________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ / ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ / ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΑΟΣ / ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ / ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΝ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ / ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
________________________________________________________________________________________________________________________________________


11/24/2012

Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΔΩΝΙΩΝ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ ΕΠΙ ΤΗ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ 4Ε

φωτογραφίες: Νικόλαος Μαγγίνας

ΟΜΙΛΙΑ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΔΩΝΙΩΝ κ. ΑΘΗΝΑΓΟΡΟΥ 
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΕΞΙΩΣΙΝ
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΝ ΑΥΤΟΥ
(Φανάριον, 18.11 2012)

λογητός Θεός καί πατήρ το Κυρίου μν ησο Χριστο, ελογήσας μς ν πάσ ελογί πνευματικ ν τος πουρανίοις ν Χριστ, καθώς ξελέξατο μς ν ατ πρό καταβολς κόσμου εναι μς γίους καί μώμους κατενώπιον ατο, ν γάπ προορίσας μς ες υοθεσίαν διά ησο Χριστο ες ατόν, κατά τήν εδοκίαν το θελήματος ατο, ες παινον δόξης τς χάριτος ατο, ν χαρίτωσεν μς ν τ γαπημένῳʺ.[1]

Παναγιώτατε Δέσποτα,
Μακαριώτατε Πάτερ,
Σεβασμιώτατοι καί Θεοφιλέστατοι
γιοι ρχιερες,
Ελαβέστατοι πατέρες καί δελφοί,
ξοχώτατοι,
καί πάντες ο γαπητοί καί κλεκτοί παρόντες,

ν τελεί ταπεινώσει καί πλήρει ποταγ νώπιον τς νεξιχνιάστου βουλς το ζντος Θεο καί ν βαθεί προσκυνήσει το γίου θελήματος Ατο, ερίσκομαι νώπιον μν ν τ πληρότητι τς ερωσύνης μου, ρτι χορηγηθείσης μοι διά τν σεπτν χειρν τς μετέρας Θειοτάτης Παναγιότητος καί τν συλλειτουργησάντων Ατ Σεβασμιωτάτων γίων ρχιερέων.
       μολογ ν πάσ ελικρινεί καί νευ διαθέσεως ταπεινολογίας τι χω πλήρη συναίσθησιν τόσον το ψηλοτάτου τούτου ρχιερατικο πουργήματος, τό ποον Συνοδικς μοι νεπιστεύθη γία το Χριστο Μεγάλη κκλησία τς Κωνσταντινουπόλεως, σον καί τς φθαρτότητος καί ματαιότητος τν νθρωπίνων πραγμάτων, περί τν ποίων μιλε λίαν προσφυς γιος Γρηγόριος Θεολόγος, τοι τς προσκαίρου δόξης καί λαμπρότητος, τν θρόνων, τν ξουσιν, το πλούτου, τν περοψιν το βίου τούτου, καθ̉  τι πί εκοσαετίαν ταπεινή μαθητεία μου ες τάς αλάς ταύτας τς Μητρός κκλησίας μέ δίδαξε πλεστα σα, τά ποα τηρ, ς πολύτιμον παρακαταθήκην, ν τ καρδί μου. Πρό εκοσαημέρου δέχθην, ς ν συσσεισμ, τήν ψήφοις κανονικας κδηλωθεσαν πίνοιαν το Παρακλήτου, το καλέσαντός με ʺὑπεισελθεν τόν Εαγγελικόν ζυγόν καί τήν ρχιερατικήν ξίανʺ[2] καί κουσα διά φωνς νός τν γγέλων, στις ʺἐλάλησε μετ’ μο λέγων δερο, δείξω σοι τήν νύμφην τήν γυνακα το ρνίουʺ[3]. Καί δού σήμερον, ʺἐλέει καί οκτιρμος καί φιλανθρωπίᾳʺ[4] ʺτο ποιμένος τν προβάτων το μεγάλουʺ[5], τελέσθησαν ο πνευματικοί γάμοι θηναγόρου το ετελος καί ναξίου ερομονάχου μετά τς λαμπρς καί πανσεβάστου καί πεποικιλμένης νύμφης τν Κυδωνιν, ʺτς ρχομένης κ τς θλίψεως τς μεγάλης καί πλυνάσης τάς στολάς ατς καί λευκανάσης ατάς ν τ αματι το ρνίουʺ[6].
νώπιον λοιπόν πάντων μν σταται μέχρι πρό τινος ταπεινός ερεύς το Πανσέπτου Πατριαρχικο Ναο, νδεδυμένος ʺδιά τν οκτιρμν το Θεοῦʺ[7] τήν  ρχιερατικήν χάριν, συντετριμμένος καί τεταπεινωμένος, μή χων νά ρθώσ λόγους καλλιεπες,  καταλλήλους τ περιστάσει, ε μή μόνον τό, γενηθήτω τό θέλημα το Θείου τς κκλησίας Δομήτορος, στις ʺἐξλθε νικν καί να νικήσῃʺ[8].
Διά τοτο καί δοξάζω, μν καί προσκυν δαφιαίως τό συμπλαστουργοσύνθρονον Πατρί τε καί Λόγ Θεον Πνεμα, τό πικαθσαν πί τς κεφαλς μου καί καταστήσαντά με κανονικς πίσκοπον τς Μις, γίας, Καθολικς καί ποστολικς κκλησίας, τς παροικούσης ν Κυδωνίαις τς Μικρς σίας, καί χηρευούσης πό το τους χίλια ννεακόσια ξήκοντα.



Εμαι δέ πολύτως πεπεισμένος τι πάντα τατα συνετελέσθησαν χάρις ες τήν μητρικήν μεσιτείαν τς προστάτιδός μου περαγίας Θεοτόκου. ς γνωστόν, γεννήθην καί νετράφην ντός νός μιγς Θεομητορικο περιβάλλοντος, καθ̉  τι Βοιωτικός ρχομενός τελε πό τήν διαρκ  σκέπην καί γρυπνον προστασίαν τς περμάχου Στρατηγο το εσεβος μν Γένους. πέπρωτο δ̉  ν συνεχεί νά μεταφυτευθ ες τήν κατ̉  ξοχήν πόλιν τς Θεοτόκου, διά νά διακονήσω τας χρείαις τν γίων το Θεο κκλησιν πό το ερο τούτου Κέντρου τς ρθοδοξίας. Διό καί ν ελαβεί πολλ ναφων, ξ λης ψυχς καί διανοίας, πρός τήν Δέσποιναν το κόσμου: ʺΠς σου τήν χάριν μνήσαιμι, καί τήν πολλήν πρός μέ, τόν νάξιον δολόν σου, καθ̉   κάστην πρόνοιαν, ν σαφς πιδείκνυσαι; πς δέ σου φράσω τήν γαθότητα, καί τήν ποικίλην ντως κυβέρνησιν; σύ ον καί τι νν, ες εί μου πρόστηθι, παντός κακο, ζντα καί θανόντα με, κλυτρουμένη Σεμνήʺ[9].
ν συνεχεί φείλω νά ποβάλω χρεωστικς τήν κ μέσης καρδίας ελικριν εγνωμοσύνην μου πρός τήν μετέραν Θεοφρούρητον Παναγιότητα, διά τήν πρός τό ταπεινόν μου πρόσωπον πιδειχθεσαν καί πιδεικνυομένην Πατριαρχικήν Ατς μπιστοσύνην,  πατρικήν στοργήν, ελικριν γάπην καί διαρκ προστασίαν διά τν ποίων καθημερινς μέ περιβάλλει, ς καί διά τήν εμεν εσήγησιν Ατς πρός τήν γίαν καί εράν Σύνοδον περί τς νυψώσεώς μου ες τόν ρχιερατικόν βαθμόν. Διά τοτο, πιτρέψατέ μοι, Παναγιώτατε,  πως παναλάβω τούς λόγους το Διακόνου γνατίου, το διαζωγραφήσαντος τόν βίον καί τήν πολιτείαν το κ τν γίων Προκατόχων μν Πατριάρχου Ταρασίου: ʺΕ πιλήσομαί σου τς το Θεο μνήμης ξω πέσοιμι, καί ε μή μνησθ σου, λήθης βυθος πορριφθείην, καί γλσσά μου τ λάρυγγί μου κολληθείη· χρέος γάρ τοτο καί χρεν  πάντων μοί καθέστηκε τιμιώτατον το ν τ καρδί παντοχόσε κεκτσθαι τό σόν μνημόσυνονʺ.[10]
σαύτως ασθάνομαι πιτακτικήν τήν νάγκην πως εχαριστήσω θερμς τούς Σεβασμιωτάτους γίους ρχιερες, τούς συγκροτοντας τήν γίαν καί εράν Σύνοδον, διά τήν μόθυμον καί μόφωνον κλογήν μου ες τόν θρόνον τς στορικς καί μαρτυρικς ερς Μητροπόλεως Κυδωνιν, ς καί τήν νταθα σεβασμίαν εραρχίαν το γιωτάτου ποστολικο καί Πατριαρχικο τούτου Θρόνου διά τήν πιδειχθεσαν λεπτήν προσοχήν, πνευματικήν συμπαράστασιν καί ποικιλότροπον βοήθειαν ατς πρός τήν ναξιότητά μου.
Ες τόν λως τιμητικς προσελθόντα νταθα Μακαριώτατον ρχιεπίσκοπον θηνν καί πάσης λλάδος κύριον ερώνυμον χάριτας μολογ, ο μόνον διότι διά τν τιμίων χειρν Ατο λαβον τούς δύο πρώτους τς ερωσύνης βαθμούς λλά καί διά τά σα γαθά λάλησεν ες τήν καρδίαν μου, λόγ τε καί ργ, κατά τήν διάρκειαν τς παρά τούς πόδας ατο ταπεινς διακονίας μου, κ τς ποίας τά μέγιστα διδάχθην καί φελήθην, ς καί διά τήν πρός μέ πολλήν πατρικήν ατο γάπην, τό διαίτερον νδιαφέρον καί τήν ποικιλότροπον συμπαράστασίν του.



Ες τόν Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Θηβν καί Λεβαδείας κύριον Γεώργιον νήκει λόγος τς κ βαθέων εχαριστίας μου, δι̉  σα τόσον δαψιλς προσέφερε καί συνεχίζ νά προσφέρ ες μέ, διά τά πατρικάς ατο συμβουλάς, ποδείξεις, κατευθύνσεις καί νουθεσίας. φείλω μετά παρρησίας νά μολογήσω, κατά τήν πίσημον ραν ταύτην, τι ν τ ερ Μον σίου Λουκ Λεβαδείας διακονία μου, κατά τήν περίοδον τς γουμενίας το σημερινο Ποιμενάρχου μν, πέβη χάρις ες ατόν ληθής μαθητεία ες τήν ν Χριστ ζωήν καί τήν θυσιαστικήν προσφοράν διά τόν πλησίον, γενόμενος καθ’ κάστην διος παράδειγμα πρός μίμησιν.
Ες τούς κ το ξωτερικο προσελθόντας λίαν προφρόνως σεβασμίους εράρχας ποβάλλονται θερμόταται εχαριστίαι διά τόν κόπον ες τό ποον πεβλήθησαν.
    σπάζομαι μετ̉  ασθημάτων δελφικς γάπης καί νυποκρίτου φιλίας τήν προσφιλεστάτην μοι Πατριαρχικήν Αλήν, νταποδίδων οτω κατά τό λάχιστον τά σα καθ̉  μέραν ατη πράττει δι̉  μέ, περιβάλλουσά με διά μεγίστης γάπης καί διαρκος ρωγς.
Ες δύο ερά πρόσωπα τς ζως μου, τήν σεβαστήν μου μητέρα καί τήν γαπημένην μου δελφήν, φείλω χρεωστικς νά ναγράψω τάς θερμοτέρας τν εχαριστιν μου ο μόνον διά τήν φυσικήν ατν γάπην καί στοργήν, λλά καί διά τήν διαιτέραν, ν θυσιαστικ διαθέσει, συμπαράστασιν ατν ν παντί καί πάντοτε.
Τούς προσκυνητάς τς σημερινς πιδημίας το γίου Πνεύματος, ν τήν πρώτην θέσιν κατέχει ν τ καρδί μου σεβάσμιος ρχιμανδρίτης το Οκουμενικο Θρόνου Κλήμης τταλιεύς, λευκανθείς ν αταπαρνήσει ες τήν διακονίαν τς κκλησίας, τούς προσκυνητάς, λέγω, ναγκαλίζομαι μετά πολλς γάπης καί ξαιρέτου τιμς καί θερμς εχαριστ διά τήν πρόφρονα καί λίαν τιμητικήν προσέλευσιν καί συμπροσευχήν ατν. ʺΔώ ατος Κύριος κατά τήν καρδίαν ατν καί πσαν τήν βουλήν ατν πληρώσαιʺ[11].
Τήν στιγμήν ταύτην σκέψις μου στρέφεται ες τήν Χώραν τν Ζώντων, κ τς ποίας α μακάριαι ψυχαί το λως αφνιδίως ες τούς ορανούς ρπαγέντος πολυσεβάστου Γέροντός μου Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί γίου Βλασίου Νικοδήμου, το προσφιλος γεννήτορός μου Παναγιώτου καί το σεβασμίου πάππου μου Κωνσταντίνου περίπτανται σήμερον ες τό Σεπτόν Κέντρον καί συμμετέχουν συναγαλλόμεναι καί συνευφραινόμεναι πί τ χειροτονί μου. Εη μνήμη ατν αωνία καί ληστος, δέ πό καρδίας εγνωμοσύνη μου πειρος διά βίου παντός.


Παναγιώτατε Δέσποτα,
Μακαριώτατε Πάτερ,
Κατακλείων τόν λόγον, πιτρέψατέ μοι πως θέσω τήν ρχιερατικήν διακονίαν μου πό τό ερόν μαφόριον τς Θεομητορικς προστασίας καί χάριτος καί πικαλεσθ, πρός νίσχυσιν μου, τήν πρός Θεόν μεσιτείαν το πορφυρώσαντος τάς Κυδωνίας γίου Νεομάρτυρος Γεωργίου το Χιοπολίτου, οτινος μνήμη τ 26 το παρόντος μηνός.
Σύν πσι τούτοις, κζητ ελαβς καί τάς κ τν ορανίων μονν ελογίας τν σεβασμίων προκατόχων μου Μητροπολιτν Κυδωνιν Γρηγορίου, στις ʺἐνίκησε διά τό αμα το ρνίου καί διά τόν λόγον τς μαρτυρίας ατο, καί οκ γάπησεν τήν ψυχήν ατο χρι θανάτουʺ[12], Εγενίου καί γαθαγγέλου, μο μετά τν προσευχν τν κ τς Αολικς γς καταγομένων λογάδων το Γένους λία Βενέζη, Φωτίου Κόντογλου καί το διαπρεπος Λειτουργιολόγου ωάννου Φουντούλη, το ταπεινο καί πρου Διδασκάλου τς ερς πιστήμης.
Καί τατα μέν οτως· ʺτ δέ δυναμέν φυλάξαι πάντας μς πταίστους καί στσαι κατενώπιον τς δόξης ατο μώμους ν γαλλιάσει, μόν σοφ Θε σωτρι μν, δόξα καί μεγαλωσύνη, κράτος καί ξουσία καί νν καί ες πάντας τούς αἰῶνας· μήνʺ.[13]

[1]  φεσ. 1, 1-6
[2] Εχή τς χειροτονίας πισκόπου
[3] ποκ. 21, 9
[4] κ τς Θ. Λειτουργίας το ερο Χρυσοστόμου
[5]  πρβλ. βρ. 13, 20
[6] πρβλ. ποκ. 7, 14
[7] Ρωμ. 12, 1
[8] ποκ. 6, 2
[9]   Θεοτοκίον τν σπερίων τς 29ης κτωβρίου
[10]  γνατίου Διακόνου, Βίος γίου Ταρασίου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως,  
     Birmingham Byzantine and Ottoman Monographs 4, Aldershot 1998
[11] πρβλ. Ψαλμ. 19, 5
[12] πρβλ. ποκ. 12, 11
[13] πρβλ. ούδα 24-25

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος προσφέρει εγκόλπιο στον νέο Μητροπολίτη Κυδωνιών Αθηναγόρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails