Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Στην Σύναξη των Προκαθημένων Ορθοδόξων Εκκλησιών που πραγματοποιήθηκε στο Φανάρι από 6-9 Μαρτίου 2014, ο Πατριάρχης Αντιοχείας Ιωάννης δεν παρέστη, επικαλούμενος λόγους υγείας, αν και η πραγματική αιτία ήταν η κόντρα με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων για την υπόθεση του Κατάρ.
Σε ανακοίνωσή του το Πατριαρχείο Αντιοχείας κατήγγειλε τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο ότι επιμένει να επιβάλλει «τετελεσμένα γεγονότα» και «δεν αντιλαμβάνεται ότι η πλειονότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών θεωρεί δικαία τη θέση του Πατριαρχείου Αντιοχείας».
Οι Προκαθήμενοι στο Κοινό Ανακοινωθέν της Σύναξης στήριξαν το Πατριαρχείο Αντιοχείας, λόγω του πολέμου, αν και ο Προκαθήμενος της Αντιόχειας απουσίαζε… Οι μητροπολίτες εκπρόσωποί του δεν υπέγραψαν το Κοινό Ανακοινωθέν και δεν έλαβαν μέρος στο συλλείτουργο των Προκαθημένων.
Τον Ιανουάριο του 2016 οι Ορθόδοξοι Προκαθήμενοι συναντήθηκαν και πάλι στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ της Γενεύης (21 – 28 Ιανουαρίου).
Και πάλι απουσίαζε ο Αντιοχείας Ιωάννης και πάλι στο Ανακοινωθέν της Συνάξεως εκφράστηκε η συμπαράσταση των Προκαθημένων στο Πατριαρχείο Αντιοχείας.
Ο Αντιοχείας Ιωάννης δεν πήγε ούτε στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδοξίας στην Κρήτη, τον Ιούνιο του 2016. Επικαλούμενος και πάλι την υπόθεση του Κατάρ και κάποιες άλλες αστείες δικαιολογίες.
Τώρα, λέει, πως θα πάει στην συνάντηση των Προκαθημένων που συγκαλεί στο Αμμάν της Ιορδανίας ο μέχρι πρότινος μεγάλος εχθρός του Ιεροσολύμων Θεόφιλος.
Ο Αντιοχείας Ιωάννης περιφρόνησε με ιταμό τρόπο τρεις Πανορθόδοξες Συνάξεις και τώρα δηλώνει «παρών» στην συνάντηση που στήνει ο Ιεροσολύμων με αφορμή το Ουκρανικό. Θα πάει σε μια διευρυμένη (;) διορθόδοξη σύναξη για πρώτη φορά μετά την εκλογή του το 2012!
Η στάση του είναι αχαρακτήριστη και πέρα ως πέρα αδικαιολόγητη.
Θα μείνει στην ιστορία ως ο Αντιοχείας που τορπίλισε συστηματικά και κατ’ εξακολούθησιν την ενότητα της Ορθοδοξίας και ως ο Πατριάρχης Αντιοχείας επί των ημερών του οποίου συρρικνώθηκε τραγικά το ποίμνιο του τρίτου τη τάξει Παλαίφατου Πατριαρχείου, όχι μόνο λόγω του πολέμου, αλλά και εξαιτίας των δικών του κακών χειρισμών σε πολλά επίπεδα.
Η απόλυτη συμπόρευση με την Μόσχα, στο όνομα της οποίας ομνύει για την «βοήθειά» της, αναχαίτισε, μήπως, την αφαίμαξη των Ορθοδόξων χριστιανών της Ανατολής;
Και φυσικά δεν έχει δώσει καμία εξήγηση για το αν τα βρήκε με τον Ιεροσολύμων για την υπόθεση Κατάρ.
Είναι υπόλογος για πολλά ο Αντιοχείας Ιωάννης.
Η ανίερη σύμπλευσή του, πάντως, με τον μέχρι χθες εχθρό του Ιεροσολύμων Θεόφιλο δεν θα του βγει σε καλό…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου