα με θέμα το "Πρωτείο"!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Η "πρωτολαγνεία" των ρωμαιοκαθολικών περνά πια και στους κατ' όνομα ορθοδόξους. Εαν το άλας μωρανθή...! Πέρα από την ολίγιστη θεολογική συζήτηση στην οποία δεν προτίθεμαι να αναμειχθώ, δεν εννοούν οι λειτουργοί Εκείνου που εμίλησε για τους εσχάτους, ότι η μανιώδης προσκόλληση στο πρωτείο και στα πρωτεία είναι κακόγουστη και από αισθητικής πλευράς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή