Η εκμετάλλευση της μεγαλοθυμίας του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσοστόμου
Ο Μητροπολίτης Ταμασού & Ορεινής Ησαΐας, με δηλώσεις ξένες προς την Ορθόδοξη εκκλησιολογία και την πρακτική της Εκκλησίας μας, συνεχίζει τις επικριτικές αναφορές του σχετικά με την ενέργεια του Αρχιεπισκόπου Κύπρου να μνημονεύσει τον Μητροπολίτη Κιέβου Επιφάνιο ως τον κανονικό Προκαθήμενο της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας (ΑΟΕ) Ουκρανίας.
Ακολουθεί ως θέσφατα τις θέσεις του Πατριαρχείου Μόσχας και του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα, ο οποίος κάλεσε τους Κύπριους Ιεράρχες σε ανυπακοή κατά του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου, και εμφανίζεται «βασιλικότερος του βασιλέως» από τον Κύκκου Νικηφόρο. Αμφότεροι έχουν ως σύμβουλο ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ο οποίος ως καθηγητής στο Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του ΑΠΘ είχε γνωστικό αντικείμενο την Καινή Διαθήκη, και όχι το Κανονικό Δίκαιο. Ως εκ τούτου, δεν μπορεί να εμφανίζεται ως ειδικός σε θέματα Κανονικού Δικαίου.
Σε δηλώσεις του, πριν μερικές μέρες στο ΡΙΚ ο Μητροπολίτης Ταμασού είπε ότι δεν μπορούν (αντιλαμβάνομαι ότι εννοούσε τον ίδιο και τον Κύκκου, διότι ο Λεμεσού δεν έχει κάνει παρόμοια δήλωση) να συμμετάσχουν σε Σύνοδο, η οποία «θα νομιμοποιήσει» την ενέργεια του Μακαριωτάτου, την οποία χαρακτήρισε συν τοις άλλοις «πονηρή και καταστροφική».
Ο Μητροπολίτης Ταμασού και όσοι ενστερνίζονται τις απόψεις του πρέπει να απαντήσουν με υπευθυνότητα:
1. Είναι ή δεν είναι στην ευθύνη του εκάστοτε Προκαθημένου και Πρώτου να συμπορεύεται και να εναρμονίζεται με τις κανονικές ενέργειες του Οικουμενικού Πατριαρχείου;
2. Μπορεί να κρίνει η Σύνοδος της Κύπρου τις αποφάσεις μιας άλλης Εκκλησίας και πολύ περισσότερο της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας επί θέματος, που δεν εμπίπτει μάλιστα στην αρμοδιότητα των εκκλησιαστικών θεμάτων της Κύπρου;
3. Ποια Σύνοδος, έστω και Οικουμενική, απαίτησε από τους συμμετέχοντες να απαρνηθούν τις απόψεις τους πριν έρθουν σε αυτήν;
4. Με ποιό δικαίωμα, βάσει ποιού Κανόνα, με ποιά ιστορική πτυχή της παράδοσης εγκαλείτε εσείς τον Προκαθήμενο, το όνομα του οποίου μνημονεύετε στη Θεία Λειτουργία, στην απόφαση του να ακολουθήσει το παράδειγμα των προκατόχων του και να πράξει ό,τι ακριβώς κι εκείνοι, δηλαδή, στην περίπτωση ανακήρυξης Αυτοκεφαλίας απλώς άμεσα και προσωπικά έστελναν επιστολή συνταύτισης και συμπόρευσης στον Οικουμενικό Πατριάρχη;
5. Γιατί εκμεταλλεύεστε τη μεγαλοθυμία του Αρχιεπισκόπου να συζητήσει το θέμα στη Σύνοδο, ενώ κατευθείαν θα μπορούσε μόνος να το διευθετήσει;
Επισημαίνω ότι ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος, αν και συνυπέγραψε, στις 24.10.2020, την κοινή δήλωση με τους Κύκκου, Ταμασού και Αμαθούντος, κατά του Αρχιεπισκόπου, κινείται πιο συνετά. Το ίδιο ισχύει και για τον Αμαθούντος Νικόλαο. Αντίθετα, Κύκκου και Ταμασού φέρονται να ηγούνται – με ευθείες απειλές- σχίσματος, το οποίο η αντιεκκλησιαστική και αντιπαραδοσιακή συμπεριφορά και μόνο θα προκαλέσει.
Είναι δικαίωμα του Μητροπολίτη Ταμασού να μην συμφωνεί με την παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, και με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Δεν μπορεί όμως να κατηγορεί, να λοιδορεί και να επιχειρεί να μειώσει τα προνόμια του Οικουμενικού Πατριαρχείου ( ας θυμηθεί -τότε ήταν καλό το Φανάρι- που το παρακαλούσαν να ενεργήσει για να κηρυχθεί εν χηρεία ο Αρχιεπισκοπικός Θρόνος, επειδή ασθενούσε ο μακαριστός Χρυσόστομος Α’ και να γίνουν εκλογές) και του Αρχιεπισκόπου Κύπρου.
Μην παίζετε με την ενότητα της Εκκλησίας Κύπρου, εσείς που φορέσατε άσπρο επανωκαλύμμαυχο, ρωσικό μανδύα και οικοδομήσατε, αντίθετα με την κυπριακή παράδοση και ναοδομία, ναό κρεμμυδοειδή και χλιδάτο.
Αφού ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος παραβιάζει, όπως ισχυρίζεστε, το συνοδικό πολίτευμα, μπορείτε να πάρετε απολυτήριο από την Εκκλησία Κύπρου, να πάτε στην Ρωσία και να ενταχθείτε στην Εκκλησία Μόσχας. Εκεί θα δείτε αληθινά τί σημαίνει συνοδικότητα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου