________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ / ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ / ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΑΟΣ / ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ / ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΝ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ / ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
________________________________________________________________________________________________________________________________________


1/31/2015

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΤΟΥ ΒΕΛΓΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ (ΦΩΤΟ)

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος κατά την επίσημη επίσκεψή του στο Βέλγιο, συναντήθηκε χθες 30 Ιανουαρίου 2015 με τον Βασιλέα του Βελγίου Φίλιππο  και στη συνέχεια με τον Υπουργό Εξωτερικών του Βελγίου Didier Reynders. 
Επίσης, είχε συνάντηση με Ρωμαιοκαθολικούς και Ορθοδόξους Επισκόπους στο Βέλγιο. 
Από αυτές τις επαφές του Πατριάρχου είναι και το φωτορεπορτάζ που ακολουθεί. 

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΠΡΟΕΞΑΡΧΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ ΚΑΛΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΜΑΔΥΤΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ 
Ἐκκλησιαστικαί Εἰδήσεις 
Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΕΝ ΤΟΙΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΙΣ 
Ἐν μέσῳ ἱκανοῦ ἐκκλησιάσματος καί τῶν ἐλλογίμων ἐκπροσώπων τοῦ ὁμογενοῦς ἐκπαιδευτικοῦ κόσμου, ἑωρτάσθη ἐν τοῖς Πατριαρχείοις ἡ ἐκ παλαιοῦ καθιερωμένη ἑορτή τῶν Γραμμάτων, ἐπί τῇ ἱερᾷ μνήμῃ τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν Βασιλείου τοῦ Μεγάλου, Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου καί Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου. 
Ἡ Α. Σεβασμιότης, ὁ Πατριαρχικός Ἐπίτροπος, Μητροπολίτης Καλλιουπόλεως καί Μαδύτου κ. Στέφανος ἐχοροστάτησεν ἐν τῷ Π. Πατριαρχικῷ Ναῷ, κατά τόν Ἑσπερινόν τῆς παραμονῆς, Πέμπτης, 29ης Ἰανουαρίου, καί τήν Θείαν Λειτουργίαν τῆς ἑορτῆς, τήν Παρασκευήν 30ήν ἰδίου. 
Τόν Θεῖον Λόγον ἐκήρυξεν ὁ Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτης κ. Ἀγαθάγγελος Σῖσκος, Βιβλιοφύλαξ τῶν Πατριαρχείων. 
Παρέστησαν συμπροσευχόμενοι οἱ Σεβ. Μητροπολῖται Γέρων Δέρκων κ. Ἀπόστολος, Θεοδωρουπόλεως κ. Γερμανός, Μύρων κ. Χρυσόστομος καί Κυδωνιῶν κ. Ἀθηναγόρας, Ἄρχοντες Ὀφφικιάλιοι τῆς Ἁγίας τοῦ Χριστοῦ Μ. Ἐκκλησίας, ἡ Ἐφορεία μετά τῆς Λυκειάρχου, Καθηγητῶν καί μαθητῶν τῆς Πατριαρχικῆς Μεγάλης τοῦ Γένους Σχολῆς, ὁ Λυκειάρχης τοῦ Ζαππείου Λυκείου μετά Καθηγητῶν καί μαθητῶν αὐτοῦ, πιστοί ἐντεῦθεν καί προσκυνηταί ἐκ τοῦ ἐξωτερικοῦ. 
Μετά τό πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας, ἡ Αὐτοῦ Σεβασμιότης, ὁ Πατριαρχικός Ἐπίτροπος ἐτέλεσε τό εἰθισμένον Τρισάγιον ὑπέρ ἀναπαύσεως τῶν ψυχῶν τῶν μακαρίων καί ἀειμνήστων Ἱδρυτῶν, Εὐεργετῶν, Ἐφόρων, Σχολαρχῶν, Καθηγητῶν, Διδασκάλων, Ἐπιμελητῶν καί μαθητῶν τῆς Π. Μεγάλης τοῦ Γένους Σχολῆς, εἰς τό τέλος τοῦ ὁποίου Οὗτος ηὐλόγησε τά ὑπό μαθητῶν τῆς Σχολῆς προσαχθέντα κόλλυβα. 
Ἐπηκολούθησεν ἡ ἐπίσημος δεξίωσις ἐν τῇ Αἰθούσῃ τοῦ Θρόνου τῶν Πατριαρχείων, καθ’ ἥν ὡμίλησαν ὁ Ἐντιμολ. κ. Ἀθανάσιος Ἀγγελίδης, Ἄρχων Πριμηκήριος τῆς Ἁγίας τοῦ Χριστοῦ Μ. Ἐκκλησίας καί Πρόεδρος τῆς Ἐφορείας τῆς Π. Μεγάλης τοῦ Γένους Σχολῆς, καί ὁ Σεβ. Πατριαρχικός Ἐπίτροπος. 
* * * 
Ἡ Α. Σεβασμιότης, ὁ Πατριαρχικός Ἐπίτροπος ἐξεπροσωπήθη: 
Ὑπό τοῦ Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτου κ. Ἀγαθαγγέλου Σίσκου, Βιβλιοφύλακος τῶν Πατριαρχείων, κατά τήν δοθεῖσαν ὑπό τῆς Ἐξοχ. κ. Nina Vaskunlahti, Πρέσβεως τῆς Φιλλανδίας ἐν Ἀγκύρᾳ, δεξίωσιν, ἐπ’ εὐκαιρίᾳ τοῦ διορισμοῦ τοῦ Ἐντιμ. κ. Jeff Hakko ὡς Ἐπιτίμου Γενικοῦ Προξένου τῆς Χώρας ταύτης ἐν τῇ Πόλει, ἐν τῷ ἐν Beşiktaş Ξενοδοχείῳ «Renaissance Istanbul Bosphorus», τό ἑσπέρας τῆς Παρασκευῆς, 30ῆς Ἰανουαρίου.

Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΣΤΟ ΑΝΝΟΒΕΡΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ (ΦΩΤΟ)


Με λαμπρότητα εορτάστηκε η μνήμη των Τριών Ιεραρχών στην ομώνυμη Ελληνορθόδοξη ενορία Αννοβέρου στη Γερμανία. 
Την Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015 το απόγευμα πραγματοποιήθηκε ο κυρίως εορτασμός με την παρουσία των ελληνικών σχολείων, τα οποία υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδος. Ο ναός των Τριών Ιεραρχών ήταν κατάμεστος από μαθητές και μαθήτριες με τους εκπαιδευτικούς τους, εκπροσώπους των Ομογενειακών Φορέων και Οργανώσεων της περιοχής και πλήθος προσκυνητών. Τις εορταστικές εκδηλώσεις τίμησε με την παρουσία του ο Γενικός Πρόξενος της Ελληνικής Δημοκρατίας στο Αμβούργο κ. Γεώργιος Αρναούτης. 
Ο εορτασμός ξεκίνησε με τον εσπερινό στον οποίο συμμετείχαν οι εφημέριοι του ναού και επισκέπτες ιερείς από Γερμανία και από Ελλάδα. Ξεχωριστές ήταν οι στιγμές που με μοναδικό και υπέροχο τρόπο οι μαθήτριες και οι μαθητές της τρίτης τάξης του Ελληνικού Λυκείου Αννοβέρου, με ιδιαίτερη επιμέλεια, παρουσίασαν τη ζωή και το έργο των Αγίων, αποσπώντας το θαυμασμό και τον δίκαιο έπαινο των παρισταμένων. 
Με εμφανή θαυμασμό και ικανοποίηση μίλησε και ο κ. Γενικός Πρόξενος στον χαιρετισμό που απηύθυνε προς το εκκλησίασμα. 
Μετά την ακολουθία του εσπερινού έγινε η βράβευση των μαθητών και μαθητριών του Ελληνικού Λυκείου Αννοβέρου, που διακρίθηκαν με τις επιδόσεις τους κατά το παρελθόν σχολικό έτος. 
Στη συνέχεια η ενορία δεξιώθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ενοριακού Κέντρου όλους τους προσκυνητές.

Η ΤΑΦΗ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΕΥΜΕΝΕΙΑΣ ΜΑΞΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ ΤΟΥ ΣΤΥΛΙΔΑ

Stilida.com
Πλήθος πιστών από τη Στυλίδα,την ευρύτερη Φθιώτιδα αλλά και από το εξωτερικό παρέστησαν χθες 30 Ιανουαρίου 2015 στον Ι. Ναό Αγίου Αθανασίου Στυλίδας όπου τελέσθηκε η Νεκρώσιμος Ακολουθία του αειμνήστου Επισκόπου Ευμενείας κυρού Μαξίμου. 
Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Ευμενείας κυρός Μάξιμος Μαστίχης, διακεκριμένος Αρχιερεύς του Ελληνισμού της Διασποράς, πέθανε αιφνιδίως στις 22 Ιανουαρίου στο σπίτι του στις Βρυξέλλες. 
Την Τετάρτη 28 Ιανουαρίου τελέσθηκε η Εξόδιος Ακολουθία του στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών Βρυξελλών. 
Το σκήνωμα του Επισκόπου μεταφέρθηκε χθες στην πατρική του οικεία στη Στυλίδα και στη συνέχεια εν πομπή στον Ι.Ν.Αγ.Αθανασίου Στυλίδας όπου τελέσθηκε η Νεκρώσιμος Ακολουθία.


Ο Μητροπολίτης Φθιώτιδoς Νικόλαος εκφώνησε τον επικήδειο λόγο λέγοντας μεταξύ άλλων: 
“Ο αείμνηστος Επίσκοπος Ευμενείας κυρός Μάξιμος εγεννήθη την 30ην Σεπτεμβρίου του 1935 εις την Στυλίδα και ανετράφη από ευσεβείς γονείς τον Βασίλειο και τη Χρυσούλα Μαστίχη. Μετά την στοιχειώδη εκπαίδευση στην πόλη της Στυλίδος ενεγράφη στην Εκκλησιαστική Σχολή Λαμίας και εν συνεχεία στην Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης από την οποία απεφοίτησε το έτος 1958. Το ίδιο έτος εχειροτονήθη Διάκονος και Πρεσβύτερος εις τον Ιερόν Ναόν Αγίας Τριάδος της Χάλκης. Υπηρέτησε ως προϊστάμενος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Ρότερνταμ Ολλανδίας από όπου εξελέγη Βοηθός Επίσκοπος της Μητροπόλεως Βελγίου υπό τον τίτλο της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Ευμενείας του Σεπτού Οικουμενικού Πατριαρχείου και εχειροτονήθη την 11ηνΔεκεμβρίου 1977. Από το 1992 εγκαταστάθηκε στις Βρυξέλλες. Υπήρξε καθ’ όλην του την ζωή υπόδειγμα ταπεινώσεως, υπομονής, ευγένειας και εργατικότητος. Ηνάλωσε την ζωήν του εις την υπηρεσίαν του Ελληνισμού της διασποράς χωρίς να επιζητήσει ποτέ αναγνώρισιν και προαγωγήν”. 

Για την αξία και τις αρετές του Επισκόπου μίλησαν και ο Δήμαρχος Στυλίδας Απ. Γκλέτσος, ο πρώην Δήμαρχος Στυλίδας Αθ. Μπλούνας, εκπρόσωπος του Εκκλησιαστικού Λυκείου Λαμίας, Στυλιδιώτες αλλά και φίλοι του εκλιπόντος από τις Βρυξέλλες. Πολλά θεάρεστα ακούστηκαν σήμερα για την ποιότητα σε όλα τα επίπεδα του εκλιπόντος, αλλά για εμάς στη Στυλίδα όπως είπε και ο κος Αθ. Μπλούνας ο αγαπητός σε όλους μας Επίσκοπος Ευμενείας θα είναι ο Άγιος της πόλης μας. 
Η σορός του Επισκόπου μεταφέρθηκε στην Ι.Μ. Αγίου Βλασίου Στυλίδας όπου έγινε και η ταφή αυτής στον προαύλιο χώρο.


1/30/2015

Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜ. ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΣΚΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ


Λόγος τοῦ Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτου 
κ. Ἀγαθαγγέλου Σίσκου, 
Βιβλιοφύλακος τῶν Πατριαρχείων, 
κατὰ τὴν ἐν τῷ Πανσέπτῳ Πατριαρχικῷ Ναῷ 
ἐπὶ τῇ ἑορτῇ τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν τελεσθεῖσαν Θ. Λειτουργίαν 
ἐν Χοροστασίᾳ τοῦ Σεβ. Πατριαρχικοῦ Ἐπιτρόπου, 
Μητροπολίτου Καλλιουπόλεως καὶ Μαδύτου κ. Στεφάνου 
(30 Ἰανουαρίου 2015) 
“Τὴν σοφίαν λαβόντες παρὰ Θεοῦ, ὡς Ἀπόστολοι ἄλλοι τρεῖς τοῦ Χριστοῦ, τῷ λόγῳ τῆς γνώσεως, συνιστᾶτε τὰ δόγματα, ἅ τὸ πρὶν ἐν λόγοις, ἁπλοῖς κατεβάλλοντο, Ἁλιεῖς, ἐν γνώσει, δυνάμει τοῦ πνεύματος” 
(Μεσώδιον Κάθισμα τοῦ Ὄρθρου) 

Σεβασμιώτατε Πατριαρχικὲ Ἐπίτροπε, 
Σεβαστοὶ Πατέρες, 
Ἐλλόγιμοι Ἐκπαιδευτικοὶ, 
Ἀγαπητοὶ μαθηταὶ καὶ μαθήτριαι, 
Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοὶ, 
Οἱ μελωδήσαντες ἐν μέσῳ τῆς Ἐκκλησίας, μέλος ἐναρμόνιον Θεολογίας, Τριάδα μίαν ἀπαράλλακτον, τὴν ἀθέατον οὐσίαν καὶ ἀπροσίτῳ Θεότητι, σήμερον εἶναι μελωδούμενοι διὸτι “τῷ λόγῳ τῆς γνώσεως” συνέστησαν τὰ “ἐν γνώσει” δόγματα, τὰ ἀποκαλυφθέντα εἰς τοὺς Ἁλιεῖς τῇ “δυνάμει τοῦ πνεύματος”. Διὸ καὶ πάντες οἱ τῶν λόγων αὐτῶν ἐρασταὶ, συνήλθομεν ἐπὶ τῷ αὐτῷ ἵνα τιμήσωμεν εὐχαριστιακῶς, τοὺς σοφοὺς τῆς οἰκουμένης Διδασκάλους, τοὺς δοξάσαντας τὸν Θεόν ἐν ἔργοις καὶ λόγοις ἐπὶ γῆς, τοὺς διδάξαντας ἡμᾶς πιστεύειν εἰς Τριάδα ὁμοούσιον, καὶ τοὺς μὴ φοβηθέντας τὴν τοῦ φιλοσοφικοῦ λόγου υἱοθεσίαν. 
Ὁ τῆς ἐπιγείου τριάδος λόγος, τῶν θείων Ἱεραρχῶν, τοῦ σοφοῦ Βασιλείου, τοῦ τῆς θεολογίας ἐπωνύμου Γρηγορίου, καὶ τοῦ παγχρύσου τῇ γλώσσῃ Ἰωάννου, ὑπάρχει διαχρονικός καὶ ἀπρόσβλητος, διότι ὑπῆρξεν ὁ ὅντως Σεσαρκωμένος Λόγος, διὸ καὶ εἰς πᾶσαν τὴν γῆν ὁ φθόγγος αὐτῶν ἐξέδραμε, τῶν ἐνθέων τούτων καὶ σοφῶν Διδασκάλων τῆς κτίσεως, καὶ λόγῳ πράξαντας περὶ τοῦ Κτίσαντος. Ὁ θεμελιωμένος τούτων θεολογικός λόγος, τῆς διακρίσεως τοῦ Θεοῦ μεταξὺ οὐσίας καὶ ἐνεργειῶν, οὕτως ὥστε, ἐνῶ δὲν γνωρίζωμεν τὴν οὐσίαν τοῦ Θεοῦ, δυνάμεθα νὰ γνωρίσωμεν τὰς κατὰ τὸν Βασίλειον ἐνεργείας ἤ οἰκονομίας τοῦ Θεοῦ κατὰ τὸν Χρυσόστομον, ἡ ὀντολογικὴ διάκρισις κτιστοῦ καὶ ἀκτίστου, τὸ συναμφότερον τῆς καταφατικῆς καὶ ἀποφατικῆς των Θεολογίας, ὡς θεολογικὸν καὶ φιλοσοφικὸν σύστημα μιᾶς λειτουργικῆς σχέσεως καὶ ἑνότητος, ὑπῆρξε καὶ θὰ ὑπάρχει νῦν καὶ ἀεὶ τὸ ἀρραγὲς τῆς Θεολογίας θεμέλιον καὶ τεῖχος, καὶ οὗτοι τῆς Ἐκκλησίας τὰ μεγάλα προπύργια. 
Τοῦτο τὸ ἀρραγές τῆς Θεολογίας οἰκοδόμημα τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἀνατολῆς, ὑπῆρξεν ἐπὶ αἰῶνας ἀπρόσβλητον, ὑπὸ τῶν διαφόρων ἀθεϊστικῶν θεωριῶν μιᾶς δικαίας ἀπορρίψεως ἑνὸς ἀνθρωπομορφικοῦ θεοῦ τῶν καταφατικῶν ὀνομάτων, ὡς ἐσημειώθη ἐν τῇ Δύσῃ μὲ τὰ διάφορα φιλοσοφικὰ ρεύματα. Συμφώνως πρὸς τὰς ἀνωτέρῳ θεολογικὰς διακρίσεις, αἱ ὁποῖαι συνιστοῦν τὸ φυλακτήριον τῆς Θεολογίας, ὁ τῆς Ἐκκλησίας φωστὴρ Βασίλειος, μετὰ ἀπολύτου βεβαιότητος διακηρύσσει “Ἡμεῖς δ' ἐκ τῶν ἐνεργειῶν γνωρίζειν λέγομεν τὸν Θεὸν ἡμῶν, τῇ δὲ οὐσίᾳ αὐτῇ προσεγγίζειν οὐχ ὑπισχνούμεθα. Αἱ μὲν γὰρ ἐνέργειαι αὐτοῦ πρὸς ἡμᾶς καταβαίνουσιν, ἡ δὲ οὐσία αὐτοῦ μένει ἀπρόσιτος”, τοὐτέστιν, ὁ ἀκατάληπτος κατὰ τὴν οὐσίαν Θεὸς γίνεται καταληπτός εἰς ἡμᾶς διὰ τῆς γνώσεως-μεθέξεως εἰς τὰς ἐνεργείας Του. 
Ἐὰν ὁ Σοφὸς Βασίλειος καὶ ὁ Θεολόγος Γρηγόριος, συντάσσοντες τοὺς λόγους καὶ τὰ συγγραφικά των ἔργα ἀνταπεκρίνοντο εἰς τὰς πραγματικὰς θεολογικὰς ἀνάγκας καὶ προκλήσεις τῆς Ἐκκλησίας, καθώς ἔγραφον εἰς ἐποχὴν ἐξάρσεως τῶν αἱρέσεων, ἀργότερον ὁ χρυσορρήμων Ἰωάννης συνδυάζων εἰς τὴν χριστολογίαν του, οἰκουμενικῷ τῷ τρόπῳ, τοὺς ὅρους “ἕνωσις” καὶ “συνάφεια”, τῆς ἀντιοχειανῆς καὶ ἀλεξανδρινῆς σχολῆς ἀντιστοίχως, λέγοντας “τῇ γὰρ ἑνώσει καὶ τῇ συναφείᾳ ἕν ἐστιν ὁ Θεὸς Λόγος καὶ ἡ σάρξ, οὐ συγχύσεως γενομένης τῶν οὐσιῶν, ἀλλὰ ἑνώσεως ἀρρήτου τινὸς καὶ ἀφράστου”, διεφώτιζε τὴν Δ´ Οἰκουμενικὴν Σύνοδον τῆς Χαλκηδόνος, καὶ τὴν ἐκ τοῦ χριστολογικοῦ δόγματος καθιερωθεῖσαν θεολογίαν τῆς ἑνώσεως καὶ τῆς διακρίσεως. Τονίσας οὕτως ταυτοχρόνως τὴν ὁμοουσιότητα τοῦ Χριστοῦ μετὰ τοῦ Πατρός καὶ τοῦ ἀνθρώπου, ἀξιοποιῶντας ἐν ταὐτῷ τὴν προγενεστέραν παράδοσιν. 
Συνεπῶς, τὸ δόγμα δὲν ἦτο ἀντικείμενον ἀποτελούμενον ἀπὸ μίαν ἁπλῆν σειρὰν ξηρῶν λέξεων, ἀλλ' ἦτο ζωντανὸς λόγος ἀπευθυνόμενος πρὸς τὸν ἄνθρωπον, εἶχεν ἐφαρμογὴν εἰς τὴν καθημερινότητα, καὶ τοῦτο προκύπτει ἐκ τῆς ἐπιστολογραφίας των. Διὸ καὶ ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος λέγει “οὐκ ἀρκεῖ πρὸς σωτηρίαν ἡμῖν ἡ τῶν ὀρθῶν δογμάτων γνῶσις, ἀλλά δεῖ καὶ πολιτείας ἀρίστης”. Ἐπίσης, τὸ δόγμα ἦτο ἡ ἀπάντησις τοῦ ζωντανοῦ ἐκκλησιαστικοῦ Σώματος εἰς τὰς θεολογικὰς καὶ ἄλλας φιλοσοφικὰς προκλήσεις τῆς ἐποχῆς. Δυστυχῶς, σήμερον θεωροῦμεν τὸ δόγμα εἶδος μουσειακὸν καὶ ἐπ’ οὐδενὶ ζωντανὸν. Δυστυχῶς, θεωροῦντες τὸ δόγμα ὡς κλειστὸν σύστημα, ἀκουσίως καὶ βλασφήμως καταργοῦμεν τὴν ἐν τοῖς Ἱεροῖς Μυστηρίοις ἐνέργειαν ἤ οἰκονομίαν τοῦ Θεοῦ, διὰ τῆς χάριτος τοῦ Παναγίου Πνεύματος. Ὡς ἁπλοὶ μεταπρᾶται τοῦ Πατερικοῦ λόγου, δυστυχῶς γινόμεθα καὶ ἀκόλουθοι μιᾶς ἄνευ οὐσίας πίστεως τοῦ θρησκευτικοῦ τύπου. Ἔχοντες πρακτικῶς καὶ θεωρητικῶς διαρραγήσει τὸ προαναφερθέν ἀρραγές τῆς τριαδολογίας καὶ χριστολογίας τεῖχος, δυστυχῶς ἀδυνατοῦμε νὰ ἔχωμεν μίαν εὔστοχον ἀναφορὰν εἰς τὰς προκλήσεις τῶν ἡμερῶν. 
Καὶ γεννᾶται εὐλόγως τὸ ἐρώτημα, ὑπάρχουν αἱ ἀνάλογαι θεολογικαὶ ἢ φιλοσοφικαὶ προκλήσεις σήμερον ἐν τῷ κόσμῳ; Ἡ ἀπάντησις εἶναι ὅτι ἀσφαλῶς καὶ ὑπάρχουν, καὶ μάλιστα ἡ μεγαλυτέρα πρόκλησις τῆς συγχρόνου ἐποχῆς, εἶναι τὰ ὅρια τῆς ἐλευθερίας τοῦ λόγου. Ὅταν αἱ ἀντοχαὶ καὶ τὸ ὅρια τῆς ἐλευθερίας τοῦ λόγου δοκιμάζονται, δύνανται νὰ ἐγείρουν τρομοκρατικὰς ἐπιθέσεις καὶ πολέμους, ἀκόμη δὲ καὶ τὴν παγκόσμιον καταστροφὴν. Καὶ διερωτώμεθα ποῖα εἶναι δι’ ἡμᾶς τὰ ὅρια τοῦ λόγου, ποία ἡ ἀρχὴ καὶ ποῖον τὸ τέλος; Ἀσφαλῶς, δυνάμεθα μὲ μίαν λέξιν νὰ εἴπωμεν, ὅτι εἶναι ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ, ὁ κινούμενος ἐκ τῆς ἀγάπης καὶ κοινωνούμενος, οὐχὶ ἐν τῇ ἀνεκτικότητι, ὡς αἱ κοινωνιολογικαὶ θεωρίαι κομίζουν, ἀλλ’ ἐν τῇ προσλήψει τοῦ διαφορετικοῦ, συνιστᾷ τὴν ὑπέρβασιν τῶν ὁρίων τοῦ λόγου. 
Ὅταν ὅμως ἔχομεν ποιήσει ἕναν θεὸν ἀνθρωπομορφικόν, ἐγγύτερον εἰς τὰ ἡμέτερα χαρακτηριστικὰ καὶ μακρύτερον τοῦ Θεοῦ τῶν θείων Ἱεραρχῶν, τότε δὲν εἶναι Θεὸς ἀλλὰ ἓν ἀνθρώπινον καὶ συνεπῶς εὐάλωτον ἐπινόημα καὶ ποίημα, καὶ μετὰ αὐτοῦ εὐάλωτοι καὶ οἱ πιστεύοντες εἰς αὐτό. Ἀντιθέτως, διαλεγόμενος μετὰ βεβαιότητος ὁ Θεολόγος Γρηγόριος, δὲν φοβεῖται τὴν ἧττα τοῦ λόγου ὡς φορεὺς τοῦ ὄντως Σεσαρκωμένου Λόγου, διὸ καὶ σημειώνει “οὐ κακόν ἡττηθῆναι λόγῳ, οὐ γάρ πάντων ὁ λόγος” καὶ ἐπειδὴπερ ὁ λόγος, κατὰ τὸν ἴδιον πρέπει νὰ εἶναι “πληρέστατος ἅμα καὶ συντομώτατος• ὡς μήτε τῷ ἐνδεεῖ λυπεῖν, μήτε ἀηδής εἶναι διά τόν κόρον”. 
Παρακαλῶ ὅπως εὔχεσθε, Σεβασμιώτατε ἅγιε Ἐπίτροπε, 
Ἐπικαλούμενος ταῖς ἁγίαις πρεσβείαις τοῦ ἱεροφάντορος Βασιλείου, τοῦ θεορρήμονος Γρηγορίου καὶ τοῦ χρυσσοῦ τὴν γλῶτταν Ἰωάννου, ὡς θεοὶ κατὰ μέθεξιν, οἱ τὸν φύσει καὶ μόνον, ἀληθινὸν Θεὸν ἔχοντες, ζῶντα ἐν αὐτοῖς καὶ φθεγγόμενον ἐν τοῖς χαριτροβρύτοις αὐτῶν λειψάνοις, τοῖς σωζομένοις ἐν τῷ Πανσέπτῳ τούτῳ Πατριαρχικῷ Ναῷ, ἵνα Χριστὸς ὁ Θεὸς ἡμῶν, ἐν ὁμονοίᾳ καὶ εἰρηνικῇ καταστάσει διαφυλάξαι τὴν Ἁγίαν Αὐτοῦ Μεγάλην Ἐκκλησίαν καὶ τὸν Πρῶτον αὐτῆς, καὶ τῆς οὐρανίου Αὐτοῦ Βασιλείας ἀξιώσαι ἡμᾶς. Ἀμήν.

ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΛΕΞΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΣΤΟ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ LEUVEN


Ι. Μητρόπολις Βελγίου
Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΥΡΙΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ 
ΕΙΣ ΒΕΛΓΙΟΝ ΚΑΙ ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟΝ 
Ἡ Αὐτοῦ Θειοτάτη Παναγιότης, ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Κύριος Κύριος Βαρθολομαῖος ἀφίχθη τὴν 29ην Ἰανουαρίου 2015 εἰς τὸ Βέλγιον, προσεκλημμένος τοῦ Ρωμαιοκαθολικοῦ Πανεπιστημίου τῆς Λουβαίνης (KULeuven). Τὸν Οἰκουμενικὸν Πατριάρχην ὑπεδέχθησαν εἰς τὸ Ἀεροδρόμιον τῶν Βρυξελλῶν ὁ Μητροπολίτης Βελγίου κύριος Ἀθηναγόρας, ὁ Πρέσβεις τῆς Τουρκίας καὶ τῆς Ἑλλάδος εἰς τὸ Βέλγιον καθὼς καὶ Διευθυντὴς τοῦ Πρωτοκόλλου τοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν τοῦ Βελγίου.
Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης τὸ βράδυ τῆς ἰδίας ἡμέρας ἐγένετο δεκτὸς εἰς τὸ φημισμένο Πανεπιστήμιον τῆς Λουβαίνης ὑπὸ τοῦ Πρυτάνεως καθηγητοῦ κυρίου Rik Torfs καὶ ἔδωσε διάλεξιν μὲ θέμα «Ἡ Θέωσις εἰς τὴν Ὀρθόδοξον Παράδοσιν». 
Πρὸ εἰκοσαετίας ἡ Αὐτοῦ Θειοτάτη Παναγιότης ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης ἀνεκηρύχθη Ἐπίτιμος Διδάκτωρ τοῦ ἐν λόγῳ Πανεπιστημίου.
Σήμερον 30ὴν Ἰανουαρίου ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης ἐγένετο δεκτὸς ὑπὸ τοῦ Βασιλέως τοῦ Βελγίου Φιλίππου καὶ ἐν συνεχείᾳ ὑπὸ τοῦ Ὑπουργοῦ Ἐξωτερικῶν τοῦ Βελγίου κυρίου Didier Reynders. Τὸ ἀπόγευμα θὰ συμμετάσχῃ εἰς συνάντησιν συνομιλιῶν μὲ Ρωμαιοκαθολικοὺς καὶ Ὀρθοδόξους Ἐπισκόπους εἰς τὸ Βέλγιον.
Τὴν Κυριακὴν 1ην Φεβρουαρίου 2015 θὰ γίνῃ Πατριαρχικὴ Χοροστασία κατὰ τὸν Ὄρθρον καὶ Θείαν Λειτουργίαν εἰς τὸν Μητροπολιτικὸν Ναὸν τῶν Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν Βρυξελλῶν καὶ τὴν ἑσπέραν Πατριαρχικὴ Χοροστασία κατὰ τὸν Ἑσπερινὸν εἰς τὸν Καθεδρικὸν Ναὸν τοῦ Ἁγίου Νικολάου Λουξεμβούργου.
Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κύριος κύριος Βαρθολομαῖος εἰς τὴν ἐπίσκεψιν ταύτην συνοδεύεται ὑπὸ τῶν: Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Βελγίου κυρίου Ἀθηναγόρου, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σουηδίας καὶ πάσης Σκανδιναυΐας κυρίου Κλεόπα, Μεγάλου Ἀρχιδιακόνου κυρίου Ἀνδρέου, κυρίου Πέτρου Μπαζκάρλο καὶ τοῦ κυρίου Νικόλαου Μαγγίνα.


Related Posts with Thumbnails