Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
«Φοβούμαστε ότι θα χυθεί αίμα λόγω του Ουκρανικού ζητήματος», εκραύγαζε την περασμένη εβδομάδα ο μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, με αφορμή την επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου στην Θεσσαλονίκη και το Άγιον Όρος.
Φυσικά τίποτα δεν έγινε. Ο Κυθήρων Σεραφείμ, όμως, είναι, έτσι κι αλλιώς, υπόλογος για την αλόγιστη κινδυνολογία. Για να μην πω ότι θα ήθελε να …ανοίξει καμιά μύτη για να «δικαιωθεί».
«Αγωνιούμε για την ενότητα της Ορθοδοξίας» ξεφωνίζουν άλλοι. «Το σχίσμα είναι επί θύραις», υπονοώντας ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο ευθύνεται για το «σχίσμα».
Αγιορείτες στέλνουν φιρμάνια «θεολογικά και ιεροκανονικά» για να διαφυλάξουν την «ενότητα» της Εκκλησίας.
Πρόσφατη περίπτωση η Μονή Γρηγορίου του Αγίου Όρους που εξαπέλυσε «Μελέτη κανονική και ιστορική με αφορμή το ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα» και την απέστειλε στους Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος μόλις αναχώρησε ο Οικουμενικός Πατριάρχης από το Άγιον Όρος.
Οι Αγιορείτες το ‘χουν παρακάνει! Ομιλούν επί παντός επιστητού, λες και είναι γραφείο τύπου Κόμματος! Θεωρούν ότι πρέπει να έχουν λόγο από το μάθημα των Θρησκευτικών και το δημογραφικό (sic) μέχρι το Ουκρανικό.
Προφανώς έχουν παρανοήσει τον ρόλο τους… Το ότι είναι Αγιορείτες δεν τους καθιστά «αυθεντίες». Βέβαια, υπάρχει δυστυχώς ένας «πιστός λαός» αφιονισμένος, ο οποίος περιμένει «να πάρει γραμμή» κι αυτό εκμεταλλεύονται κάποιοι Αγιορείτες.
Όμως, για το Ουκρανικό να μην ανησυχούν.
Έρχονται πολύ σύντομα αναγνωρίσεις της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας και από άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, οπότε το «πρόβλημα» θα λυθεί.
Ας μη χάνουν, λοιπόν, τον καιρό της προσευχής με «μελέτες» διότι όπως έχει πει κι ο Πατριάρχης «έχουσι γνώσιν οι φύλακες».
Στην Γρηγορίου δεν μ' άφησαν να κοινωνήσω, εν ώρα Θείας Ευχαριστίας, διότι (λέει) δεν πήρα την ευλογία του Ηγουμένου. Έχουν απομακρυνθεί πάρα πολύ από την Ορθόδοξη Πατερική Παράδοση ή, καλύτερα, από την Αποστολική Εκκλησία. Η Δωρεά της Κοινωνίας είναι προϊόν ανταλλαγής δηλαδή, και ειδικής προετοιμασίας...δεν διαβάζουν τον κατηχητικό λόγο του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, για το Πάσχα, στην Γρηγορίου; Ο ίδιος ο μοναχός, ωστόσο, που μ' έκανε τον έξυπνο για το πώς πρέπει κανείς να κοινωνά, για το τυπικό δηλαδή, ο ίδιος αυτός μοναχός δεν μου γύρισε ρέστα, όταν πήρα κάποια πραγματάκια από την Έκθεσή τους, και (εννοείται) δεν μου έδωσε ούτε απόδειξη. Πάντως, στο συγκεκριμένο Μοναστήρι διαπίστωσα κατακόρυφη πτώση επιπέδου. Μας ανέλαβε, όλους τους προσκυνητές, μοναχός (νομίζω εκτελών χρέη Αρχοντάρη), για να μας κάνει (υποχρεωτικά) ομιλία προπαγανδιστική και εντελώς εθνικιστική. Κάποτε, απ' ό,τι γνώριζα, η Μονή αυτή ήταν γνωστή για την καλλιέργεια των μοναχών της: μόνο εθνικισμό έλαβα και μίσος. Διότι μισείς, όταν δεν αφήνεις κάποιον να κοινωνήσει. Έχεις πρόβλημα, όταν εμποδίζεις κάποιον από την κορυφαία επίγεια στιγμή του, με τρόπο χαιρέκακο. Δυστυχώς ο εθνικισμός έχει εξαπλωθεί σε ολόκληρο το Άγιος Όρος, αλλά δεν θέλω να επεκταθώ: σημεία των Καιρών...;
ΑπάντησηΔιαγραφή...κατ' αυτόν το τρόπο ακυρώνουν τους εν τω κόσμω πνευματικούς,αλλά και την ελευθερία του πιστού...
ΑπάντησηΔιαγραφή