________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ / ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ / ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΑΟΣ / ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ / ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΝ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ / ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
________________________________________________________________________________________________________________________________________


11/06/2020

«Άγιε» Πειραιώς, εσείς να ανακαλέσετε και όχι ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου



Κατ’ αρχάς εξηγώ ότι την λέξη Άγιος την έχω σε εισαγωγικά, γιατί πιστεύω ότι κακώς προτάσσεται μπροστά από τον τίτλο των Μητροπολιτών. Το «Σεβασμιότατος» αρκεί. Οι ίδιοι, αν πράγματι είναι ταπεινοί και έχουν φόβο Θεού, δεν πρέπει να δέχονται το «Άγιος» ως προσφώνηση. 
Ειδικά για τον Μητροπολίτη Πειραιώς, Σεραφείμ, αυτός δεν μπορεί να αποκληθεί «Άγιος», διότι οι Άγιοι ή οι άνθρωποι του Θεού δεν δημιουργούν προβλήματα στην Εκκλησία και γενικά στην κοινωνία με τον εξτρεμιστικό, φανατικό και διχαστικό τους λόγο. 
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς δεν ενδιαφέρεται για το καλό της Εκκλησίας, αλλά για την αυτοπροβολή του. 
Διαφώνησε με την συντριπτική πλειοψηφία της Εκκλησίας Ελλάδος για το θέμα της Ουκρανίας, αφού προηγουμένως εξαπέλυσε και συνεχίζει να το κάνει μύδρους κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου όχι μόνο για το ζήτημα αυτό, αλλά και για άλλα. Από την ασφάλεια, που του παρέχει ο Πειραιάς ο Μητροπολίτης Σεραφείμ, ο οποίος έχει αδυναμία στα πολυτελή άμφια, λιθοβολεί σε κάθε ευκαιρία το Φανάρι, το Κέντρο της Ορθοδοξίας. Είναι ασεβής και αγνώμων, γιατί το 2000 ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος και η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου τον εξέλεξε Επίσκοπο Χριστιανουπόλεως, βοηθό του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας κυρού Στυλιανού. Όμως δεν μπόρεσε- γιατί άραγε; – να μείνει για πολύ εκεί. Επέστρεψε στην Ελλάδα, του άνοιξε την αγκαλιά του ο μακαριστός Καλλίνικος, στον οποίο επίσης έδειξε αγνωμοσύνη. 
Επισημαίνω την «συνέπεια» του ανδρός, ο οποίος, αν και θεωρεί αντικανονική την παραχώρηση του Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία Ουκρανίας συλλειτουργεί με αδελφούς του Αρχιερείς, οι οποίοι συμφωνούν με το Φανάρι. Βέβαια, μπορεί κάποιος να πει ότι ο Πειραιώς δεν διέκοψε Κοινωνία για να μην θεωρηθεί ότι ταυτίζεται πλήρως με την Μόσχα. Όμως δεν συμβαίνει αυτό. Η εξήγηση κατά την γνώμη μου είναι ότι αρέσκεται στα συλλείτουργα και μάλιστα με πολλούς Αρχιερείς, ιδιαίτερα δε όταν είναι αυτός ο προεξάρχων. 
Στο προκείμενο τώρα. Ήταν επόμενο ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, ο οποίος δίνει «μαθήματα» στον Οικουμενικό Πατριάρχη, στους συνεπισκόπους του της Εκκλησίας Ελλάδος, να περιλάβει και τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο Β’, γιατί «αμάρτησε», μνημονεύοντας ως κανονικό προκαθήμενο της Εκκλησίας Ουκρανίας τον Μητροπολίτη Κιέβου Επιφάνιο. Θυμίζω ότι δεν είναι η πρώτη φορά, που ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Β’ γίνεται στόχος του Πειραιώς. Τον είχε επικρίνει με δριμύτητα και πριν μερικά χρόνια, όταν η Εκκλησία της Κύπρου φιλοξένησε τον διάλογο Ορθοδόξων –Ρωμαιοκαθολικών. 
Στις 2 Νοεμβρίου ο Πειραιώς, σιγοντάροντας τους τέσσερις (Λεμεσού, Κύκκου, Ταμασού και Αμαθούντος) Κύπριους Ιεράρχες, χαρακτήρισε «άστοχη» την ενέργεια του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Β’» και μάλιστα αποφαίνεται πως αυτή «ενέχει και άλλες σοβαρές εθνικές παραμέτρους, τις οποίες, όπως φαίνεται, «δεν τις ζύγισε καλά ο Μακαριώτατος». 
Ο κ. Σεραφείμ επαναλαμβάνει το γνωστό τροπάριο ότι η ενέργεια του Αρχιεπισκόπου Κύπρου, εκτός από «αντικανονική είναι και εθνικά επιβλαβής, προϊόν πίεσης από διεθνή κέντρα, τα οποία θέλουν μια Ορθοδοξία αποδυναμωμένη, διαιρεμένη, διχασμένη και ανίσχυρη να επιτελέσει την υψηλή σωστική της αποστολή στον Ορθόδοξο κόσμο. Μια Ορθοδοξία, η οποία δεν θα στέκεται σοβαρό εμπόδιο στα σύγχρονα τεκταινόμενα και τις σκοτεινές επιδιώξεις της διεθνούς διπλωματίας και πολιτικής, τουτ’ έστιν, της ολοκληρώσεως των επιδιώξεων της Νέας Τάξεως Πραγμάτων». Κατακλείνοντας ο κ. Σεραφείμ παρακαλεί τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο, «έχοντας επίγνωση της υψηλής του εκκλησιαστικής αποστολής, να ανακαλέσει πάραυτα την απόφασή του αυτή, η οποία, όχι μόνο δεν θα ωφελήσει την Ορθοδοξία, όπως ισχυρίζεται, αλλά θα γίνει πρόξενος πολλών δεινών!» 
Τόση υπεροψία έχει ο κ. Σεραφείμ, που θεωρεί ότι γνωρίζει το συμφέρον της Κύπρου καλύτερα από τον Προκαθήμενο της, γι΄αυτό και του υπαγορεύει να ανακαλέσει την απόφαση του. Για να καλύψει την πραγματικότητα, δηλαδή ότι είναι ταυτισμένος πλήρως με τις θέσεις του Πατριαρχείου Μόσχας και ενεργεί ως προαγωγός τους, ισχυρίζεται ότι η απόφαση του Κύπρου «είναι προϊόν πίεσης από διεθνή κέντρα, τα οποία θέλουν μια Ορθοδοξία αποδυναμωμένη, διαιρεμένη, διχασμένη». Δηλαδή, αν ο Κύπρου ευθυγραμμιζόταν με την Μόσχα θα υπηρετούσε και το συμφέρον της Κύπρου και της Ορθοδοξίας. Ο κ. Σεραφείμ, ο οποίος και μόρφωση και ευφυία διαθέτει, πρέπει να γνωρίζει ότι δεν είναι γνώρισμα του Αρχιεπισκόπου Κύπρου να ενδίδει σε πιέσεις και ότι με την ενέργεια του εξυπηρετεί μόνον τα καλώς νοούμενα συμφέροντα της Κύπρου και της Ορθοδοξίας. 
Η Εκκλησία Κύπρου Αυτοκέφαλη από Οικουμενική Σύνοδο, που κανονικά θα έπρεπε στα εκκλησιαστικά Δίπτυχα να βρίσκεται στην θέση του Πατριαρχείου Μόσχας, δηλαδή αμέσως μετά τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία, δεν μπορεί να είναι υπηρέτης του ρωσικού εκκλησιαστικού ιμπεριαλισμού. Θα δεχόταν η Μόσχα να παραχωρήσει στην αρχαία Εκκλησία Κύπρου (10η στα Δίπτυχα) την δική της πέμπτη θέση; Για το ζήτημα αυτό δεν ακούσαμε ποτέ τον Μητροπολίτη Πειραιώς να λέει κάτι; Αυτό είναι σύμφωνο με τους Ιερούς Κανόνες; Επίσης, ποιος Ιερός Κανόνας του δίνει το δικαίωμα να επεμβαίνει στα εσωτερικά ζητήματα μιας Αυτοκέφαλης Εκκλησίας; Ουδείς Κανών δίδει τέτοιο δικαίωμα. Αυτό το παρέχει το Πατριαρχείο Μόσχας. Και επιπλέον, ποιός Κανόνας λέει ότι ο Ποιμενάρχης μιας επαρχίας έχει την έδρα του και διαμένει έξω από τα όρια της λαχούσης σε αυτόν Επισκοπής; 
Εναντίον των εθνικών συμφερόντων και της ενότητας της Ορθοδοξίας ενεργούν οι δήθεν προασπιστές τους , όπως ο Πειραιώς και οι όμοιοι του. Επικαλούμενοι εθνικό συμφέρον και ενότητα Ορθοδοξίας εξυπηρετούν τα δόλια συμφέροντα της Μόσχας. Και καλά οι άλλοι, αλλά ο Πειραιώς Σεραφείμ, ο οποίος μελετά, δεν έτυχε να διαβάσει το βιβλίο «Η Τρίτη Ρώμη» του διακεκριμένου δημοσιογράφου και ερευνητή Αλέξανδρου Μασσαβέτα; 
Και κάτι ακόμη: Φαίνεται ότι ο κ. Σεραφείμ θεωρεί εκκλησιολογικά ορθή την διακοπή από την πλευρά της Μόσχας της Κοινωνίας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τις Εκκλησίες Αλεξανδρείας και Ελλάδος και σύντομα (εξαίρεση θα είναι οι τέσσερις υπάκουοι Ιεράρχες) και την Κύπρο. Αν δεν συμφωνείτε «Άγιε» Πειραιώς στο θέμα αυτό με την Μόσχα βγείτε να το δηλώσετε ανοιχτά και να της υποδείξετε ποιό είναι το εκκλησιολογικά ορθό. 
Για την συμπεριφορά του Πειραιώς Σεραφείμ τεράστια ευθύνη φέρει στο σύνολο της η Ιεραρχία της Εκκλησίας Ελλάδος, η οποία του επιτρέπει να κάνει ανέξοδα τον τιμητή των πάντων. Δεν θα της υποδείξουμε τι πρέπει να κάνει για να σωφρονίσει το μέλος της. 
Ο Μητροπολίτη Σεραφείμ, ο οποίος κάνει υποδείξεις στον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο, ας επιτρέψει και στον υπογράφοντα μια υπόδειξη προς τον ίδιο: Σεβασμιότατε, ή σεβαστείτε το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Εκκλησία Ελλάδος, ή απαλλάξτε την από την παρουσία σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails