9/30/2015

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ (29-9-2015)


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐδέχθη εἰς ἀκρόασιν: 
-Τόν Σεβ. Μητροπολίτην Συνάδων κ. Διονύσιον, ἐξαιτησάμενον τάς σεπτάς εὐχάς Αὐτοῦ, ἐπί τοῖς ἐπικειμένοις ὀνομαστηρίοις του. 
- Τόν Σεβ. Μητροπολίτην Παροναξίας κ. Καλλίνικον, συνοδευόμενον ὑπό τοῦ Ἱερολ. Ἀρχιδιακόνου κ. Δωροθέου Βενετσανοπούλου. 
- Ὅμιλον προσκυνητῶν ἐκ τῆς ἐνορίας Γενεσίου τῆς Θεοτόκου Συκιάδας Χίου, ὑπό τήν ἡγεσίαν τοῦ Αἰδεσιμολ. Πρωτοπρεσβυτέρου κ. Μιχαήλ Στεφανιώρου. 
- Τήν Εὐγεν. κ. Ἐλισάβετ Μάκου, Διευθύντριαν τοῦ Γραφείου Τύπου καί Ἐπικοινωνίας τῆς ἐν Ἀγκύρᾳ Πρεσβείας τῆς Ἑλλάδος. 
- Τήν Ἐλλογ. κ. Mayda Saris, Ἐκδότριαν, ἐντεῦθεν. 
- Τόν Ἐντιμ. κ. Ἠλίαν Πατρικάκον, μετά τῆς συζύγου αὐτοῦ Εὐγεν. κ. Στασινῆς καί τῆς θυγατρός των δίδος Ἄννης, ἐξ Ἀμερικῆς. 
- Τόν Ἐντιμ. κ. Χάρην Πατερουλάκην, Ἐπιχειρηματίαν, ἐξ Ἀμερικῆς. 
- Τάς Ἐλλογ. κυρίας Πολυξένην Βελέκη, Διευθύντριαν τοῦ Ἀρχαιολογικοῦ Μουσείου Θεσσαλονίκης, Εὐαγγελίαν Στεφανῆ, Ἀναπληρώτριαν Διευθύντριαν, καί Ἀγγελικήν Κουκουβοῦ, Ἀρχαιολόγον. 
- Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐξεπροσωπήθη: 
Ὑπό τοῦ Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτου κ. Ἀγαθαγγέλου Σίσκου, Βιβλιοφύλακος τῶν Πατριαρχείων, κατά τήν ἐν τῷ ξενοδοχείῳ «Hilton» δοθεῖσαν ὑπό τοῦ Ἐντιμ. κ. Reuben Gauci, Γεν. Προξένου τῆς Μάλτας ἐνταῦθα, δεξίωσιν, ἐπί τῇ ἡμέρᾳ τῆς ἀνεξαρτησίας τῆς Χώρας, τό ἑσπέρας τῆς Δευτέρας, 28ης Σεπτεμβρίου.

Ο ΠΡΟΥΣΗΣ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΣ ΜΕ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΓΛΙΑ, ΤΗΝ ΣΙΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΛΛΩΝΙΑΔΑ (ΦΩΤΟ)

Ιερά Μητρόπολις Προύσης

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Προύσης κ. Ελπιδοφόρος υποδέχθηκε χθες (29-9-2015) όμιλο προσκυνητών εξ Ελλάδος. 
Μαζί επισκέφθηκαν τους Ιερούς Ναούς Παναγίας Παντοβασίλισσας στην Τρίγλια, Αγίων Ταξιαρχών στην Σιγή και τον Άγιο Παντελεήμονα στην Απολλωνιάδα, όπου και τελέστηκε Αρχιερατικός Εσπερινός μετ' αρτοκλασίας.


9/29/2015

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ - ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΗΝ ΙΜΒΡΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΣΟ ΑΙΩΝΑ (ΦΩΤΟ)


Ένα όνειρο δεκαετιών έγινε πραγματικότητα στην Ίμβρο, όπου χτύπησε για πρώτη φορά το κουδούνι του ελληνικού Γυμνασίου - Λυκείου έπειτα από μισό αιώνα. 
Η λειτουργία του ελληνικού Γυμνασίου - Λυκείου είχε απαγορευτεί το 1964, όταν οι ελληνοτουρκικές σχέσεις διένυαν μία ακόμη κρίση με αφορμή το Κυπριακό και οι τουρκικές Αρχές είχαν θέσει σε εφαρμογή το λεγόμενο «Εριτμέ Προγκραμί», δηλαδή το σχέδιο διάλυσης της ακμάζουσας ελληνικής κοινότητας της Ίμβρου και της Τενέδου με κατάσχεση της αγροτικής γης, την ίδρυση ανοικτών αγροτικών φυλακών και την απαγόρευση της ελληνικής Παιδείας, που οδήγησε γρήγορα στη φυγή της. 
Το κτίριο του σχολείου στο χωριό Αγρίδια της Ίμβρου ανακαινίστηκε, ανοικοδομήθηκε εκ βάθρων για την ακρίβεια, με τις πρωτοβουλίες του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, της Ομογένειας και κυρίως των συλλόγων των Ιμβρίων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και χθες (28-9-2015) δέχτηκε τους πρώτους μαθητές του σε μία τελετή που έλαβαν μέρος εκπρόσωποι της ελληνικής μειονότητας, εκπρόσωποι της Ελλάδας, των τουρκικών αρχών και του Οικουμενικού Πατριαρχείου. 
Ήδη όπως έγινε γνωστό ολοκληρώθηκε η διαδικασία των αποσπάσεων εκπαιδευτικών Β/θμίας Εκπαίδευσης από την Ελλάδα, αλλά και ο διορισμός του λυκειάρχη από τις τουρκικές Αρχές, οι οποίοι θα στελεχώσουν το νέο ελληνικό Γυμνάσιο και Λύκειο της Ίμβρου. Στο σχολείου έχουν κάνει εγγραφή σε πρώτη φάση 8 μαθητές από 5 οικογένειες που επανεγκαταστάθηκαν στην Ίμβρο.


Η επαναλειτουργία του Λυκείου και Γυμνασίου ακολουθεί αυτή του Δημοτικού το 2013 και έτσι ολοκληρώνεται ο κύκλος όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης στην Ίμβρο μετά από 50 χρόνια σιωπής, αλλά συγχρόνως και άσβεστης ελπίδας.
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλους του συντελεστές, ανωνύμους και επωνύμους, αυτής της προσπάθειας και ιδιαιτέρως στον “Εκπαιδευτικό και Πολιτιστικό Σύνδεσμο Ίμβρου”, ψυχή του οποίου είναι ο πρόεδρος Λάκης Βίγκας, ο οποίος και μίλησε κατά την τελετή έναρξης της λειτουργίας των σχολείων. 
Το υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων χαιρετίζει το γεγονός της ολοκλήρωσης προ ολίγων ημερών της διαδικασίας αδειοδότησης του Ελληνικού Γυμνασίου και Λυκείου της Ίμβρου από τις τουρκικές αρχές και επισημαίνει ότι «παρακολουθεί με ενδιαφέρον και ευαισθησία σε καθημερινή βάση την προσπάθεια για την αντιμετώπιση της μεγάλης αυτής πρόκλησης, της επαναλειτουργίας ελληνικών σχολείων στην Ίμβρο μετά από μισό αιώνα με μαθητές και γονείς που στη συντριπτική πλειοψηφία τους παλιννοστούν από την Ελλάδα».
Συνολικά 14 είναι οι μαθητές σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο, και 8 οι εκπαιδευτικοί που θα διδάξουν στην Ίμβρο. Στα σχολεία της Ίμβρου το πρόγραμμα των μαθημάτων είναι το ίδιο με αυτό των ομογενειακών σχολείων της Κωνσταντινούπολης. Θα διδάσκονται όλα τα μαθήματα των θετικών επιστημών (Χημεία, Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία), Θρησκευτικά, Ηθική, Οικονομία, Αρχαία Ελληνικά και Αγγλικά. Τα νεοελληνικά μαθήματα θα γίνονται στην ελληνική. Ιστορία, Τουρκικά και Τουρκική Φιλολογία, Γεωγραφία, θα διδάσκονται στην τουρκική γλώσσα.
Στις 12 Οκτωβρίου ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος θα τελέσει τον Αγιασμό για την έναρξη της σχολικής χρονιάς και θα εγκαινιάσει το νέο σχολικό συγκρότημα.


ΓΕΡΩΝ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ: ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΚΩΦΟ–"ΜΕΡΙΜΝΑΝ"


 ὑπὸ Γέροντος Χαλκηδόνος Ἀθανασίου 
 "Θόρυβος: Ἀκουστικὴ δυσοσμία. Ἀχαλίνωτη μουσική. 
Κύριον παράγωγον καὶ διακριτικὸν τῆς Zivilisation" 
(A. Bierce) 
Ὡς γνωστόν, πολλὰ εἶναι τὰ προβλήματα μὲ τὰ ὁποῖα ἔχει νὰ παλέψει καὶ σήμερα ἡ Ἐκκλησία: Θεολογικά, θεωρητικὰ καὶ πρακτικά. Καὶ μὲ τὰ πρῶτα μὲν ἀσχολοῦνται τὰ "Everest" τῆς ὑψηλῆς θεολογίας, καὶ καλῶς ποιοῦσιν, ἐνῶ μὲ τὰ δεύτερα οἱ εἴλωτες, οἱ ἐμπρηστές, οἱ καρβουνιάρηδες κ.ο.κ. Χρειάζονται βέβαια καὶ αὐτοὶ καὶ δὴ περισσότερον, γιὰ νὰ ἀλληλοσυμπληρώνονται! 
Ἓνα λοιπὸν ἀπὸ τὰ πρῶτα εἶναι τὰ μικρόφωνα στὶς ἐκκλησιές μας, ποὺ "ἀντικατέστησαν" τὰ παλαιὰ ἐντοιχισμένα λαγήνια. Παλαιότερα ὅταν ξεχειλοῦσαν αὕτες, δὲν ὑπῆρχαν οὔτε καλοριφέρ, οὔτε μικρόφωνα, οὔτε ἐκτυφλωτικοὶ φωτισμοί. Σήμερα ἄλλαξαν βέβαια πολλά. Ἔτσι εἶναι ὁ πιστὸς καταδικασμένος νὰ ἀκούει ὄχι μόνον ἐδῶ, ἰδίως δὲ στὰ πανηγύρια, τὰς "μπρουϊτιστικάς" ἰαχάς κάποιων "ὑμνωδῶν", οἱ ὁποῖοι ὠρύονται γιὰ νὰ ἐκκωφάνουν τοὺς ἀνθρώπους πρὸς τὸ θεαθῆναι. Ἐκτὸς ἂν καὶ οἱ ἴδιοι εἶναι κωφοί! Καὶ τοῦτο ἐντείνεται μὲ τὰ μεγάφωνα. Εὐτυχῶς δὲ ποὺ δὲν γίνεται αὐτὸ ἀκόμη καὶ μὲ τὰ CD! Βέβαια αὐτὰ προκαλοῦν καὶ τὶς διαμαρτυρίες τῶν "εὐσεβῶν" περὶ τὸν ναὸν περιοίκων, ὅπως καὶ οἱ καμπάνες. Σὰν νὰ μεριμνοῦν γιὰ τοὺς κωφούς, –ἰατρικῶς διότι ὑπάρχουν καὶ οἱ κωφεύοντες–, τῶν ὁποίων ὁ ἀριθμὸς ὅλο καὶ αὐξάνεται, συνεπείᾳ καὶ τῆς ἠχοφθορᾶς τῶν αὐτοκινήτων, τῶν δαιμονικῶν μοτοσυκλετῶν, τῶν ἀεροπλάνων, τῶν ποικίλων μηχανῶν, τῶν ραδιοφώνων μὲ τὰ Woofer ἠχεῖα, τὰ νταούλια, τοὺς ζουρνάδες, τὰ κλαρίνα καὶ τὰ ἄλλα "κεκραγάρια" τῆς ἠλεκτρονικῆς μουσικῆς. Τὸ μόνο ἐνδιαφέρον στὴν περίπτωση εἶναι ὁ "διάλογος τῶν κωφῶν", μεθοδευόμενος ὡς γνωστὸν ὑπὸ πλείστων. 
Ὅμως ἡ Ἐκκλησία καὶ μία κοινότης πιστῶν, ζοῦν καὶ ἀπὸ τὴν ἐμπειρίαν τοῦ ἤχου ἐν τῷ χώρῳ. Ἡ αἴσθησις ἑνὸς ἐπάνω -κάτω, ἐμπρός - ὀπίσω ὑπάρχει οὐχὶ μόνον διὰ τῆς ὁράσεως, ἀλλὰ καὶ διὰ τῆς ἀκοῆς. Ἐδῶ βέβαια πρέπει νὰ προστεθεῖ καὶ ἡ σημασία τῆς ἀλλαγῆς τοῦ λόγου καὶ τοῦ ἀντιλόγου, τῆς ὁμιλίας, τῆς ψαλμωδίας, ὁ καταμερισμὸς τῶν ρόλων τοῦ μονολόγου, τοῦ χοροῦ καὶ ὅλων. 
Ἡ τοποθέτησις μικροφώνων ὡδήγησε σὲ μία περιφρόνηση τῆς ἀκουστικῆς διαστάσεως τοῦ χώρου. Ἀναμφιβόλως ἡ κατανόησις τοῦ λόγου εἰς μίαν λαϊκοῦ χαρακτῆρος ἢ ἀλεξανδρινῆς κοινῆς λειτουργίαν, εἶναί τι λίαν σημαντικόν. Ἐξ ἑτέρας ὅμως πλευρᾶς μία ἀδιάκριτος τοποθέτησις τῶν μεγαφώνων ὁδηγεῖ ἀναγκαστικῶς εἰς μίαν πτώχευσιν τοῦ ἀκουστικοῦ αἰσθήματος. Οὕτω π.χ. προηγουμένως ἐκ λόγων οἰκοδομοτεχνικῆς καὶ συχνάκις λειτουργικῆς, δὲν ὑπῆρχεν ἑνιαῖος χῶρος, ἀλλὰ μεσαῖον κλίτος, Ἱ. Βῆμα, παρεκκλήσια κλπ. Τοῦτο ἀπέδιδε ἕναν διακριτικὸν ἦχον εἰς τὸν ἀκροώμενον: πλησίον - μακράν, ἐντατικόν - ἤπιον κλπ. Ὑπῆρχεν ὡσαύτως διαφορὰ μεταξὺ τῆς γενικῆς προσευχῆς καὶ τῆς κατ’ ἰδίαν. 
Σήμερον τὸ μικρόφωνον καθιστᾶ δυνατὸν νὰ ἀκούωνται σαφῶς μὲν ὅλα ὑπὸ ὅλων καὶ παντοῦ, ὅμως μὲ ὁμοιότητα, ἄνευ διακρίσεως, καὶ μὲ ἀνίαν. Οὕτω προκύπτει καὶ ἐδῶ ὡσαύτως μία ἀπώλεια ἀντικειμενικότητος, ἑορτασμοῦ καὶ ἀλλαγῆς, ἐμφανίζεται μάλιστα μία κυριαρχία τοῦ λόγου ἐκ τοῦ κινδύνου διαστροφῆς του καὶ ὑπομνηματήσεως. Ἐπίσης μία ἀπώλεια τοῦ χωρικοῦ αἰσθήματος καὶ τῆς κατευθύνσεως. Τὸ οὗς δὲν ἠμπορεῖ πλέον νὰ ἐξακριβώσει τὸ πόθεν προέρχεται ὁ ἧχος πρωταρχικῶς, ἔμπροσθεν ἢ ἀπὸ τὰ πλάγια, ἄνωθεν ἢ κάτωθεν, ἐκ τοῦ Ἄμβωνος ἢ τοῦ Ἱ. Βήματος, διότι τὰ διεσπαρμένα εἰς ὅλον τὸν ναὸν μεγάφωνα, δημιουργοῦν μίαν ὁμοιόμορφον ἠχητικότητα εἰς τὸν χῶρον. 
Ὡς ἀκραία δὲ περίπτωσις δύναται νὰ ἀναφερθεῖ ἡ νεοτάτη ἐξέλιξις μὲ ἓν μεγάφωνον εἰς τὸ κέντρον τῆς ὀροφῆς. Οἱ πιστοὶ ἀκούουν τὰ πάντα ἄνωθεν ὡς ἡ φωνὴ τοῦ Θεοῦ ἐξ οὐρανοῦ, ὅμως μόνον οἱ εὐρισκομένοι πλησίον τοῦ Ἄμβωνος ἢ τοῦ Θρόνου βλέπουν τὸν λειτουργὸν νὰ κινεῖ τὸ στόμα! 
Οἱ δυνατότητες τοῦ ἠλεκτροφωτισμοῦ καὶ τῆς ἠχοφορτίσεως τοῦ χώρου τοῦ ναοῦ, ἔχουν μὲν τὸ προτέρημα νὰ δημιουργήσουν προϋποθέσεις διὰ τὴν ἀκριβῆ διαπίστωσιν ἐκείνου τὸ ὁποῖον δέον νὰ θεαθεῖ καὶ νὰ ἀκουσθεῖ. Ὅμως ἐγκυμονοῦν καὶ τὸν κίνδυνον, ὅτι ἡ συμβολικὴ γλῶσσα τοῦ φωτὸς καὶ τοῦ ἤχου θὰ παραμεληθεῖ ἢ θὰ καταστραφεῖ. Τοιουτοτρόπως τεχνικαὶ ἐπιτυχίαι ἐὰν δὲν τοποθετηθοῦν ὀρθῶς, δύνανται νὰ ὀδηγήσουν εἰς τὴν ἀπώλειαν σημαντικῶν διαστάσεων τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ χώρου1. Ἀκουέτωσαν τοίνυν οἱ διαχειριζόμενοι τὰ κοινά, ἔχοντες ὑπ’ ὄψιν ὅτι οἱ ναοὶ δὲν εἶναι κέντρα διασκεδάσεως ἢ Music Hall! 
Εὐχόμεθα νὰ μὴν ζήσωμεν καὶ ἡμεῖς τὸ τοῦ διαπρεποῦς καὶ μανιακοῦ ποδοσφαιροθεάμονος Ἀρχιθύτου, τὸν ὁποῖον καλημέρησέν ποτε ἄξιος διδάσκαλος. Οὗτος δὲ ἀπήντησεν: Ἐγὼ δὲν πηγαίνω σὲ τέτοια μάτς (Fenerbahçe – Besiktaş)! 
_______________________________________________ 
1- T. Egloff, Der Klang im Gottesraum, Publik-Forum ἀρ. 11, 29 (1995) 109.

9/28/2015

ΝΕΟΣ ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΗΣ Μ.τ.Χ.Ε. ΧΕΙΡΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ (ΦΩΤΟ)


Εκ της Ι. Μητροπόλεως Καστορίας
Αρχιερατικό Συλλείτουργο στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου στο ιστορικό Νυμφαίο τελέσθηκε εχθές, Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σερβίων και Κοζάνης κ. Παύλου και συλλειτουργούντος του οικείου Ποιμενάρχου, Μητροπολίτου Καστορίας κ. Σεραφείμ. 
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καστορίας κατόπιν σεπτής εντολής του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, χειροθέτησε σε Άρχοντα Οφφικιάλιο της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας με τον υψηλό και άκρως τιμητικό τίτλο του "Ρεφερενδαρίου", τον Νυμφαιώτη Νικόλαο Σωσσίδη. 
"Τα οφφίκια αυτά", σημείωσε στην προσφώνησή του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Σεραφείμ, "που είναι οφφίκια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, μεταβιβάσθηκαν μετά την Άλωση στη Μεγάλη Εκκλησία και από τότε η Μεγάλη Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως τα φυλάττει και τα δίδει στα παιδιά της που ξεχωρίζουν για την πίστη, την ευλάβεια, την αφοσίωση και τη διακονία προς Αυτήν. Τα οφφίκια αυτά είναι ένα από τα πολλά δείγματα της ευγενείας της καταγωγής μας, της ευγένειας του Γένους μας". 
Ο Μητροπολίτης Καστορίας μετέφερε τις ευχές και τις ευλογίες της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου αλλά και την αγάπη του και συμπλήρωσε πως "ο Άρχοντας Ρεφερενδάριος ήταν πάντοτε το πλέον έμπιστο πρόσωπο του Οικουμενικού Θρόνου, που το χαρακτήριζε η αφοσίωση, η αμέριστη προσφορά, η διακονία και η ευεργεσία προς όφελος του χριστεπωνύμου πληρώματος". Γι’ αυτό και συ, συνέχισε ο κ. Σεραφείμ, τιμάσαι από την Μητέρα Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως για το ήθος σου, το εκκλησιαστικό σου φρόνημα, την προσφορά και την αγάπη προς την Εκκλησία και την πατρίδα. 
Τέλος, συνεχάρη τον κ. Σωσσίδη και την εκλεκτή οικογένειά του για την υψίστη αυτή τιμή που έδωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης σε έναν συμπατριώτη μας και εξέφρασε τον υιϊκό του σεβασμό και την ευγνωμοσύνη του προς τον προκαθήμενο της Ορθοδοξίας για την ιδιαίτερη τιμή την οποία επιδαψίλευσε στον Επίσκοπο της Επαρχίας μας. 
Ο κ. Σωσσίδης, βαθύτατα συγκινημένος για την υψίστη αυτή διάκριση, ευχαρίστησε τον Προκαθήμενο της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο και τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Καστορίας για την αγάπη του. 


Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΤΟ ΜΕΣΑΧΩΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΑΛΚΗ (ΦΩΤΟ)


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ 
Ἐκκλησιαστικαί εἰδήσεις 
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐχοροστάτησε κατά τόν Μ. Ἑσπερινόν τοῦ Σαββάτου, 26ης Σεπτεμβρίου, εἰς τόν πανηγυρίσαντα πρότριτα Ἱ. Ναόν Ἁγίου Φωκᾶ τῆς Κοινότητος Μεσαχώρου, κατά τόν ὁποῖον ἐκήρυξε τόν θεῖον λόγον ὁ Πανοσιολ. Μ. Ἀρχιμανδρίτης κ. Βησσαρίων. Ἐκκλησιάσθησαν ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Σηλυβρίας κ. Μάξιμος, ὁ Ἐντιμ. κ. Εὐάγγελος Σέκερης, Γεν. Πρόξενος τῆς Ἑλλάδος ἐν τῇ Πόλει, μετά τῆς οἰκογενείας αὐτοῦ, ἡ Εὐγεν. κ. Δανάη Βασιλάκη, Πρόξενος, ὅμιλος προσκυνητῶν - μελῶν τῆς Ἀθλητικῆς Ἑνώσεως Ἀστυνόμων Νομοῦ Θεσσαλονίκης μετά τῶν οἰκείων των καί ἱκανόν ἐκκλησίασμα ἐκ τῆς Πόλεως. 
Μετά τό πέρας τῆς Ἀκολουθίας ὡμίλησε διά βραχέων ὁ παραστάς μετά συνεργατῶν αὐτοῦ Δήμαρχος Beşiktaş Ἐντιμ. κ. Murat Hazinedar, Δικηγόρος, ἐκφράσας τήν χαράν του διά τήν παρουσίαν του ἐκεῖσε ὡς καί διά τήν καταγωγήν του ἐκ Σινώπης, ἔνθα ὑπῆρξεν Ἐπίσκοπος ὁ Ἅγιος Φωκᾶς.
Ἀκολούθως, ὁ Παναγιώτατος ηὐχαρίστησεν αὐτόν διά τήν παρουσίαν του εἰς τόν Ἑσπερινόν καί ηὐχήθη εἰς τούς μουσουλμάνους δημότας του τά δέοντα ἐπί τῷ Βαϊραμίῳ (ἑορτῇ τῶν θυσιῶν). Ὡμίλησαν ἐπίσης ὁ Ἐπόπτης τῆς Περιφερείας Βοσπόρου Σεβ. Μητροπολίτης Μυριοφύτου καί Περιστάσεως κ. Εἰρηναῖος καί ὁ Πρόεδρος τῆς Κοινότητος Ἐντιμ. κ. Εὐστράτιος Δολτσινιάδης, ἐκθέσας τά πεπραγμένα ἐν τῇ Κοινότητι κατά τό διαρρεῦσαν ἔτος. 
Ἐπηκολούθησε δεξίωσις εἰς τήν ἀνακαινισθεῖσαν αἴθουσαν τοῦ Ἱ. Ναοῦ. 


Τήν Κυριακήν, 27ην τ.μ., ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, διεπεραιώθη εἰς Χάλκην καί ἀνῆλθεν εἰς τήν Ἱ. Μονήν Ἁγίας Τριάδος ἐν τῷ ναϋδίῳ τῆς ὁποίας ἐχοροστάτησε κατά τήν Θείαν Λειτουργίαν. 
Ἐκκλησιάσθησαν ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Γέρων Δέρκων κ. Ἀπόστολος, ὁ Ἐξοχ. κ. Bojidar Dimitrov, πρ. Ὑπουργός, ὁ Ἐντιμ. κ. Angel Angelov, Γεν. Πρόξενος τῆς Βουλγαρίας ἐν τῇ Πόλει, πλεῖστοι πιστοί ἐκ τῶν Νήσων, τῆς Πόλεως καί ἐξ Ἑλβετίας. 
Μετά τήν Θείαν Λειτουργίαν ἐγένοντο τά ἀποκαλυπτήρια προτομῆς τῆς Α. Θ. Παναγιότητος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου, ἐν τοῖς κήποις τῆς Μονῆς, δωρεᾶς τῶν ἐκ Βουλγαρίας αὐταδέλφων Ἐντιμ. κ. κ. Dinko καί Yordan Dinevi, ὡς ἀντίδωρον εὐλαβείας καί τιμῆς αὐτῶν πρός τό σεπτόν πρόσωπον τοῦ Πατριάρχου, Ὅστις ηὐχαρίστησεν αὐτούς καί τούς λοιπούς ἐκ Βουλγαρίας προσκυνητάς, ὡς καί ἅπαντας τούς παρόντας. 
Ἐπηκολούθησε δεξίωσις ἐν τῇ αἰθούσῃ τελετῶν καί ἐν συνεχείᾳ παρετέθη μοναστηριακή τράπεζα. 
Ὁ Πατριάρχης πρό τῆς ἐπιστροφῆς Αὐτοῦ αὐθημερόν εἰς τήν Πόλιν ἐπεσκέφθη κατ᾽οἷκον τόν παραθερίζοντα ἐν τῇ Νήσῳ μετά τῶν οἰκείων του Σεβ. Μητροπολίτην Πέργης κ. Εὐάγγελον, συνοδευόμενος ὑπό τῶν Σεβ. Μητροπολιτῶν Γέροντος Δέρκων κ. Ἀποστόλου καί Προύσης κ. Ἐλπιδοφόρου καί τοῦ Πανοσιολ. Μ. Ἀρχιδιακόνου κ. Ἀνδρέου.

φωτογραφίες: Θεολογική Σχολή Χάλκης 

9/27/2015

ΤΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΤΟΜΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΗ (ΦΩΤΟ)

φωτογραφίες: Θεολογική Σχολή Χάλκης

Σήμερα, Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015, μετά το πέρας της Πατριαρχικής Χοροστασίας στο καθολικό της Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος Χάλκης, η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, παρουσία του προέδρου της Εφορείας της Ι.Θ.Σ.Χ Σεβ. Μητροπολίτου Γέρων Δέρκων κ. Αποστόλου, του Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Σεβ. Μητροπολίτου Προύσης κ. Ελπιδοφόρου,  του Άρχοντος κ. Δημητρίου Αθανάσωφ και άλλων οφφικιάλων του Οικουμενικού Θρόνου, Αντιπροσωπείας της Βουλγαρικής Κυβερνήσεως και του Γενικού Προξένου της Βουλγαρίας στην Κωνσταντινούπολη καθώς και πλήθος κόσμου, πραγματοποίησε τα αποκαλυπτήρια προτομής Του, η οποία είναι δωρεά χριστιανών από την Βουλγαρία. 
Το έργο φιλοτέχνησαν Βούλγαροι καλλιτέχνες και βρίσκεται στον περίβολο της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης. 


Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΧΟΡΟΣΤΑΤΗΣΕ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΗ (ΦΩΤΟ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ)


πηγή: Θεολογική Σχολή Χάλκης
Η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. κ. Βαρθολομαίος χοροστάτησε στην Θεία Λειτουργία στο Καθολικό της Ιεράς Σταυροπηγιακής και Πατριαρχικής Μονής Αγίας Τριάδος Χάλκης (Θεολογική Σχολή). 
Παρέστησαν συμπροσευχόμενοι, ο πρόεδρος της Εφορείας της Ι.Θ.Σ.Χ. Σεβ. Μητροπολίτης Γέρων Δέρκων κ. Απόστολος, ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Σεβ. Μητροπολίτης Προύσης κ. Ελπιδοφόρος, Άρχοντες του Οικουμενικού Θρόνου, εκπρόσωποι της Βουλγαρικής Κυβερνήσεως καθώς και ο Γενικός Πρόξενος της Βουλγαρίας στην Κωνσταντινούπολη. 
Επίσης την Θ. Λειτουργία παρηκολούθησαν, όμιλος Ελλήνων εξ Ελβετίας, αλλά και όμιλοι εξ Ελλάδος αλλά και εκ Τουρκίας.