_____________
__Yπεύθυνος σελίδας: Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος

10/24/2013

Η ΤΡΙΤΗ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


Επιμέλεια: Π.Α. Ανδριόπουλος   
Το πρόγραμμα της τρίτης ημέρας της επίσκεψης του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου στην Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, σήμερα 24 Οκτωβρίου, είχε ως εξής: 
09.30 Επίσκεψη στην Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Θεσσαλονίκης και στο Εκπαιδευτικό και Πολιτιστικό Ίδρυμα της Ι. Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης «Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς». 
11.00 Επίσκεψη στο γυναικείο Ησυχαστήριο «Γενέσιον της Θεοτόκου» Πανοράματος Θεσσαλονίκης. 12.00 Επίσκεψη στην γυναικεία Ι. Μονὴ Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πανοράματος. 
18.00 Επίσκεψη στην ανδρώα Ι. Μονή αγίας Θεοδώρας - Δοξολογία στο Καθολικό της Μονής. Επίσημη παρουσίαση του ταφικού μνημείου της αγίας Θεοδώρας  στο προαύλιο της Μονής. Αγιασμὸς για τα εγκαίνια του Εκκλησιαστικού Μουσείου της ιεράς Μονής και του Ιεραποστολικού Κέντρου «Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Παντελεήμων Παπαγεωργίου». 
Επίσης, ο Πατριάρχης το απόγευμα της Πέμπτης επισκέφθηκε την έδρα του τουρκικού προξενείου στη Θεσσαλονίκη που στεγάζεται στους χώρους της οικίας που γεννήθηκε ο Κεμάλ Ατατούρκ, καθώς σύμφωνα με το πρωτόκολλο, όταν ο Οικουμενικός Πατριάρχης επισκέπτεται μια χώρα του εξωτερικού μεταβαίνει πάντοτε στις διπλωματικές αντιπροσωπείες της Ελλάδας και της Τουρκίας.

Επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία 
Πραγματοποιήθηκε σήμερα 24 Οκτωβρίου 2013 η επίσκεψη της Αυτού Θειοτάτης Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.Βαρθολομαίου στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Θεσσαλονίκης. Τον Παναγιώτατο υποδέχτηκαν ο πρόεδρος του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου της Α.Ε.Α.Θ., πρωτοπρεσβύτερος π. Γρηγόριος Σταμκόπουλος, τα μέλη του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου, διδάσκοντες της Α.Ε.Α.Θ. και οι φοιτητές και φοιτήτριες των δύο Προγραμμάτων Σπουδών (Ιερατικών και Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων). Παρέστησαν οι Υφυπουργοί Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας και Συμεών Κεδίκογλου, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας κ. Αθανάσιος Κυριαζής, ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Γεώργιος Καρατάσιος, μητροπολίτες του Οικουμενικού Θρόνου, του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και της Εκκλησίας της Ελλάδος και πολλοί πανεπιστημιακοί καθηγητές.  


Ο Παναγιώτατος, μετά από μία σύντομη δέηση στον εντός του περιβόλου της Ακαδημίας Ναό Πάντων των εν Θεσσαλονίκη Αγίων, εγκαινίασε τα εργαστήρια συντήρησης της Α.Ε.Α.Θ., φύτευσε στο προαύλιο του ναού μία ελιά –προσφορά μαθητών της Περιβαλλοντικής Ομάδος της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και απηύθυνε βαρυσήμαντο χαιρετισμό στους διδάσκοντες και διδασκόμενους στην Α.Ε.Α.Θ. για την σημασία της εκπαίδευσης και δη της παρεχόμενης από την Ακαδημία. 
Ακολουθεί το μήνυμα των φοιτητών της Ακαδημίας προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη: 
Αισθάνομαι ιδιαίτερη τιμή εκπροσωπώντας, υπό την ιδιότητα του Προέδρου του Συλλόγου των Φοιτητών της Ακαδημίας, τους φοιτητές της, που και αυτοί  ευφραινόμενοι και περιχαρείς για την ευλογημένη αυτή επίσκεψή Σας, αντιλαμβανόμαστε το βάρος τις τιμής και το μέγεθος της ευλογίας και Σας υποδεχόμεθα ως επισκεπτόμενο χώρο δικό Σας, χώρο της πνευματικής δικαιοδοσίας Σας. 


Η Ακαδημία μας Παναγιώτατε με εξαετή διάρκεια ζωής από την έναρξη λειτουργίας της ως Σχολής Ανώτατης Εκπαίδευσης, καθοδηγούμενη από λίαν ικανούς οιακοστρόφους εμφορούμενους από υψηλούς οραματισμούς, επέτυχε σε σύντομο χρονικό διάστημα να συγκαταλέγεται μεταξύ των κατά πρότυπο τρόπο λειτουργούντων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας μας. Στην επιβεβαίωση της πραγματικότητας αυτής συνηγορούν τα μόλις προ ολίγου υψηλών τεχνικών και επιστημονικών προδιαγραφών εργαστήρια που εγκαινιάσατε, καρπός εργώδους αγώνα και άοκνων προσπαθειών του ιδρυτή όχι μόνον αυτών αλλά και της όλης τεχνικής υποδομής και λειτουργίας της Ακαδημίας, μέχρι πρότινος διατελέσαντα Προέδρου του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου κ. Χριστοφόρου Κοντάκη. 
Η σημερινή επίσκεψή Σας Παναγιώτατε σηματοδοτεί για όλους εμάς την απαρχή και ταυτόχρονα την αδιάλειπτη παρακαταθήκη της βαρύνουσας παρουσίας μας στα εκπαιδευτικά δρώμενα της χώρας. Μιας παρουσίας δυναμικής και ελπιδοφόρας για το μέλλον της απανταχού Ορθόδοξης Εκκλησίας, αφού πολλοί συμφοιτητές μας προέρχονται από χώρες που τελούν υπό την πνευματική, διοικητική  και ποιμαντική δικαιοδοσία Σας, όπως και εμείς. Η χαρά που μας δίνετε σήμερα είναι μεγάλη γιατί υλοποιείτε συνεχή παράκληση και εκπληρώνετε αναμενόμενη υπόσχεση.
Σας ευχαριστούμε, Σας υποδεχόμεθα ως πνευματικό μας πατέρα, γνωρίζουμε την πολυχεύμονα αγάπη Σας και Σας διαβεβαιούμε για την αδιάλειπτη προσήλωσή μας στο θεσμό που εκπροσωπείτε, στην Εκκλησία και το γένος. Η επιλογή μας Παναγιώτατε να εντρυφήσουμε, περί τη θεολογία και την τέχνη, ειδικά σήμερα που απαξιώνεται η αξία του προσώπου και ευτελίζονται οι θεσμοί, δεν υπήρξε τυχαία. Ήταν συνειδητή και αυτό αποδεικνύει η επαγγελματική ενασχόληση εκατοντάδων πτυχιούχων που στελεχώνουν ως κληρικοί την απανταχού Εκκλησία. Αυτό απέδειξε και η ιδιαίτερης σημασίας παρουσία μας ως μετεχόντων στο Πρόγραμμα Erasmus στη γεραρά Θεολογική Σχολή της Χάλκης. Μύστες όλοι εμείς αυτού του πνεύματος και έχοντας ενσταλαγμένη εντός μας την έννοια της τιμής και του χρέους για όσα συνιστούν προσήλωσή μας στις υποθήκες του γένους, Σας ευχαριστούμε για την εδώ παρουσίας Σας και παρακαλούμε υιϊκά να δέεσθε για εμάς και να μας συνδράμετε με όποιο τρόπο στην επίτευξη των οραματισμών μας.
Ως ευ παρέστητε Παναγιώτατε Πάτερ και Δέσποτα.  


Ο Μ Ι Λ Ι Α 
ΤΗΣ Α.Θ.ΠΑΝΑΓΙΟΤΗΤΟΣ 
ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ 
κ.κ. Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Υ 
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΙΝ ΑΥΤΟΥ 
ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑΝ 
ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΝ ΙΔΡΥΜΑ 
"ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ" 
(24 Ὀκτωβρίου 2013) 
Ἱερώτατε καὶ φίλτατε ἐν Χριστῷ ἀδελφὲ Μητροπολῖτα Θεσσαλονίκης κύριε Ἄνθιμε, Αἰδεσιμολογιώτατε κ. Πρόεδρε,
Ἐλλογιμώτατοι κύριοι Καθηγηταί ,
Τέκνα ἡμῶν ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,
Μετ᾽ αἰσθημάτων χαρᾶς καὶ συγκινήσεως ἐπισκεπτόμεθα σήμερον τὴν Ἀνωτάτην Ἐκκλησιαστικὴν Ἀκαδημίαν τῆς Θεσσαλονίκης διὰ νὰ συναντήσωμεν τὸ διδακτικὸν καὶ διοικητικὸν προσωπικὸν καὶ τοὺς φοιτητὰς αὐτῆς, πάντας ὑμᾶς, πολλοὺς ἀπὸ τοὺς ὁποίους ἤδη γνωρίζομεν ἐκ τῶν προσκυνηματικῶν σας ἐπισκέψεων εἰς τὴν Κωνσταντινούπολιν καὶ τὰς αὐλὰς τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας.
Τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον περιέβαλε καὶ περιβάλλει πάντοτε μετὰ πολλῆς στοργῆς καὶ ἀγάπης τὰς ἐκκλησιαστικὰς σχολὰς, τοὺς σπουδάζοντας καὶ τοὺς καθηγητὰς αὐτῶν καὶ ἐνδιαφέρεται εἰλικρινῶς διὰ τὴν παιδείαν, θεωροῦν ταύτην ὡς βαθμίδα προάγουσαν τὸν ἄνθρωπον, ἐὰν ἀξιοποιήσῃ ταύτην καλῶς καὶ εἰς τὴν κατὰ Θεὸν γνῶσιν.
Τὸ ἐνδιαφέρον τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ὑπῆρξε καὶ ὑπάρχει ἔτι μεγαλύτερον ὅσον ἀφορᾷ εἰς τὴν μόρφωσιν καὶ κατάρτισιν τῶν στελεχῶν τῆς Ἐκκλησίας, τὰ ὁποῖα θὰ διακονήσουν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ καὶ τὸ ἔργον αὐτῆς, καὶ διὰ τοῦτο θὰ πρέπει νὰ διακρίνωνται οὐχὶ μόνον διὰ τὴν ἀκαδημαϊκὴν αὐτῶν μόρφωσιν ἀλλὰ καὶ διὰ τὴν ἀρίστην καὶ εὐσεβῆ συγκρότησιν τοῦ χαρακτῆρος καὶ τῆς προσωπικότητός των ὥστε νὰ δύνανται νὰ ἐπιτελέσουν τὸ ὑψηλὸν ἔργον τὸ ὁποῖον θὰ ἀναλάβουν ἐπιτυχῶς καὶ ἀκαταγνώστως.
Τὴν ἀνέκαθεν μέριμναν τοῦ Οἰκουμενικοῦ ἡμῶν Πατριαρχείου διὰ τὴν μόρφωσιν τῶν στελεχῶν αὐτοῦ ἀποδεικνύει ἡ λεγομένη «Πατριαρχικὴ Σχολή», λειτουργοῦσα κατὰ τοὺς βυζαντινοὺς χρόνους εἰς τὸν ναὸν τῆς ἁγίας Σοφίας καὶ εἰς ἑτέρους ναοὺς τῆς βασιλίδος τῶν Πόλεων, ἀλλὰ καὶ ἡ μετὰ τὴν ἅλωσιν τῆς Πόλεως ἱδρυθεῖσα ὑπὸ τοῦ λογιωτάτου Πατριάρχου Γενναδίου Σχολαρίου Μεγάλη τοῦ Γένους Σχολή, συνεχίζουσα τὴν ἐκπαιδευτικὴν αὐτῆς δραστηριότητα μέχρι τῆς σήμερον, πρός δὲ καὶ ἡ ὑπὸ τοῦ Πατριάρχου Γερμανοῦ τοῦ Δ´ ἱδρυθεῖσα κατὰ τὸ ἔτος 1844 Ἱερὰ Θεολογικὴ Σχολὴ τῆς Χάλκης, ἡ ὁποία διέκοψε δυστυχῶς καὶ ἀδίκως, ὡς τυγχάνει τοῖς πᾶσι γνωστόν, τὴν λειτουργίαν αὐτῆς πρὸ 42 ἐτῶν.
Ἡ ἐπιστήμη τῆς Θεολογίας ἡ ὁποία καλλιεργεῖται εἰς τὰς Ἀνωτάτας Ἐκκλησιαστικὰς Ἀκαδημίας καὶ εἰς τὰς Θεολογικὰς Σχολὰς τῶν Πανεπιστημίων, ὡς καὶ παρ᾽ ὑμῖν, καὶ διὰ τὴν ὁποίαν φυσικῷ τῷ λόγῳ ἐνδιαφέρεται ὅλως ἰδιαιτέρως ἡ Μήτηρ ἡμῶν Ἐκκλησία, διακρίνεται ἀπὸ τὰς λοιπὰς ἐπιστήμας διὰ τὴν διττὴν αὐτῆς ὑπόστασιν• ὑπὸ τὴν ἔννοιαν δὲ αὐτὴν δύναται νὰ κατανοήσῃ τις καὶ τὸν χαρακτηρισμὸν αὐτῆς ὑπὸ τοῦ ἐν ἁγίοις προκατόχου ἡμῶν Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου ὡς «τέχνης τεχνῶν καὶ ἐπιστήμης ἐπιστημῶν» (πρβλ. PG 35, 425.50). Διότι ἡ ἀποστολὴ τῆς Θεολογίας καὶ τῶν διακονούντων αὐτὴν δὲν περιορίζεται εἰς τὴν διὰ τῆς γνώσεως προσέγγισιν τοῦ Θεοῦ ἀλλὰ ἐπεκτείνεται καὶ εἰς τὴν διὰ τῆς πνευματικῆς ἀνυψώσεως τοῦ ἀνθρώπου οἰκείωσιν Αὐτοῦ. Πρὸς ἐκπλήρωσιν δὲ τῆς τοιαύτης ἀποστολῆς δὲν ἀρκεῖ ἡ σπουδὴ μόνον τῆς ἀκαδημαϊκῆς Θεολογίας ἀλλ᾽ ἀπαιτεῖται καὶ ἡ ἐντρύφησις εἰς τὴν λειτουργικὴν πρᾶξιν καὶ ζωὴν τῆς Ἐκκλησίας, καθότι ἡ Ὀρθόδοξος Θεολογία δὲν ἐκφράζεται μόνον διὰ τοῦ λόγου ἀλλὰ καὶ διὰ τοῦ βιώματος καὶ τῆς ἐμπειρίας τῶν ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας, τὰ ὁποῖα βοηθοῦν τόσον τὸν Θεολόγον ὅσον καὶ ἅπαντας τοὺς πιστοὺς νὰ κατανοοῦν τὸ μυστήριον τῆς πίστεως. Διὰ τοῦτο οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας καὶ οἱ μεγάλοι Θεολόγοι δὲν περιωρίζοντο μόνον εἰς τὴν μελέτην τῶν ἱερῶν κειμένων καὶ τῶν συγγραμμάτων τῶν παλαιοτέρων Θεολόγων, ἀλλ᾽ ἔσπευδον εἰς τὰς ἐρήμους καὶ τὰς λαύρας διὰ νὰ διδαχθοῦν ἐκεῖ ἐν τῇ πράξει, ἐν τῇ ἀσκήσει, ἐν τῇ καθ᾽ ἡμέραν λειτουργικῇ ζωῇ τῆς Ἐκκλησίας τὴν ἀληθῆ Θεολογίαν, τὴν γνῶσιν δηλαδὴ καὶ οἰκείωσιν τοῦ Θεοῦ. Τοῦτο ἔπραξεν ὁ προαναφερθεὶς ἅγιος Γρηγόριος ὁ Ναζιανζηνὸς ἀλλὰ καὶ ὁ συνώνυμος αὐτοῦ ἀρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ὁ χρυσορρήμων ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ὁ Μέγας Ἀθανάσιος, καὶ πλεῖστοι ὅσοι τῶν μεγάλων Θεολόγων καὶ Πατέρων τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ἐκκλησίας.
Δὲν ἀποτελεῖ ἄλλωστε τυχαίαν σύμπτωσιν τὸ γεγονὸς ὅτι πολλαὶ ἐκ τῶν Θεολογικῶν καὶ Ἐκκλησιαστικῶν Σχολῶν, παλαιοτέρων καὶ νεωτέρων, ὡς ἡ Ἀθωνιάς, ἡ Πατμιάς, ἡ πλησίον τῆς Θεσσαλονίκης εὑρισκομένη Σχολὴ τῆς Ἁγίας Ἀναστασίας, κατ᾽ ἐξοχὴν δὲ ἡ Ἱερὰ Θεολογικὴ Σχολὴ τῆς Χάλκης, ἱδρύθησαν καὶ ἐλειτούργησαν πλησίον ἢ ἐντὸς Ἱερῶν Μονῶν. Εἰς ὡρισμένας περιπτώσεις ἡ συνύπαρξις αὐτῶν ὀφείλεται βεβαίως εἰς τὴν πρωτοβουλίαν καὶ ἀνάληψιν τῶν ἐξόδων τῆς λειτουργίας τῶν Σχολῶν ὑπὸ τῶν Ἱερῶν Μονῶν, τὸ τοιοῦτον ὅμως δὲν ἀναιρεῖ τὴν σημασίαν τῶν ἀγαθῶν ἀποτελεσμάτων τὰ ὁποῖα προκύπτουν ἀπὸ τὴν συνύπαρξιν ἑνὸς Ἐκκλησιαστικοῦ Ἱδρύματος καὶ μιᾶς Θεολογικῆς Σχολῆς ἐντὸς τοῦ αὐτοῦ περιβόλου.
Διὸ καὶ μετὰ πολλῆς χαρᾶς διαπιστοῦμεν ὅτι τὸ αὐτὸ συμβαίνει καὶ εἰς τὴν ἐνταῦθα Ἀνωτάτην Ἐκκλησιαστικὴν Ἀκαδημίαν στεγαζομένην εἰς κτηριακὸν συγκρότημα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης καὶ διαθέτουσαν ἰδιόκτητον περικαλλῆ ναὸν ἀφιερωμένον εἰς πάντας τοὺς ἐν Θεσσαλονίκῃ διαλάμψαντας καὶ τῷ Θεῷ εὐαρεστήσαντας ἁγίους, ἔνθα τελοῦνται αἱ ἱεραὶ ἀκολουθίαι ὑπὸ τῶν ἁρμοδίων καθηγητῶν τῆς Σχολῆς τῇ συμμετοχῇ καὶ τῶν σπουδαζόντων ἐν αὐτῇ. Τοιουτοτρόπως ἡ θεωρία μετουσιώνεται εἰς πρᾶξιν καὶ αἱ γνώσεις εἰς ἐμπειρίας καὶ βιώματα συνοδεύοντα τοὺς μελλοντικοὺς ἀποφοίτους τῆς Σχολῆς εἰς τὴν ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ διακονίαν αὐτῶν.
Γνωρίζομεν βεβαίως ὅτι ἀπὸ δεκαετίας περίπου ἡ Ἀνωτάτη Ἐκκλησιαστικὴ Ἀκαδημία τῆς Θεσσαλονίκης διαθέτει πέραν τῆς Θεολογικῆς κατευθύνσεως, τοῦ Προγράμματος δηλαδὴ Ἱερατικῶν Σπουδῶν, καὶ τὸ Πρόγραμμα Διαχειρίσεως Ἐκκλησιαστικῶν Κειμηλίων ἔχον ὡς σκοπὸν τὴν κατάρτισιν εἰδικῶν διὰ τὴν συντήρησιν, φύλαξιν καὶ ἀνάδειξιν τοῦ ἀνεκτιμήτου θησαυροῦ τῶν Ἐκκλησιαστικῶν σκευῶν καὶ τῶν ἔργων μικροτεχνίας, τῶν εἰκόνων καὶ τῶν τοιχογραφιῶν, τῶν ἱερῶν ἀμφίων καὶ τῶν χειρογράφων κωδίκων, τὸν ὁποῖον τὸ εὐσεβὲς ἡμῶν Γένος παρέλαβεν ἀπὸ τὰς παλαιοτέρας γενεὰς καὶ τὸν ὁποῖον θαυμάζει σύμπας ὁ κόσμος διὰ τὴν ἀνεπανάληπτον ποιότητα καὶ ὑψηλὴν καλλιτεχνικὴν αὐτοῦ ἀξίαν. Πεπείσμεθα δὲ ὅτι ἐκ τῆς παραλλήλου λειτουργίας τῶν δύο κατευθύνσεων πολλαὶ ἀγαθαὶ συνέργειαι δύνανται νὰ προκύψουν, ἐπωφελεῖς διὰ τοὺς φοιτητὰς καὶ τῶν δύο Προγραμμάτων, καθ᾽ ὅσον ἀφ᾽ ἑνὸς μὲν οἱ σπουδάζοντες εἰς τὸ Πρόγραμμα Ἱερατικῶν Σπουδῶν εἶναι χρήσιμον νὰ ἔχουν βασικὰς γνώσεις περὶ τῆς διαχειρίσεως τῶν Ἐκκλησιαστικῶν κειμηλίων, τινὰ τῶν ὁποίων λανθάνουν εἰς ναοὺς καὶ μονὰς τῆς περιφερείας καὶ διὰ τοῦτο εἶναι καλὸν νὰ γνωρίζουν τίνι τρόπῳ δύνανται νὰ τὰ διαφυλάξουν, ἀφ᾽ ἑτέρου δὲ οἱ φοιτηταὶ τοῦ Προγράμματος Διαχειρίσεως Ἐκκλησιαστικῶν κειμηλίων δύνανται νὰ ὠφεληθοῦν ἐκ τῆς γνώσεως στοιχείων τῆς Λειτουργικῆς, τῆς Συμβολικῆς ἢ τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας ὥστε νὰ κατανοοῦν καλύτερον τὴν σημασίαν καὶ τὴν χρῆσιν τῶν ἱερῶν ἀντικειμένων τὰ ὁποῖα καλοῦνται νὰ συντηρήσουν καὶ νὰ βοηθοῦνται διὰ τῶν τοιούτων γνώσεων εἰς τὸ ἔργον αὐτῶν.
Ἐξ ἴσου ὅμως σημαντικὰ διὰ τοὺς ἀγαπητοὺς φοιτητὰς καὶ τῶν δύο Προγραμμάτων εἶναι ἡ ἀγάπη καὶ ὁ σεβασμὸς πρὸς τὴν Ἐκκλησίαν τὴν ὁποίαν θὰ διακονήσητε μελλοντικῶς ἕκαστος ἐξ ὑμῶν ὑπὸ διαφορετικὴν ἰδιότητα καὶ σχέσιν. Καὶ τὰ δύο ταῦτα ἐλπίζομεν ὅτι σᾶς μεταδίδουν παραλλήλως πρὸς τὰς ἐπιστημονικὰς καὶ τεχνικὰς γνώσεις οἱ ἐκλεκτοὶ καθηγηταί σας, οἱ κοπιῶντες διὰ τὴν μόρφωσιν καὶ τὴν κατάρτισίν σας, ὥστε καὶ διὰ τῆς Χάριτος καὶ τοῦ φωτισμοῦ τοῦ Θεοῦ νὰ προοδεύσητε εἰς τὰς σπουδάς σας καὶ νὰ ἐπιτύχητε εἰς τὸ ἔργον σας καὶ εἰς τήν ζωήν σας.
Αἰδεσιμολογιώτατε Πρόεδρε τῆς Ἀκαδημίας ταύτης,
Ἐλλογιμώτατοι Καθηγηταί,
Προσφιλεῖς φοιτηταί,
Σᾶς εὐχαριστοῦμεν θερμῶς διὰ τὴν θερμὴν καὶ ἐγκάρδιον ὑποδοχὴν τὴν ὁποίαν ἐπεφυλάξατε εἰς ἡμᾶς, διὰ τὴν ἀγάπην καὶ τὸν σεβασμὸν τὸν ὁποῖον ἐξεφράσατε πρὸς τὴν Μητέρα Ἁγίαν τοῦ Χριστοῦ Μεγάλην Ἐκκλησίαν τῆς Κωνσταντινουπόλεως, τὸ μαρτυρικὸν Οἰκουμενικὸν ἡμῶν Πατριαρχεῖον. Σᾶς εὐλογοῦμεν ἀπὸ καρδίας καὶ εὐχόμεθα ὅπως ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ, διὰ πρεσβειῶν τοῦ πολιούχου τῆς Θεσσαλονίκης ἁγίου ἐνδόξου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου τοῦ Μυροβλύτου καὶ πάντων τῶν ἐν αὐτῇ Ἁγίων, κατευθύνῃ τὰ διαβήματά σας καὶ σᾶς ἐνισχύῃ εἰς τὸν καθ᾽ ἡμέραν ἀγῶνα σας. Ἐπ᾽ εὐκαιρίᾳ δὲ τοῦ πρὸ ὀλίγου ἀρξαμένου νέου ἀκαδημαϊκοῦ ἔτους, εὐχόμεθα πλούσιον τὸν φωτισμὸν τοῦ Παναγίου Πνεύματος ἐπὶ πάντας ὑμᾶς καὶ δαψιλῆ καρποφορίαν εἰς τὸ ἔργον διδασκόντων καὶ διδασκομένων.


Στη Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Πανοράματος 
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, παγκοσμίως γνωστός για την ιδιαίτερη ευαισθησία του αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος, επισκέφθηκε το πρωί την γυναικεία Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Πανόραμα της Θεσσαλονίκης. Επί τη αφίξει του Πατριάρχου τελέστηκε Δοξολογία στο Καθολικό της Μονής. Η γυναικεία μοναστική Αδελφότητα δραστηριοποιείται έντονα στη βιολογική καλλιέργεια, έχοντας δημιουργήσει κηπευτικό χώρο όπου καλλιεργούνται φρούτα και λαχανικά αποκλειστικά με τη χρήση βιολογικών λιπασμάτων.  
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κατά την παραμονή του στην Ιερά Μονή είχε την ευκαιρία να περιηγηθεί στα περιβόλια και να διαπιστώσει ο ίδιος από κοντά την υψηλή ποιότητα των καλλιεργειών, τελώντας και τον αγιασμό στον κηπευτικό χώρο. 


Ο Οικουμενικός Πατριάρχης εγκαινίασε το Κέντρο Οικουμενικών Ιεραποστολικών και Περιβαλλοντικών Μελετών «Μητροπολίτης Παντελεήμων Παπαγεωργίου» 
Σήμερα στις 6 το απόγευμα ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος επισκέφτηκε την Ι. Μονή της Αγίας Θεοδώρας στη Θεσσαλονίκη, όπου και εγκαινίασε τις εγκαταστάσεις του Κέντρου Οικουμενικών Ιεραποστολικών και Περιβαλλοντικών Μελετών «Μητροπολίτης Παντελεήμων Παπαγεωργίου». Τον Οικουμενικό Πατριάρχη υποδέχτηκε στην είσοδο της Μονής ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος και αρχιερείς της Μακεδονίας. Τον Οικουμενικό Πατριάρχη συνόδευαν αρκετοί αρχιερείς και πολιτικοί εκπρόσωποι (ανάμεσά τους ο Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης, κ. Θεόδωρος Καράογλου και ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας), ενώ κατά τη δοξολογία στο καθολικό της Μονής και στη συνέχεια στην ξενάγηση στο Μουσείο και τις εγκαταστάσεις του Κέντρου παρευρέθηκαν αρκετοί καθηγητές και φοιτητές του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου, ιερείς της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης και πλήθος κόσμου. Την ξενάγηση του Οικουμενικού Πατριάρχη και της συνοδείας του έκανε ο Ηγούμενος της Μονής π. Δαβίδ Τζουμάκας. 


Προσφώνηση του Πατριάρχη από τον αντιπρόεδρο του CEMES, ομότιμου καθηγητή του ΑΠΘ Πέτρο Βασιλειάδη κατά τα εγκαίνια των εγκαταστάσεων του Κέντρου 
Παναγιώτατε, 
Σεβασμιώτατοι, 
Θεοφιλέστατοι, 
σεβαστοί πατέρες, 
ελλογιμότατοι κύριοι συνάδελφοι και λοιπά μέλη της Εταιρείας. 
Το Κέντρο Οικουμενικών Ιεραποστολικών και Περιβαλλοντικών Μελετών «Μητροπολίτης Παντελεήμων Παπαγεωργίου» υποδέχεται σήμερα με αισθήματα ανείπωτης χαράς, ιδιαίτερης τιμής, και εξαιρετικής ευγνωμοσύνης την Α. Θ. Παναγιότητα, τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. κ. Βαρθολομαίο, σοφό οιακοστρόφο της κατά Ανατολάς Ορθοδόξου Καθολικής ημών Εκκλησίας, και έμπρακτο υποστηρικτή και εμψυχωτή των δραστηριοτήτων, επιστημονικών και ερευνητικών ενδιαφερόντων, αλλά και οραματισμών αυτού εδώ του Κέντρου. Τα μέλη του, αρχιερείς, ιερείς, διάκονοι, και ακαδημαϊκοί διδάσκαλοι, καθώς και πνευματικά τέκνα και κατά σάρκα συγγενείς του αοιδίμου μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κυρού Παντελεήμονος Παπαγεωργίου, με προεξάρχοντα τον επίτιμο Πρόεδρό του, Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμο, εκφράζουμε την ειλικρινή ευγνωμοσύνη μας για την τιμή που μας κάνετε, Παναγιώτατε, να εγκαινιάσετε προσωπικώς τις εγκαταστάσεις του Κέντρου μας στον χώρο της Ι. Μ. Αγ. Θεοδώρας, την οποία ως γνωστόν επανίδρυσε ο μακαριστός γέροντάς μας, εγκαταστάσεις τις οποίες μας παραχώρησε ο καθηγούμενος της ιεράς αυτής μονής, π. Δαβίδ, με τις ευλογίες του Μητροπολίτου της πόλεώς μας. 


Το Δ.Σ. του Κέντρου ως ελάχιστο, ελαχιστότατο, δείγμα ευγνωμοσύνης για την μεγάλη αυτή τιμή αποφάσισε ταπεινώς να επιδώσει εις υμάς Παναγιώτατε – και δι’ υμών στις αρμόδιες συνοδικές επιτροπές του Πατριαρχείου – ένα δείγμα της μέχρι τούδε επιστημονικής δραστηριότητας του Κέντρου: Τα πρακτικά, τα τελικά συμπεράσματα και τις προτάσεις διεθνούς διαθρησκειακού συνεδρίου, το οποίο διοργάνωσε, σε συνεργασία με το  τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ και τη Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού, πριν μερικού μήνες εδώ σ’ αυτήν την πόλη, με θέμα την δυνατότητα διατύπωσης μιας Ορθόδοξης «θεολογίας των θρησκειών». Το  σύνολο των εισηγήσεων του επιστημονικού αυτού συνεδρίου δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό της Εκκλησίας της Ελλάδος «Θεολογία» δε 2 ειδικά αφιερώματα. Όπως σας διαβεβαιώσαμε κατά την επίσκεψή μας στο Φανάρι, με την ευκαιρία της επιδόσεως του αφιερωματικού τόμου εις τιμήν και μνήμην του αοιδίμου μητροπολίτου Παντελεήμονος, το Κέντρο φιλοδοξεί να προσφέρει στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας τις ερευνητικές και επιστημονικές του υπηρεσίες με μελέτες και συνέδρια στον χώρο τόσο των οικουμενικών διαλόγων και της ιεραποστολής, που με πάθος και συνέπεια διακόνησε, ως εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο αείμνηστος Μητροπολίτης Παντελεήμων, όσο και της διάσωσης του φυσικού περιβάλλοντος, που υμείς Παναγιώτατε με τόσην επιτυχία διακονείτε με παγκόσμια μάλιστα απήχηση. 
Εις πολλά και δημιουργικά έτη, Παναγιώτατε. 


 Ο Μ Ι Λ Ι Α 
ΤΗΣ Α.Θ.ΠΑΝΑΓΙΟΤΗΤΟΣ 
ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ 
κ.κ. Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Υ 
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΙΝ ΑΥΤΟΥ 
ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑΝ ΜΟΝΗΝ ΑΓΙΑΣ ΘΕΟΔΩΡΑΣ 
(24 Ὀκτωβρίου 2013) 
Ἱερώτατε καὶ φίλτατε ἐν Χριστῷ ἀδελφὲ Μητροπολῖτα Θεσσαλονίκης κύριε Ἄνθιμε, 
Ὁσιώτατε ἅγιε Ἡγούμενε, 
Ἀδελφοὶ καὶ τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά, 
Μετὰ βαθείας συγκινήσεως εἰσήλθομεν πρὸ ὀλίγων λεπτῶν εἰς τὸ Καθολικὸν τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τῆς Ἁγίας Θεοδώρας τῆς ἐν Θεσσαλονίκῃ καὶ ἐδοξάσαμεν καὶ ἡμεῖς τὸν Θεὸν τὸν ἀξιώσαντα ἡμᾶς νὰ προσκυνήσωμεν οὐχὶ μόνον «εἰς ναὸν ἅγιον αὐτοῦ» ἀλλὰ καὶ εἰς τόπον ἡγιασμένον καὶ μυρόβλυτον ἐκ τοῦ ἱεροῦ καὶ θαυματουργοῦ λειψάνου τῆς ὁσίας Μητρὸς ἡμῶν Θεοδώρας τῆς μυροβλύτιδος.
Ὀλίγαι πόλεις ηὐτύχησαν νὰ ἔχουν πλῆθος ἱερῶν μονῶν καὶ ἐλάχισται ηὐλογήθησαν παρὰ Θεοῦ διὰ τῆς ἀδιακόπου παρουσίας σεπτῶν καὶ χαριτοβρύτων λειψάνων ἁγίων. Ἡ μεγαλώνυμος ὅμως καὶ ἁγιοτόκος πόλις τῆς Θεσσαλονίκης δύναται νὰ καυχᾶται καὶ νὰ σεμνύνηται διὰ τὴν διπλῆν ταύτην εὔνοιαν τοῦ Θεοῦ. Τὸ καθολικὸν τῆς φιλοξενούσης ἡμᾶς κατὰ τὴν παροῦσαν ἑσπέραν Ἱερᾶς ταύτης Μονῆς τεθεμελίωται, ὡς γνωστόν, ἐπὶ τὴν παλαιὰν μονὴν τοῦ ἁγίου πρωτομάρτυρος καὶ ἀρχιδιακόνου Στεφάνου, ἐν τῇ ὁποίᾳ ἤσκησε κατὰ τὸν 9ον αἰῶνα θεοφιλῶς καὶ ἐξεμέτρησε τὸ ζῆν ὁσιακῶς ἡ ὁσία Θεοδώρα, ἡ ἐξ Αἰγίνης ὁρμωμένη. Ἀναγνωρισθείσης τῆς ἁγιότητος αὐτῆς διὰ τῶν πολλῶν θαυμάτων τῶν τελεσθέντων ἐπὶ τοῦ τάφου αὐτῆς καὶ διὰ τοῦ ἱεροῦ αὐτῆς λειψάνου μετωνομάσθη πρὸς τιμὴν αὐτῆς εἰς μονὴν τῆς ἁγίας Θεοδώρας. Συνεχίσασα δὲ τὴν λειτουργίαν αὐτῆς ἡ Μονή, ὡς μαρτυρεῖ καὶ ὁ ἱστορικὸς Γεώργιος Σφραντζῆς, γράφων περὶ τῆς ἐν αὐτῇ ἀσκήσεως τῆς ἀδελφῆς τοῦ ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης Νείλου τοῦ Καβάσιλα καὶ μητρὸς τοῦ ἁγίου Νικολάου τοῦ Καβάσιλα κατὰ τὸν 14ον αἰῶνα, ἔφθασε μέχρι τῶν ἡμερῶν ἡμῶν, ὅτε καταστραφεῖσα ὑπὸ τῆς πυρκαϊᾶς ἀνῳκοδομήθη καὶ ἀνασυνεκροτήθη ὑπὸ τοῦ τότε ἀρχιερα-τεύοντος ἐν Θεσσαλονίκῃ Μητροπολίτου Παντελεήμονος τοῦ Παπαγεωργίου, λειτουργεῖ δὲ σήμερον ὡς ἀνδρῷον κοινόβιον. 
Τὰ προσφάτως ἀποκαλυφθέντα ὑπὸ τῆς ἀρχαιολογικῆς σκαπάνης ἐρείπια τῆς βυζαντινῆς μονῆς καὶ τὸ νεωστὶ ἀναδειχθὲν ταφικὸν μνημεῖον ὁμιλοῦν εὐγλώττως περὶ τῆς ἀδιαλείπτου παρουσίας μοναχῶν καὶ μοναζουσῶν καθαγιασάντων τὸν τόπον τοῦτον διὰ τῆς θερμουργοῦ αὐτῶν προσευχῆς καὶ τῆς ἐξαγνιζούσης τό τε σῶμα καὶ τὴν ψυχὴν ἀσκήσεως αὐτῶν, καὶ ἀποτελοῦν κειμήλιον πολύτιμον διὰ τὴν Ἱερὰν αὐτὴν Μονὴν ἀλλὰ καὶ διὰ τὴν Ἱερὰν Μητρόπολιν καὶ τὴν πόλιν τῆς Θεσσαλονίκης. 
Ἀκένωτον ὅμως θησαυρὸν καὶ πηγὴν βρύουσαν ἰάματα ἀποτελεῖ αὐτὸ τοῦτο τὸ χαριτόβρυτον λείψανον τῆς ἐφόρου τοῦ ἱεροῦ Κοινοβίου, τῆς ὁσίας Μητρὸς ἡμῶν Θεοδώρας τῆς ἐν Θεσσαλονίκῃ, τὸ ὁποῖον ἀπὸ τῆς ἡμέρας τῆς καταθέσεως αὐτοῦ εἰς τὴν πόλιν καὶ εἰς τὸν τόπον τοῦτον «ὃν ᾑρετίσατο» ἡ ὁσία «εἰς κατοικίαν ἑαυτῆς» (πρβλ. Ψαλμ. 131,13) παρέμεινε διαρκῶς μόνον αὐτό, ὁμοῦ μετὰ τοῦ τιμίου λειψάνου τοῦ συμπολιούχου τῆς Θεσσαλονίκης, τοῦ ἐν ἁγίοις πατρὸς ἡμῶν Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, φυλακτήριον τῶν Θεσσαλονικέων εἰς τὰς δυσκόλους στιγμὰς τοῦ πολυκυμάντου αὐτῶν βίου, παρεμβολὴ Θεοῦ ἐν μέσῳ ἀνθρώπων, «καθαρὸς τοῦ πνεύματος θάλαμος καὶ θαυμάτων ἀπείρων θαυματουργὸς πηγή», ὡς γράφει ὁ χαρτοφύλαξ τῆς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης Ἰωάννης ὁ Σταυράκιος εἰς τὸ ἐγκώμιόν του. 
Χαίρομεν μεγάλως πληροφορούμενοι ὅτι ἡ Ἱερὰ αὕτη Μονὴ συνεχίζει προϊσταμένη «καλῶν ἔργων εἰς τὰς ἀναγκαίας χρείας» (Τίτ. γ´, 14), δοξαζόντων τὸ ὄνομα τοῦ Θεοῦ, διὰ τῆς συντηρήσεως φοιτητικοῦ οἰκοτροφείου ἀλλὰ καὶ τῆς φιλοξενίας ἐν τοῖς χώροις αὐτῆς τοῦ ἱδρυθέντος ὑπὸ τοῦ φιλαγίου καὶ πολλὰ κοπιάσαντος ὑπὲρ τῆς ἀναδείξεως καὶ τιμῆς τῶν ἁγίων τῆς Θεσσαλονίκης μακαριστοῦ Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης Παντελεήμονος Χρυσοφάκη, Κέντρου Ἁγιολογικῶν Μελετῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, ὡς καὶ τῶν μετ᾽ ὀλίγον ἐγκαινιασθησομένων Ἱεραποστολικοῦ Κέντρου ἐπ᾽ ὀνόματι τοῦ ἀνακαινιστοῦ τῆς Ἱερᾶς ταύτης Μονῆς ἀειμνήστου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης Παντελεήμονος Παπαγεωργίου καὶ τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ αὐτῆς Μουσείου. Γνωρίζομεν ὅτι εὑρισκομένη εἰς τὸ κέντρον τῆς μεγαλοπόλεως τῆς Θεσσαλονίκης ἡ Ἱερὰ Μονὴ τῆς ἁγίας Θεοδώρας ἀποτελεῖ σημεῖον ἀναφορᾶς διὰ τοὺς κατοίκους της, τὸ δὲ ἱερὸν προσκύνημα τῆς σεπτῆς καὶ μυροβλύτου σοροῦ τῆς ἁγίας προσφέρει παρηγορίαν καὶ ἐνίσχυσιν εἰς τοὺς καταφεύγοντας εἰς αὐτὴν ἀνθρώπους καὶ ἐπικαλουμένους τὰς θεοπειθεῖς πρεσβείας καὶ τὴν μεσιτείαν της. 
Γνωρίζομεν δὲ συγχρόνως τὰς ἀνάγκας τὰς ὁποίας ἔχει ὁ ἄνθρωπος τῆς ἐποχῆς μας, ζῶν εἰς μίαν κοινωνίαν εἰς τὴν ὁποίαν «ἐπλεόνασεν ἡ ἁμαρτία» (Ρωμ. ε´, 20). Γνωρίζομεν τὴν πίεσιν τὴν ὁποίαν τοῦ δημιουργοῦν τὰ προβλήματα τὰ ὁποῖα καθ᾽ ἡμέραν καλεῖται νὰ ἀντιμετωπίσῃ. Γνωρίζομεν τὸ ἄγχος τὸ ὁποῖον τοῦ προκαλοῦν οἱ ταχύτατοι ρυθμοὶ τῆς συγχρόνου ζωῆς. Γνωρίζομεν τὴν ταραχὴν τὴν ὁποίαν εἰσφέρουν εἰς τὴν ψυχὴν αὐτοῦ τὰ παφλάζοντα κύματα τῶν βιοτικῶν μεριμνῶν. Γνωρίζομεν καὶ τὴν ἀνάγκην τῆς ψυχῆς του νὰ ἀναπαυθῇ ἔστω καὶ στιγμιαίως, νὰ αἰσθανθῇ ὅτι δύναται κάπου νὰ στηριχθῇ διὰ νὰ μὴ λυγίσῃ ἢ νὰ μὴ καταποντισθῇ. Γνωρίζομεν τὴν ἀνάγκην αὐτοῦ νὰ εὕρῃ εἰς τὴν ἔρημον τοῦ κόσμου τὴν ἀναψυχὴν μιᾶς ὀάσεως διὰ νὰ συνεχίσῃ τὴν πορείαν καὶ τὸν ἀγῶνα αὐτοῦ. 
Ταῦτα πάντα πιστεύομεν ὅτι προσφέρει καὶ δύναται νὰ προσφέρῃ ἡ Ἱερὰ αὕτη Μονὴ τῆς Ἁγίας Θεοδώρας, ἀναπαύουσα τοὺς εὐσεβεῖς προσκυνητὰς αὐτῆς καὶ πάντα κοπιῶντα καὶ πεφορτισμένον ἄνθρωπον διὰ τῶν πρεσβειῶν τῆς ἁγίας Θεοδώρας καὶ τῆς χάριτος τῶν ἱερῶν αὐτῆς λειψάνων, ὡς καὶ διὰ τῆς χάριτος τῶν ἐνταῦθα φυλασσομένων ἱερῶν λειψάνων τοῦ ὁσίου καὶ θεοφόρου πατρὸς ἡμῶν Δαβὶδ τοῦ ἐν Θεσσαλονίκῃ. Εὐχόμεθα ὅπως ἡ Ἱερὰ αὕτη Μονὴ συνεχίσῃ νὰ ἀποτελῇ φάρον πνευματικὸν διὰ τὴν πόλιν τῆς Θεσσαλονίκης καὶ τοὺς παρεπιδημοῦντας ἐν αὐτῇ, καθοδηγοῦσα ἅπαντας διὰ τοῦ νέου Ἱεραποστολικοῦ Κέντρου καὶ ἀνάγουσα αὐτοὺς ἀπὸ τῶν ὑλικῶν εἰς τὰ πνευματικὰ καὶ ἀπὸ τῶν γηίνων εἰς τὰ ἐπουράνια, τόσον διὰ τῶν ἐκθεμάτων τοῦ νέου Ἐκκλησιαστικοῦ Μουσείου ὅσον καὶ διὰ τῶν λοιπῶν λατρευτικῶν καὶ πνευματικῶν εὐκαιριῶν τὰς ὁποίας προσφέρει, «ἵνα» καὶ δι᾽ ὑμῶν, τοῦ ἡγουμένου καὶ τῶν ἀδελφῶν τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, «ὁ λόγος τοῦ Κυρίου τρέχῃ καὶ δοξάζηται» (Β´ Θεσσαλ. γ´, 1). 
Εὐχαριστοῦντες ὑμᾶς, ἅγιε Ἡγούμενε, διὰ τὴν λίαν τιμητικὴν ὑποδοχὴν ἡμῶν καὶ τοὺς λόγους τιμῆς καὶ σεβασμοῦ τοὺς ὁποίους ἀπηυθύνατε πρὸς ἡμᾶς εὐχόμεθα εἰς ὑμᾶς καὶ τὴν περὶ ὑμᾶς Ἱερὰν Ἀδελφότητα πλουσίαν τὴν εὐλογίαν τοῦ Θεοῦ, διὰ τῆς μεσιτείας τῆς ὁσίας Μητρὸς ἡμῶν Θεοδώρας καὶ τοῦ ὁσίου Πατρὸς ἡμῶν Δαβὶδ τῶν ἐν Θεσσαλονίκῃ, ἅμα δὲ καὶ τοῦ ἁγίου ἐνδόξου πρωτομάρτυρος καὶ ἀρχιδιακόνου Στεφάνου, εἰς τὴν ζωὴν καὶ τὴν διακονίαν σας.
 

Στο Μουσείο Κεμάλ Ατατούρκ 
Επίσκεψη στην πατρική οικία - μουσείο του ιστορικού ηγέτη της Τουρκίας, Κεμάλ Ατατούρκ, που βρίσκεται στο χώρο του τουρκικού προξενείου στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποίησε το απόγευμα ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Ο κ. Βαρθολομαίος, συνοδευόμενος από ιεράρχες του Πατριαρχείου, έγινε δεκτός από τον γενικό πρόξενο της Τουρκίας στη Θεσσαλονίκη Tugrul Biltekin (Τουγρούλ Μπιλτεκίν), ο οποίος στη συνέχεια τον ξενάγησε στις αίθουσες του ανακαινισμένου μουσείου, που φιλοξενούν δημοσιεύματα και φωτογραφικά στιγμιότυπα από τη ζωή του Κεμάλ Ατατούρκ καθώς και το κέρινο ομοίωμα του.


«Νοιώθουμε χαρά που επισκεπτόμαστε την ανακαινισμένη οικία στη Θεσσαλονίκη του ιδρυτή της Τουρκικής Δημοκρατίας, Ατατούρκ. Ευχόμενοι, ο Θεός να αναπαύει την ψυχή του, ικετεύουμε τον Μεγαλοδύναμο, οι μεταρρυθμίσεις του να ζουν για πάντα και ο λόγος του «Ειρήνη στη χώρα, ειρήνη στην Οικουμένη» όσο περνάει ο χρόνος να γίνεται πραγματικότητα. Με τις ευλογίες μας» έγραψε στο βιβλίο επισκεπτών πριν αναχωρήσει, ο κ. Βαρθολομαίος.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails