10/31/2016

ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ TATIANA DERKACH ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ


Ποιος είναι πίσω από την επικοινωνιακή επίθεση κατά του Πατριάρχη Βαρθολομαίου; 
(ελληνική απόδοση) 
Tatiana Derkach - 19 Σεπτεμβρίου 2016 
Πηγή εδώ 
Τον Αύγουστο του 2016 έγινε πρωτοφανής επικοινωνιακή επίθεση κατά του Πατριάρχη Βαρθολομαίου: ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κατηγορήθηκε ότι έχει σχέσεις με τη CIA και συμμετοχή σε μια αποτυχημένη απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία. Οι σχετικές πληροφορίες έρχονταν δήθεν από διπλωματικούς κύκλους των ΗΠΑ και είχαν ιδιαίτερα αρνητική απήχηση. O προφανής στόχος ήταν να προκαλέσουν τις τουρκικές αρχές ώστε να κινήσουν δίωξη κατά του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, του οποίου η επίσημη έδρα βρίσκεται στην περιοχή της Κωνσταντινούπολης, στο Φανάρι. Φυσικά, η δίωξη της κανονικής Εκκλησίας από τις άθεες αρχές είναι σήμερα ένα δημοφιλές μιμίδιο στο μετασοβιετικό χώρο, που χρησιμοποιούν μερικοί με επιτυχία. Αλλά στην περίπτωση αυτή, έρχεται στην επιφάνεια ο τεχνητός χαρακτήρας δημιουργίας ατμόσφαιρας μίσους εναντίον του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.
Πρέπει να πούμε, ότι οι καμπάνες των πιθανών εξελίξεων άρχισαν να χτυπάνε ένα-δυο μήνες πριν. Ό,τι συνέβαινε (και, φοβάμαι, θα συμβαίνει ακόμα) και στο εξής, πρέπει λογικά να ληφθεί ως αναπόσπαστο μέρος ενός συνόλου.
Στις 17 Ιουνίου έγινε η επίσημη έναρξη της Πανορθόδοξης Συνόδου στην Κρήτη. Ηταν τότε ήδη σαφές ότι η Εκκλησία της Ρωσίας έχει λάβει οριστικά την απόφαση να σαμποτάρει αυτήν την πανεκκλησιαστική σύναξη. Λόγοι για σαμποτάζ υπήρχαν πολλοί. Μετά τη συνάντηση στην Αβάνα του Πατριάρχη Κυρίλλου και του Πάπα, στους συντηρητικούς κύκλους άρχισε να αυξάνεται η ένταση. Ένας αριθμός κληρικών, ακόμα και επισκόπων, αρνήθηκαν να μνημονεύουν τον Πατριάρχη Κύριλλο κατά την τέλεση της Λειτουργίας. Η συνάντηση στην Αβάνα όχι μόνο δεν είχε πετύχει επικοινωνιακό αποτέλεσμα, αλλά στην ουσία έκοψε το δρόμο για την συμμετοχή του Πατριάρχη Κυρίλλου στην Πανορθόδοξη Σύνοδο. Συμμετοχή σε αυτή τη Σύνοδο θα θεωρούνταν από τους «υποτελείς» του ως απόλυτη προδοσία της Ορθοδοξίας – με όλα τα συνακόλουθα προβλήματα πειθαρχίας.
Επιπλέον, εμφανίστηκε εκ νέου, απροσδόκητα, το ουκρανικό ζήτημα – το πιο οδυνηρό για την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας η οποία, παρά το γεγονός ότι κατάφερε να πετύχει την σιωπή του Οικουμενικού Πατριάρχου για το ουκρανικό ζήτημα στο πλαίσιο της Πανορθόδοξης Συνόδου, απέτυχε στο να αναβληθεί το θέμα αυτό για πολύ καιρό. Η Ουκρανία, η οποία σε εκκλησιαστικούς κύκλους της Μόσχας θεωρείται ως αντικείμενο και όχι ως υποκείμενο στις [εκκλησιαστικές] σχέσεις, μπέρδεψε ξαφνικά την κατάσταση.
Την προηγουμένη της έναρξης της Πανορθόδοξης Συνόδου (16 Ιουνίου 2016), η Βερχόβνα Ράντα (Βουλή) της Ουκρανίας ανακοίνωσε ότι προσφεύγει στον Οικουμενικό Πατριάρχη με αίτημα την αποκατάσταση της ιστορικής δικαιοσύνης όσον αφορά τη Μητρόπολη Κιέβου, η νομιμότητα της προσάρτησης της οποίας στο Πατριαρχείο Μόσχας εξακολουθεί να προκαλεί βάσιμες αμφιβολίες. Επειδή το Οικουμενικό Πατριαρχείο δέχτηκε προς εξέταση την έκκληση αυτή και δημιούργησε αρμόδια επιτροπή για την διερεύνηση αυτού του θέματος, κατέστη σαφές ότι η Εκκλησία της Ρωσίας θα ξεκινήσει πόλεμο εναντίον του Φαναρίου.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη συνέχεια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου