________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ / ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ / ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΑΟΣ / ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ / ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΝ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ / ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
________________________________________________________________________________________________________________________________________


2/18/2020

Τα «κόλπα» του Ιεροσολύμων Θεόφιλου

φωτογραφία: Ν. Μαγγίνας

Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος, εξυπηρετώντας την Μόσχα- τον περασμένο Νοέμβριο συναντήθηκε εκεί με τον πρόεδρο Πούτιν και τον Πατριάρχη Κύριλλο – περιπίπτει συνεχώς σε επιεικώς ατυχείς αντικανονικές ενέργειες για να εξασφαλίσει την εύνοια της Ρωσίας, η οποία του «χαϊδεύει» τα αυτιά ότι τα Ιεροσόλυμα είναι υπεράνω της Κωνσταντινούπολης. 
Και εξηγούμαι: 
Α) Μετά την συνάντηση στη Μόσχα και με υπόδειξη Κύριλλου-Πούτιν, προσκάλεσε τους Προκαθημένους των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών σε «αδελφική συγκέντρωση αγάπης» στο Αμμάν της Ιορδανίας για να συζητήσουν, με αφορμή την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, «διά την διατήρησιν της μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών Ευχαριστιακής Ενότητος». 
Β) Έστειλε επιστολή για πρώτη φορά στην αγγλική γλώσσα στον Οικουμενικό Πατριάρχη και στους Προκαθημένους, που είναι Έλληνες. 
Γ) Ο Οικουμενικός Πατριάρχης εξέφρασε έκπληξη για την αλληλογραφία στην αγγλική και κάλεσε τον κ. Θεόφιλο να ανακαλέσει την αντικανονική αυτή πρωτοβουλία, «που υπηρετεί ξένους σκοπούς και υπονομεύει τον Οικουμενικό Θρόνο». 
Δ) Ωστόσο, ο κ. Θεόφιλος, πιστός στην Μόσχα, απέστειλε, σύμφωνα με πληροφορίες μας στους Προκαθημένους νέα επιστολή, επίσης στην αγγλική, με την οποία ορίζει ως χρόνο της «αδελφικής συγκέντρωσης αγάπης» το διάστημα από 25 μέχρι 27 Φεβρουαρίου. (ΣΗΜ: Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος Β’ δεν απάντησε στις επιστολές. Περιορίστηκε μόνο σε μια δήλωση την Πρωτοχρονιά, με την οποία αποδοκίμασε την πρωτοβουλία του Ιεροσολύμων. Οι περισσότεροι Προκαθήμενοι των άλλων Εκκλησιών έδωσαν αρνητική απάντηση). 
Ε) Αγνοώντας όλα αυτά, ο κ. Θεόφιλος για να ρίξει «στάχτη στα μάτια», όπως λέει ο λαός, έστειλε το περασμένο Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου, αντιπροσωπεία του στο Φανάρι. 

Σημειώνεται ότι ο κ. Θεόφιλος συλλειτούργησε, στις 21 Νοεμβρίου 2019 στον Ιερό Καθεδρικό Ναό του Σωτήρος στη Μόσχα, με τον Μόσχας Κύριλλο, ο οποίος δεν μνημονεύει τον Οικουμενικό Πατριάρχη, τον Αλεξανδρείας και τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών. Σύμφωνα με δελτίο του Γραφείου Τύπου & Επικοινωνίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου την αντιπροσωπεία αποτελούσαν οι Μητροπολίτες Καπιτωλιάδος Ησύχιος και Βόστρων Τιμόθεος, Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στην Κύπρο, καθώς και ο Αρχιεπίσκοπος Ανθηδώνος Νεκτάριος, Επίτροπος του Παναγίου Τάφου στην Πόλη. 
Η Αντιπροσωπεία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων έγινε δεκτή από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Στη συνάντηση παρέστησαν τα μέλη της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, η οποία μόλις είχε ολοκληρώσει τις τακτικές συνεδρίες της για τον μήνα Φεβρουάριο, καθώς και ο Μητροπολίτης Αδριανουπόλεως Αμφιλόχιος, Διευθυντής του εν Αθήναις Γραφείου Εκπροσωπήσεως του Οικουμενικού Πατριαρχείου. 
Στο δελτίο αναφέρεται ότι «οι εκπρόσωποι του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων ενημέρωσαν τον Παναγιώτατο και τους Συνοδικούς Ιεράρχες για την πρωτοβουλία του Μακ. Πατριάρχου τους να συγκαλέσει συνάντηση των Ορθοδόξων Προκαθημένων στο Αμμάν, θέμα, επί του οποίου διεξήχθη μακρά συνομιλία. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο επανέλαβε εντόνως την ήδη γνωστή θέση του επί της αναρμοδίου αυτής πρωτοβουλίας της Σιωνίτιδος Εκκλησίας, της οποίας οι εκπρόσωποι μετέφεραν τις απόψεις της και έδωσαν εξηγήσεις». 
ΣΤ) Ο Μητροπολίτης Βόστρων, ο οποίος έχασε τον Πατριαρχικό θρόνο των Ιεροσολύμων πρώτα από τον Ειρηναίο και μετά από τον Θεόφιλο, θεωρείται (προφανώς γιατί σπούδασε στην Μόσχα στα χρόνια της πρώην Σοβιετικής Ένωσης), ως ένας από τους πλέον ρωσόφιλους Ιεράρχες. Έχει κάνει πολλές δηλώσεις υπέρ της θέσης της Μόσχας και κατά της απόφασης του Οικουμενικού Πατριαρχείου να δώσει Τόμο Αυτοκεφαλίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία Ουκρανίας. Σε μια από τις δηλώσεις του (ρωσικό πρακτορείο Interfax), τόνισε: «Η θέση μας παραμένει η ίδια: αναγνωρίζουμε ως κανονική την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, που βρίσκεται κάτω από το ωμόφορο του Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονουφρίου» (Δηλαδή, αυτή που ελέγχεται από το Πατριαρχείο Μόσχας). Τάσσεται αναφανδόν υπέρ της Μόσχας, λέγοντας: «Μερικοί όμως έχουν πάει σε σχίσμα, αλλά προσευχόμαστε γι΄ αυτούς και να ξέρετε ο Κύριος μέσα από την προσευχή ενεργεί. Ο διαχωρισμός της Εκκλησίας στην Ουκρανία ήταν καθαρά για πολιτικούς λόγους, αλλά η πίστη στον Θεό είναι πάνω από οποιαδήποτε πολιτική άποψη. Ο Χριστός σταυρώθηκε και αναστήθηκε για τη σωτηρία μας. Ως εκ τούτου, όπου βασιλεύει ο Θεός, βασιλεύει η δικαιοσύνη και η ειρήνη, και όχι προσωπικά συμφέροντα και πολιτικά οφέλη». 
Και σε άλλο σημείο: «Το έδαφος της Ουκρανίας, είναι κανονικό έδαφος της Ορθόδοξης Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας, άρα το σωστό είναι να συμβιβαστούν με την υπάρχουσα κατάσταση της Κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας». Επίσης, έχει δηλώσει: «Οι θυγατέρες Εκκλησίες σήμερα, ενόψει του αδιεξόδου, που έχει δημιουργηθεί στην Ορθοδοξία εξ’ αιτίας του Ουκρανικού ζητήματος και που ήδη βιώνουν ένα θλιβερό σχίσμα, εάν πράγματι ενδιαφέρονται για την ενότητα της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ που είναι το ΜΕΙΖΟΝ, στην ζωή και δράση των διαδόχων των Αποστόλων, «ίνα εν ώσιν», θα πρέπει να παραμερίσουν συμφέροντα και προνόμια, κοσμικής προσελεύσεως και ενδυσάμενοι τον χιτώνα της ταπεινώσεως και της συνδιαλλαγής να συνέλθουν με αφορμή την εισήγηση του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ. Θεοφίλου, μετά από πολλή προσευχή να συσκεφθούν εν Πνεύματι Αγίω, προκειμένου να εξεύρουν λύσιν εις το πρόβλημα που διχάζει την Εκκλησία του Χριστού, ούτως ώστε να αποκατασταθεί η ενότης των Ορθοδόξων». 
Ζ) Ο Μητροπολίτης Βόστρων είναι αγνώμων προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο, και ιδιαίτερα προς τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, με πρωτοβουλία του οποίου Μείζον Σύνοδος, ήρε τις καθαιρέσεις, που είχαν επιβληθεί σε αυτόν (τότε ήταν Επίσκοπος Λύδδης) και στον Καπιτωλιάδος Ησύχιο για εισπήδηση στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας. Ο Βόστρων Τιμόθεος υποσχέθηκε «υπακοή και πίστη στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και τα δίκαια και προνόμιά του” για να επιτύχει την άρση της καθαιρέσεώς του». Επίσης αποποιήθηκε οποιαδήποτε σχέση με την…πολιτική άλλων Εκκλησιών (σ.σ: Μόσχα) που έχουν ως στόχο να πλήξουν το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τη θέση του μέσα στην Ορθοδοξία. Σε σχετική επιστολή του υπέγραφε, λόγω της καθαιρέσεώς του ως «Μοναχός Τιμόθεος». Εκτιμάται ότι ο Μητροπολίτης Βόστρων, ο οποίος είναι Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στην Κύπρο, παρασκηνιακά επηρεάζει μέλη της Εκκλησίας Κύπρου υπέρ της Μόσχας και εναντίον του Φαναρίου. 
Από την αντιπροσωπεία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, που πήγε στο Φανάρι, έχω την γνώμη ότι αυτός που αισθάνθηκε άβολα είναι ο Αρχιεπίσκοπος Ανθηδώνος Νεκτάριος, Επίτροπος του Παναγίου Τάφου στην Πόλη, ο οποίος είναι ιδιαίτερα αγαπητός από την ομογένεια και τρέφει μεγάλο σεβασμό προς την Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία. 
Κλείνω με ένα ερώτημα προς τον Πατριάρχη Θεόφιλο: ”Αφού τόσο ενδιαφέρεστε για την ενότητα, γιατί ακόμη δεν επιλύσατε την διαφορά για την δικαιοδοσία στο Κατάρ με το χειμαζόμενο, λόγω της κατάστασης στην Συρία, Πατριαρχείο Αντιοχείας; Δεν καταφέρατε να διευθετήσετε το ΕΛΑΣΣΟΝ και φιλοδοξείτε να επιλύσετε το ΜΕΙΖΟΝ;”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails