________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ / ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ / ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΑΟΣ / ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ / ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΝ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ / ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
________________________________________________________________________________________________________________________________________


12/31/2012

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΜΕ ΤΑ ΡΩΜΗΟΠΟΥΛΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ

Κωνσταντινούπολη, ρεπορτάζ-φωτογραφίες του Νικολάου Μαγγίνα 
Με την παρουσία των μαθητών από τα Σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Πόλης και από το Νηπιαγωγείο του Ζαππείου τελέστηκε την Κυριακή μετά τη Χριστού Γέννηση το πρωί στο Φανάρι η Θεία Λειτουργία κατά την οποία χοροστάτησε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. 
Οι μικροί μαθητές συνοδευόμενοι από τους δασκάλους και τις διδασκάλισσες τους ήρθαν στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση του Πατριάρχου Βαρθολομαίου, για να συμμετέχουν στη Θεία Λειτουργία στην οποία οι περισσότεροι από τους μαθητές μετέλαβαν με ευλάβεια των Αχράντων Μυστηρίων.
Μετά τη Θεία Λειτουργία ο Οικουμενικός Πατριάρχης δέχθηκε τα μικρά Ρωμηόπουλα στην Αίθουσα του Θρόνου όπου αφού τα καλωσόρισε με στοργή και ενθουσιασμό, τους διάβασε ένα διδακτικό διήγημα. Με προσοχή άκουσε από τις ηδύφθογγες παιδικές φωνές τα κάλαντα και παραδοσιακά τραγούδια των αγίων ημερών ενώ στο τέλος μοίρασε δώρα Χριστουγεννιάτικα, παιχνίδια, γλυκά και ευχές προς τους μαθητές και προς τους εκπαιδευτικούς για μια ευλογημένη συνέχεια του ακαδημαϊκού χρόνου και για το νέο έτος που ανατέλλει. 

12/30/2012

ΚΑΒΑΦΗΣ ΑΝΘΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ

Το ποίημα του Καβάφη αντιγραφέν δια χειρός Δημητρίου Αρχοντώνη, νυν Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου

Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Έτος Καβάφη το 2013. 
150 χρόνια από τη γέννησή του και 80 από το θάνατό του. 
Ήδη ξεκίνησαν παγκοσμίως οι σχετικοί εορτασμοί και η εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ έχει σήμερα ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Αλεξανδρινό που δοξάζει την ελληνική ποίηση στα πέρατα του κόσμου. Πέρα από το ότι είναι ο πιο πολυμεταφρασμένος έλληνας ποιητής είναι - όπως καταδεικνύεται και από σχετικό άρθρο στο σημερινό αφιέρωμα του ΒΗΜΑΤΟΣ - και ο πλέον μελοποιημένος. 
Οι συντάκτες του άρθρου, Βασίλης Λαμπρόπουλος και Παντελής Πολυχρονίδης, υπολογίζουν ότι πενήντα έλληνες και τριάντα ξένοι συνθέτες έχουν αντλήσει από τον Καβάφη για να γράψουν 350 μουσικά κομμάτια σε 20 γλώσσες. Από μια πρόχειρη δική μου έρευνα θεωρώ πως οι έλληνες συνθέτες είναι παραπάνω από 50. 
Η ενασχόλησή μου με τον μελοποιημένο Καβάφη εντάθηκε από «Το τετράδιο του Πατριάρχη», δηλαδή την παραγωγή του Καλλιτεχνικού Συνόλου Πολύτροπον, που παρουσιάσαμε σε πολλές πόλεις της Ελλάδας από το 2004. 
Πρόκειται για μελοποιημένη ποίηση βασισμένη στη νεανική ποιητική ανθολογία του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου, που εγκαινίασε το 1954, όταν ήταν μαθητής στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης. Σ’ αυτό το ποιητικό τετράδιο ανθολογούνται και έξι ποιήματα του Καβάφη, γεγονός αξιοπρόσεκτο, αφού ο Αλεξανδρινός την εποχή εκείνη δεν είχε καθιερωθεί καλά καλά στην κυρίως Ελλάδα. 
Ο ίδιος ο Πατριάρχης περιέγραψε αυτή τη σχέση του με τον Καβάφη τον Οκτώβριο του 2009 σε εκδήλωση στην Μεγάλη του Γένους Σχολή, όταν η ομάδα «Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ» του Πολιτιστικού Συλλόγου Άνω Σύρου, παρουσίασε την μουσικοποιητική παράσταση «Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ – ΑΠ’ ΕΞΩ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΑ». Διαβάστε εδώ το σχετικό ρεπορτάζ του Νίκου Μαγγίνα. 
Τα πέντε από τα έξι ποιήματα του Καβάφη που ανθολόγησε ο Πατριάρχης στο τετράδιό του, παρουσιάσαμε στις ανά την Ελλάδα συναυλίες, επιλέγοντας μελοποιήσεις, για φωνή και πιάνο, σημαντικών ελλήνων συνθετών. 
Συγκεκριμένα: 
- Κεριά, του Γιάννη Α. Παπαϊωάννου (1953). Την ανέκδοτη χειρόγραφη παρτιτούρα μου την έδωσε η ίδια η γυναίκα του συνθέτη κ. Ειρήνη. 
- Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον, του Γιώργου Κουρουπού, ο οποίος το έγραψε κατόπιν προτροπής του μαέστρου Άλκη Μπαλτά για την εκδήλωση στο Φεστιβάλ Θρησκευτικής Μουσικής της Πάτμου (2006). 
- Θερμοπύλες, του Αντίοχου Ευαγγελάτου. Ο συνθέτης έχει γράψει ένα κύκλο τεσσάρων τραγουδιών σε ποίηση Καβάφη. 
- Τα τείχη, του Λεωνίδα Ζώρα και 
- Η Πόλις, του Μίκη Θεοδωράκη. Το αρχικό θέμα βρίσκεται στην Τρίτη Συμφωνία του συνθέτη. Μένει το Chè fece …il gran rifiuto, το οποίο δεν έχουμε μέχρι τώρα παρουσιάσει. 
Με την ευκαιρία, λοιπόν, του έτους Καβάφη, που είναι το 2013, με το Πολύτροπον θα παρουσιάσουμε μια νέα παραγωγή με τον τίτλο «Ο Καβάφης του Πατριάρχη», που θα περιλαμβάνει μελοποιήσεις σύγχρονων ελλήνων συνθετών πάνω στα Καβαφικά ποιήματα τα οποία ανθολόγησε πριν σχεδόν 55 χρόνια ο μαθητής Δημήτριος Αρχοντώνης, ο σημερινός Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ο Α’. 
Κάτι ακόμα που συνδέει τον Πατριάρχη με τον Καβάφη είναι ότι ο ποιητής είχε γερές ρίζες στην Κωνσταντινούπολη. Ο πατέρας του Πέτρος Ι. Καβάφης γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1814, ήταν μεγαλέμπορος βαμβακιού, από φαναριώτικο γένος που οι ρίζες του φαίνεται πως είναι βυζαντινές και η μητέρα του Χαρίκλεια Φωτιάδη γεννήθηκε στο Νιχώρι Κωνσταντινουπόλεως το 1834 από παλαιότατη οικογένεια της Πόλης. Το 1882, στη διάρκεια της αιγυπτιακής εξέγερσης κατά των Άγγλων, ο ποιητής, σε ηλικία 19 ετών, φεύγει από την Αλεξάνδρεια και πηγαίνει με την οικογένειά του για τρία χρόνια (ως τον Οκτώβριο του 1885) στην Κωνσταντινούπολη, στο σπίτι του φαναριώτη παππού του, Γεωργάκη Φωτιάδη. Ο Καβάφης έγραψε και ένα ποίημα για το Νιχώρι, που μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Περισσότερα δείτε στην Ιδιωτική Οδό

Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ 
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης, ὁ Πατριάρχης, ἐχοροστάτησεν ἐν τῷ Π. Πατριαρχικῷ Ναῷ, κατά τήν Θ. Λειτουργίαν τῆς Κυριακῆς, μετά τήν Χριστοῦ Γέννησιν, 30ῆς Δεκεμβρίου, μετά τό τέλος τῆς ὁποίας ἐδεξιώθη τούς διδασκάλους καί μαθητάς τῆς πρωτοβαθμίου ἐκπαιδεύσεως τῆς Ὁμογενείας ἡμῶν κατά τήν ἐν τοῖς Πατριαρχείοις πραγματοποιηθεῖσαν ἑορταστικήν ἐκδήλωσιν ἐπί ταῖς Ἑορταῖς τοῦ Ἁγίου Δωδεκαημέρου. Ὡμίλησε πρός αὐτούς ὁ Πατριάρχης, ἐνῷ οἱ μαθηταί ἐξετέλεσαν ἑόρτιον πρόγραμμα. 
Ἡ Α .Θ. Παναγιότης, ὁ Πατριάρχης, ἐδέξατο εἰς ἀκρόασιν: 
- Τόν Σεβ. Μητροπολίτην Σισανίου καί Σιατίστης κ. Παῦλον, συνοδευόμενον ὑπό τοῦ Ὁσιολ. Ἱερομονάχου κ. Ἀμβροσίου Χοροζίδου. 
- Τόν Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτην τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου κ. Εὐσέβιον Σπουργίτην, Πρωτοσύγκελλον τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Λαγκαδᾶ, Λητῆς καί Ρεντίνης, ἐπί κεφαλῆς ὁμίλου προσκυνητῶν. 
- Τόν Αἰδεσιμ. κ. Yusuf Sağ, Χωροεπίσκοπον τῶν ἐνταῦθα Συροκαθολικῶν, συνοδευόμενον ὑπό τοῦ Αἰδεσιμ. Πρεσβυτέρου κ. Behnam Sony, ἐξ Ἰράκ, τοῦ Ἐντιμ. κ. Katif Araz, Ἀντιπροέδρου τοῦ περί αὐτόν Συμβουλίου, καί τῆς συζύγου αὐτοῦ Εὐγεν. κ. Neriman, ἐκφράσαντας τά συγχαρητήριά των ἐπί ταῖς Ἑορταῖς τοῦ ἁγίου Δωδεκαημέρου. 
- Τόν Αἰδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερον κ. Δημήτριον Μποτίνην, ἐκ τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Νεαπόλεως καί Σταυρουπόλεως, μετά τῶν υἱῶν αὐτοῦ Ἐντιμ. κ. κ. Θεοδώρου καί Ἐμμανουήλ, Φοιτητῶν. 
- Τόν Ἱερολ. Ἀρχιδιάκονον τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου κ. Ἰωάννην Χρυσαυγῆν, ἐξ Ἀμερικῆς. 
- Τόν Ἐντιμολ. κ. Γρηγόριον Νταραβάνογλου, Ἄρχοντα Μαΐστορα τῆς Ἁγίας τοῦ Χριστοῦ Μ. Ἐκκλησίας, ἐξ Ἀθηνῶν, μετά τῆς οἰκογενείας αὐτοῦ. 
- Τόν Ἐξοχ. Πρέσβυν κ. Νικόλαον Ματθιουδάκην, Γενικόν Πρόξενον τῆς Ἑλλάδος ἐνταῦθα, μετά τοῦ πατρός αὐτοῦ Γεωργίου, Πρέσβεως ἐ.τ., τῆς αὐταδέλφης αὐτοῦ Μαρίας, τοῦ συζύγου αὐτῆς Ἐντιμ. κ. Ἀλεξάνδρου καί τοῦ υἱοῦ αὐτῶν Γεωργίου, πρός τόν ὁποῖον ὁ Πατριάρχης παρεχώρησε συνέντευξιν διά τό περιοδικόν τοῦ σχολείου αὐτοῦ. 
- Τόν Ἐλλογ. κ. Πασχάλην Βαλσαμίδην, Λέκτορα τοῦ Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θρᾴκης. 
- Τούς Ἐντιμ. κ. κ. Βασίλειον Καρακάσην, Βασίλειον Ἰορδάνογλου, Ἐπιχειρηματίας, ἐντεῦθεν, καί Βασίλειον Παπαγεωργίου, Ὑπάλληλον τῶν Πατριαρχείων, καί τήν Ἐλλογ. κ. Βασιλικήν Καισαρίδου, Καθηγήτριαν Ἀγγλικῶν, ἐντεῦθεν, πρός ὑποβολήν σεβῶν, ἐπί τῇ ἐγγιζούσῃ ὀνομαστικῇ αὐτῶν ἑορτῇ.  
- Τόν Ἐντιμ. κ. Ἀναστάσιον Μαστρογιάννην, μετά τοῦ Ἐντιμ. κ. Ἰωάννου Παπαηλιού καί τῆς συζύγου αὐτοῦ Εὐγεν. κ. Ἰωάννας Εὐγενίου, ἐκ Θεσσαλονίκης. 
- Τόν Ἐντιμ. κ. Πάριν Μαΐν, Ὑπάλληλον τῶν Πατριαρχείων, μετά τῆς Εὐγεν. μνηστῆς αὐτοῦ Λόρι. 
- Τόν Ἐντιμ. κ. Σπυρίδωνα Ἀσπιώτην, ἐκ Κερκύρας, μετά τῆς συζύγου αὐτοῦ Εὐγεν. κ. Χριστίνης, πρός ἐκζήτησιν τῆς ἁγίας Πατριαρχικῆς εὐχῆς καί εὐλογίας ἐπί τῇ βαπτίσει τοῦ τέκνου αὐτῶν Κωνσταντίου. 
- Τόν Ἐντιμ. κ. Mehmet K. Ünal, ἐκ Λονδίνου. 
-Τόν Ἐντιμ. κ. Necip Sayman, ἐντεῦθεν. 
- Τήν Εὐγεν. κ. Ξανθήν Μόρφη, μετά τῶν γονέων αὐτῆς, ἐξ Ἑλλάδος. 
Ἐξεπροσωπήθη καταλλήλως κατά τήν βάπτισιν τοῦ τέκνου τοῦ ζεύγους Σπυρίδωνος Ἀσπιώτου καί Χριστίνης Ἀμανατοπούλου, τελεσθεῖσαν ἐν τῷ Π. Πατριαρχικῶ Ναῷ, τήν Παρασκευήν, 28ην Δεκεμβρίου.

12/28/2012

ΛΟΓΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗΝ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΥΠΟ Μ. ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΥ ΜΑΞΙΜΟΥ


υπό Μ. Αρχιδιακόνου Μαξίμου
Τήν ἀπαρχήν τῶν Ἐθνῶν, ὁ οὐρανός σοι προσεκόμισε, τῷ κειμένῳ νηπίῳ ἐν φάτνῃ, δι’ ἀστέρος τούς Μάγους καλέσας, οὕς καὶ κατέπληττεν, οὐ σκῆπτρα καί θρόνοι, ἀλλ' ἐσχάτη πτωχεία τί γάρ εὐτελέστερον σπηλαίου; τί δὲ ταπεινότερον σπαργάνων; ἐν οἷς διέλαμψεν ὁ τῆς Θεότητός σου πλοῦτος. Κύριε δόξα σοι. 

Παναγιώτατε Πάτερ καί Δέσποτα, 
Λαέ τοῦ Θεοῦ, 
Καί πάλιν ἐφέτος, Κυριακήν πρό τῆς Χριστοῦ Γεννήσεως, ἠξιώθημεν, τῇ χάριτι τοῦ Κυρίου, νά προεορτάσωμεν ἐν πανηγυρικῇ εὐχαριστιακῇ συνάξει τά γενέθλια τοῦ Κυρίου καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ἑορτάζομεν τήν ἀπαρχήν τῆς σωτηρίας τῆς φθαρτῆς ἡμῶν ὑπάρξεως καί ὁλοκλήρου τῆς κτίσεως ἐκ τῆς δουλείας τῆς ἁμαρτίας τῶν παθῶν καί τοῦ θανάτου. Ὁ Χριστός δέν εἶναι ἄτομον, τό ὁποῖον χαρίζει ἀτομικήν σωτηρίαν καί ἀνάπαυσιν, δέν ἐνοικεῖ ἀτομικῶς εἰς ἕκαστον πιστόν, ἀλλ’εἶναι συλλογικόν πρόσωπον. 
Ὁ Χριστός εἶναι τό κέντρον καί ἡ ζωοποιός κεφαλή ἐν ᾗ καί δι’ἧς ζωοποιεῖται καί ἑνοῦται ὁλόκληρον τό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας. Καί ἡ ἔννοια τῆς κεφαλῆς ὑποδηλοῖ ὅτι ὁ Χριστός εἶναι ὁ πρῶτος ἐν τῷ ἐκκλησιαστικῷ σώματι. Τοιουτοτρόπως δημιουργεῖται ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ μία ἱεραρχική τάξις, ἡ ὁποία ἤρχισε ἤδη νά ἐμφανίζεται ἐν τῇ μεταποστολικῇ περιόδῳ διά τῆς ἐμφανίσεως ὁρατῶν κεφαλῶν τῶν Ἐπισκόπων εἰς τάς τοπικάς Ἐκκλησίας, ὡς ἄλλωστε μαρτυρεῖ ἐν προκειμένῳ καί ὁ Ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος. Ὁ Ἐπίσκοπος εἶναι par excellence εἰκών Χριστοῦ, ὁ πατήρ καί ἡ κεφαλή τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινότητος. Ὅπως δέν κατανοεῖται ἡ Ἐκκλησία ἄνευ τῆς κεφαλῆς, τοῦ Χριστοῦ, κατά τόν ἴδιον ἀκριβῶς τρόπον δέν νοεῖται τοπική Ἐκκλησία ἄνευ Ἐπισκόπου. Πάντοτε ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ ὑπῆρχε μία ἱεραρχική τάξις καί σειρά καί τοῦτο ἀποτελεῖ βασική ἐκκλησιολογική ἀρχή τῆς ἁγίας ἡμῶν Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί θεμελιώδης διαφορά πρός Προτεσταντικάς Ὁμολογίας. Ἀργότερον δέ ἐνεφανίσθη μεταξύ τῶν Ἐπισκόπων ὁ πρῶτος Ἐπίσκοπος μιᾶς γεωγραφικῆς περιφερείας ὡς κεφαλή καί κέντρον ἑνότητος περισσοτέρων τοπικῶν Ἐκκλησιῶν. 
Καί τό καίριον ἐρώτημα προβάλλει ἐνώπιον ἡμῶν: Δικαιολογεῖται θεολογικῶς ἡ ὕπαρξις τοῦ πρώτου εἰς ὑπερτοπικόν ἐπίπεδον ἤ οὐχί; Ὅ,τι ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ εἶναι θεολογικόν καθίσταται ἀληθινόν, καί ὅ,τι εἶναι ἀληθινόν καθίσταται θεολογικόν. Ἅπαντα τά ἐγχειρίδια τῆς δογματικῆς θεμελιώνουν τήν ὕπαρξιν τοῦ πρώτου τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινότητος, τοῦ Ἐπισκόπου, θείῳ δικαίῳ, δηλαδή ὡς ἀνήκοντος εἰς τήν οὐσίαν τῆς Ἐκκλησίας. Ὁ θεσμός τοῦ Ἐπισκόπου εἶναι θέμα πίστεως καί δόγματος καί ἡ μή ἀποδοχή τούτου σημαίνει ἀποστασία καί παρέκκλισιν ἐκ τῆς ἀληθινῆς καί ὑπό τῶν Ἁγίων Πατέρων παραδοθείσης πίστεως. Οὐδείς διανοεῖται εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν νά ἀμφισβητήσῃ θεολογικῶς τόν θεσμόν τοῦ Ἐπισκόπου. 
Ἐάν συνεπῶς ὁ πρῶτος εἰς τοπικόν ἐπίπεδον ἔχει θεολογικήν δικαίωσιν, διατί ὁ πρῶτος εἰς τοπικόν καί ὑπερτοπικόν ἐπίπεδον νά μήν ἔχῃ; Τό ὡς ἄνω λογικόν ἐρώτημα προβάλλει ἐντονώτερον κατ’αὐτάς, δεδομένου ὅτι δημοσιευθεῖσαι κατά τό παρελθόν μάλιστα δέ καί προσφάτως μελέται ὀρθοδόξων θεολόγων ὑποστηρίζουν ὅτι συμφώνως πρός τήν Παράδοσιν τῆς πρώτης χιλετίας τό πρωτεῖον ὀφείλεται κυρίως εἰς τάς διοικητικάς καί ὀργανωτικάς ἀνάγκας τῶν Ἐκκλησιῶν καί συνεπῶς δίδεται ἡ ἐντύπωσις ὅτι οἱαδήτις ἀπόπειρα θεολογικῆς θεμελιώσεως τοῦ Πρωτείου δέν ἐρείδεται αὐστηρῶς ἐπί τῆς Παραδόσεως.[1] 
Ὁ εἰκοστός αἰών ἐχαρακτηρίσθη ὡς ὁ αἰών τῆς Ἐκκλησιολογίας, κατά τόν ὁποῖον ἐγράφησαν ἀξιόλογοι μελέται περί τῆς φύσεως τῆς Ἐκκλησίας καί ἐντός τῶν πλαισίων τούτων συνεζητήθη καί συζητεῖται παγχριστιανικῶς καί διορθοδόξως τό θέμα τοῦ Πρωτείου. Καί ναί μέν δέν ὑπάρχει μία αὐστηρῶς ἀπό συστηματικῆς ἀπόψεως θεολογική θεώρησις τοῦ Πρωτείου εἰς τήν πατερικήν παράδοσιν. Πέραν ὅμως τούτου τοῦ ἱστορικοῦ ἐρωτήματος, τίθεται τό ἑξῆς σημαντικόν, καί κατά τήν ταπεινήν ἄποψιν τοῦ ἱεροῦ ἄμβωνος, θεολογικῆς φύσεως ἐρώτημα: ἐάν ἡ Συνοδικότης ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ ὑπάρχει θείῳ δικαίῳ, δηλαδή εἶναι θείας φύσεως καί προελεύσεως, ὡς ἄλλωστε διδάσκει ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησιολογία, διατί τό πρωτεῖον, τό ὁποῖον εἶναι ἀναπόσπαστον μέρος τοῦ Συνοδικοῦ θεσμοῦ, δέν δικαιοῦται θεολογικήν θεμελίωσιν; Οἱ κανόνες ἐπιβάλλουν τήν ὕπαρξιν τοῦ πρώτου ἐν τῷ θείῳ θεσμῷ τῆς Ἐκκλησίας καί ἡ κανονική παράδοσις ἐμμένει πεισματικῶς εἰς τήν ἀναγκαιότητα τοῦ θεσμοῦ καί τοῦτο δύναται νά ἐξηγηθῇ μόνον θεολογικῶς. Ἄλλωστε, ἐάν τό πρωτεῖον ἦτο διοικητικῆς καί ἐκκλησιαστικο-πολιτικῆς φύσεως θά ἠδύνατο ἀνέτως νά καταργηθῇ. Εἶναι ἄλλωστε καί κοινή λογική διαπίστωσις. 
Τό ὡς ἄνω ἐκτεθέν ἐπιχείρημα ὁδηγεῖ ἡμᾶς εἰς τήν ἀναζήτησιν θεολογικῆς βάσεως τοῦ Πρωτείου. 
Ἡ θεολογική βάσις τοῦ Πρωτείου δύναται νά ἐξηγηθῇ ἀπό Τριαδολογικῆς σκοπιᾶς. Τό ἀρχέτυπόν του εἶναι ἡ ἱεραρχική σειρά καί τάξις τῆς Ἁγίας Τριάδος, ὅπου ὁ Πατήρ ὡς πρῶτος ἐκφράζει τήν ἑνότητα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ καί συνυπάρχει ἀχωρίστως καί αἰωνίως μέ τόν Υἱόν καί τό Πνεῦμα. Οὕτω, λοιπόν, ὁ Πρῶτος δέν νοεῖται ἄνευ τῆς Συνόδου, ἀλλά οὔτε ἡ Σύνοδος ἄνευ τοῦ Πρώτου. 
Ἡ Ὀρθόδοξος θεολογία, ὀφείλει, ἐπιτέλους, ἐν πνεύματι νηφαλιότητος, νά ἀξιολογήσῃ θεολογικῶς τό πρωτεῖον καί νά ἀπαγκιστρωθῇ ἐκ τῶν πολεμικῶν σχημάτων τοῦ παρελθόντος, τά ὁποῖα συνετέλεσαν εἰς μίαν μονομερῆ ἀνθρωπίνῳ δικαίῳ θεμελίωσιν τοῦ πρωτείου ἐπί καθαρῶς ἐκκλησιαστικῶν καί πολιτικῶν λόγων, καθώς καί ἐκ τῶν σχολαστικῶν ἀναζητήσεων εἰς πατερικάς μαρτυρίας. Καί μέ τήν αὐτήν θεολογικήν λογικήν καί ἐπιχειρηματολογίαν ὀφείλομεν νά ἐξετάσωμεν τό διαθρυλούμενον καί πολλάκις παρεξηγημένον παγκόσμιον πρωτεῖον ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ. Πῶς δύναται νά περιγραφῇ ἡ φύσις τοῦ πρώτου καί τῶν κατά τόπους πρώτων τῆς Ὀρθοδοξίας; Ἰσοδυναμεῖ πρός αὐθαιρεσίαν, μονοκρατορίαν καί μοναρχίαν ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ; Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησιολογία ἀπορρίπτει μίαν τοιαύτην ἀντίληψιν καί ἐάν τυχόν παρατηρεῖται ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ ἰσοδυναμεῖ πρός σοβαράν παρέκκλισιν ἐκ τῶν ἐκκλησιολογικῶν καί δογματικῶν ἀρχῶν της καί παρουσιάζει μία εἰκόνα ὁμοίαν πρός ἐκείνην τῆς κατά τόν μεσαίωνα ἐμφανισθείσης μοναρχικῆς καί ἀπολύτου ἐξουσίας τοῦ Πάπα. Καί σημαίνει ἀντίφασις ἐν τοῖς ὅροις, διότι ἡ πρᾶξις ἀντιβαίνει πρός τήν θεωρίαν. 
Ἡ διακονία τοῦ πρώτου τῆς Ὀρθοδοξίας ὁμοιάζει πρός τά λόγια τοῦ Ὑμνογράφου τῆς Ὑπακοῆς τῶν Χριστουγέννων, εἶναι, δηλαδή, ἐσχάτη πτωχεία διά τῆς ὁποίας διαλάμπει ἡ εὐθύνη τοῦ πρωτείου τούτου. Εἶναι κένωσις, θυσιαστική αὐταπάρνησις, προσφορά καί διακονία. Συντονισμός τῶν Πανορθοδόξων ἐνεργειῶν ἐν σεβασμῷ πρός τήν κανονικήν τάξιν καί τάς ἀρχάς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησιολογίας. Εὐθύνη ἀγάπης καί κοινωνίας, ἡ ὁποία ἀποσκοπεῖ εἰς τήν ἑδραίωσιν τῆς ἑνότητος τῶν κατά τόπους Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν. Ἐκκλησιαστική διακονία πρός ἐπίτευξιν ὁμοφωνίας καί ὁμογνωμίας. Ἄλλωστε ἡ Ἁγία τοῦ Χριστοῦ Μεγάλη Ἐκκλησία ἀποδεικνύει διά τοῦ ἱστορικοῦ της βίου τήν ἔνδειαν τοῦ ἐν Σπηλαίῳ γεννηθέντος Κυρίου, φέρουσα τόν σταυρόν τοῦ μαρτυρίου καί τῆς μαρτυρίας ἐν ἀναστασίμῳ χαρᾷ καί δοξολογίᾳ. Οὐ ζητεῖ τά ἑαυτῆς, οὐ περπερεύεται, παρά μόνον θυσιάζεται εἰς τόν βωμόν τῆς Πανορθοδόξου ἑνότητος, μή παραχωροῦσα βεβαίως τά ἱερά αὐτῆς προνόμια. 
Παναγιώτατε Δέσποτα, 
Ἡ ἐνσάρκωσις τοῦ Θείου Λόγου ὑπενθυμίζει εἰς ἡμᾶς τό ἄπειρον μέγεθος τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ Πατρός πρός τόν πεπτωκότα ἄνθρωπον καί ἡ Ἁγία τοῦ Χριστοῦ Μεγάλη Ἐκκλησία ἐν ἀγάπῃ ἀσκεῖ τήν πρωθιεραρχικήν της διακονίαν. Εἶναι πορφυρωμένη μέ τό θεῖον αἷμα τῆς ἀγάπης τοῦ ἐνσαρκωθέντος Κυρίου της! 
Καλά Χριστούγεννα! 
[1] Βλ. τήν μελέτην τοῦ π. Εὐαγγέλου Κ. Πριγκηπάκη εἰς τήν ἐπιστημονικήν περιοδικήν ἔκδοσιν τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Ρεθύμνου καί Αὐλοποτάμου «Νέα Χριστιανική Κρήτη», τ. 30-31, 2011-12.

ΜΕ ΙΕΡΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΣΥΓΚΕΛΛΕΥΟΝΤΟΣ ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΩΝ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ

Ρεπορτάζ - φωτογραφίες: Νικόλαος Μαγγίνας
Με ιδιαίτερη κατάνυξη εορτάστηκε η μνήμη του Αγίου Πρωτομάρτυρος και Αρχιδιακόνου Στεφάνου στο Ιερό Κέντρο της Ορθοδοξίας καθώς την ημέρα αυτή άγει τα ονομαστήριά του ο Πρωτοσυγκελλεύων του Οικουμενικού Πατριαρχείου Μητροπολίτης Καλλιουπόλεως και Μαδύτου Στέφανος. 
Το πρωί τελέστηκε στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι, με την ευλογία του Πατριάρχου Βαρθολομαίου, Αρχιερατική Θεία Λειτουργία από τον εορτάζοντα Μητροπολίτη ο οποίος επέλεξε να τελέσει μόνος του τη Θεία Λειτουργία ενδεδυμένος την ιερατική στολή και το ωμόφορο, το διακριτικό άμφιο του Αρχιερέως. Η αμφίεση αυτή, με την απλότητα και την ιεροπρέπεια που την διακρίνουν, παραπέμπει στην παραδοσιακή αμφίεση των Επισκόπων μέχρι τα μέσα του 15ου αιώνος καθώς και στις ιερές φυσιογνωμίες Αγίων Ιεραρχών όπως τις συναντούμε στις Αγιογραφίες. Τον Μητροπολίτη Στέφανο διακόνησε ο Κωδικογράφος της Αγίας και Ιεράς Συνόδου Διάκονος Παϊσιος. 
Στη Θεία Λειτουργία παρέστησαν συμπροσευχόμενοι οι Μητροπολίτες Φιλαδελφείας Μελίτων και Κυδωνιών Αθηναγόρας, κληρικοί της Πατριαρχικής Αυλής, οι μοναχοί από το Άγιον Όρος που διακονούν στο Μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου του Κουδουνά της Πριγκήπου, οι μοναχές από την Ιερά Μονή Χρυσοπηγής Χανίων Κρήτης που εξυπηρετούν αυτόν τον καιρό στη Μονή Ζωοδόχου Πηγής Βαλουκλή και πιστοί από την Πόλη και την Ελλάδα. 
Μετά τη Θεία Λειτουργία ο εορτάζων Ιεράρχης δέχθηκε στο γραφείο του, στην Πρωτοσυγκελλία, τις εόρτιες ευχές και τα συγχαρητήρια Αρχιερέων, κληρικών και λαϊκών ενώ ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης, κατά την τάξη, επισκέφθηκε στο γραφείο του τον Πρωτοσυγκελλεύοντά του Μητροπολίτη Καλλιουπόλεως και Μαδύτου Στέφανο για να του ευχηθεί. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος συνοδευόταν κατά την επίσκεψή του στον Μητροπολίτη Στέφανο και από τον Έλληνα Πρέσβη Χάρη Λαλάκο, ο οποίος επισκέφθηκε χθες το Φανάρι για να ζητήσει την ευλογία του Οικουμενικού Πατριάρχου με την ευκαιρία της αναχώρησής του από τα μέχρι τώρα καθήκοντά του στην Άγκυρα. 
Το Φως Φαναρίου εύχεται στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Καλλιουπόλεως και Μαδύτου Στέφανο υγεία και μακροημέρευση, ώστε να συνεχίσει την προσφορά του στην Μητέρα Εκκλησία και το Γένος  και να μας διδάσκει πάντοτε με το ήθος του.

12/27/2012

ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΑΝΤΗΧΗΣΑΝ ΣΤΟ ΠΕΡΑΝ, ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΛΟΥΚΛΗ


Οι εκδηλώσεις για τον εορτασµό των Χριστουγέννων είχαν την τιµητική τους στην Πόλη. Τα καθιερωµένα κάλαντα έψαλαν στο Πέρα µαθητές των σχολείων µας µαζί µε οµογενείς και εξ Ελλάδος παρεπιδηµούντες. 
Η χριστουγεννιάτικη ποµπή ξεκίνησε µπροστά από το Ζωγράφειο µε τον λυκειάρχη του Γιάννη ∆εµιρτζόγλου να παίζει το ακορντεόν, και τα παιδιά να τραγουδούν χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Στη συνέχεια, κατευθύνθηκαν στο Σισµανόγλειο Μέγαρο και από εκεί στο Φανάρι και το Γηροκοµείο Βαλουκλή. 


Στο Φανάρι, τα παιδιά έψαλαν τα κάλαντα και χριστουγεννιάτικα τραγούδια στον Οικουµενικό Πατριάρχη στην κατάµεστη αίθουσα του Θρόνου. Στη συνέχεια, ο κ. Καλαµάρης, πρόεδρος του Συνδέσµου Ερ.Θ.Ο αναφέρθηκε στην καθιερωµένη πλέον χριστουγεννιάτικη επίσκεψη στο Φανάρι και το Γηροκοµειο ενώ ο Οικουµενικός Πατριάρχης µίλησε για τον αγώνα κατά της φτώχειας και την ανάγκη στήριξης των αναξιοπαθούντων συνανθρώπων µας ενώ αναφέρθηκε και στην κήρυξη του έτους 2013 ως έτος "Παναθρώπινης Αλληλεγγύης". Η χριστουγεννιάτικη ποµπή μετά το Φανάρι συνέχισε για το Γηροκοµείο Βαλουκλή, όπου μοιράστηκαν στιγμές θαλπωρής με τους γηροκοµούµενους προσφέροντάς τους χριστουγεννιάτικα κεράσµατα και ανταλλάσσοντας ευχές για την Γέννηση του Χριστού.
φωτογραφίες: Ν. Μαγγίνας
Ηχώ της Πόλης

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ (26-27 Δεκεμβρίου 2012)



Ἐκκλησιαστικαί Εἰδήσεις 
Ὁ Νομάρχης τῆς Πόλεως πρός τόν Πατριάρχην 
Ἡ Α. Ἐξοχότης ὁ Νομάρχης τῆς Πόλεως κ. Hüseyin Avni Mutlu ἐπικοινωνήσας τηλεφωνικῶς πρός τήν Α.Θ.Παναγιότητα τόν Πατριάρχην ηὐχήθη Αὐτῷ καί διεβίβασεν ὡσαύτως δι’Αὐτοῦ τάς εὐχάς καί τά συγχαρητήριά του ἐπί τοῖς Χριστουγέννοις καί τῷ Νέῳ Ἔτει 2013 πρός ἅπασαν τήν ἐν τῇ Πόλει ὁμογένειαν. 
- Ἡ Α .Θ. Παναγιότης, ὁ Πατριάρχης, ἐδέξατο εἰς ἀκρόασιν: 
- Τήν ἐνταῦθα σεβασμίαν Ἱεραρχίαν τοῦ Θρόνου, ἀνταλλάξας μετ᾿ αὐτῆς τόν ἀδελφικόν ἀσπασμόν, ἐπί τοῖς Χριστουγέννοις. 
- Τόν Σεβ. Μητροπολίτην Προικοννήσου κ. Ἰωσήφ, ἐξ Ἀθηνῶν. 
- Τόν Σεβ. Μητροπολίτην Καλλιουπόλεως καί Μαδύτου κ. Στέφανον, Πρωτοσυγκελλεύοντα, ἐξαιτησάμενον τάς σεπτάς Αὐτοῦ εὐχάς, ἐπί τοῖς ὀνομαστηρίοις αὐτοῦ. 
- Τούς ἐνταῦθα Ἔντιμολ. Ἄρχοντας Ὀφφικιάλους, πρός ὑποβολήν σεβασμάτων ἐπί ταῖς ἑορταῖς, παρακαθήσαντας τήν μεσημβρίαν τῆς Tετάρτης, 26ης Δεκεμβρίου, εἰς τήν Πατριαρχικήν Τράπεζαν.  
- Τόν Ἐντιμολ. κ. Βασίλειον Θ. Σταυρίδην, Ἄρχοντα Διδάσκαλον τοῦ Εὐαγγελίου-Καθηγητήν, καί τόν Ἐντιμολ. κ. Στέφανον Μπαϊράμογλου, Ἄρχοντα Καστρίνσιον, ὑποβαλόντας σέβη καί ἐξαιτησαμένους τήν ἁγίαν Πατριαρχικήν εὐχήν καί εὐλογίαν, ἐπί τοῖς ὀνομαστηρίοις αὐτῶν. 
- Τόν Ἐξοχ. κ. Γεώργιον Καλατζῆν, Γενικόν Γραμματέα Θρησκευμάτων τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμοῦ καί Ἀθλητισμοῦ τῆς Ἑλλάδος, μετά τῆς συζύγου αὐτοῦ Εὐγεν. κ. Αἰκατερίνης, καί τῆς Εὐγεν. κ. Βασιλικῆς Κεραμίδα, συνεργάτιδος αὐτοῦ. 
- Τόν Ἐλλογ. κ. Emre Öktem, Καθηγητήν τοῦ Πανεπιστημίου Galatasaray. 
- Τόν Ἐλλογ. κ. Σάββαν Παναγιωτίδην, τήν Εὐγεν. κ. Βασιλικήν Πετρίδου, Ἰατρόν, καί τούς Ἐντιμ. κ. κ. Ἐμμανουήλ Μηνάογλου, Ἐπιχειρηματίαν, Σπυρίδωνα Πανταζῆν, Χρῆστον Τριανταφυλλίδην, ἐντεῦθεν, καί Χριστοφῆν Χειράκην, θυρωρόν τῶν Πατριαρχείων, ὑποβαλόντας σέβη καί ἐξαιτησαμένους τήν ἁγίαν Πατριαρχικήν εὐχήν καί εὐλογίαν, ἐπί τοῖς ὀνομαστηρίοις αὐτῶν. 
- Τόν Ἐντιμ. κ. Κωνσταντῖνον Χρηστίδην, ἐξ Ἀθηνῶν, μετά τῆς συζύγου αὐτοῦ Εὐγεν. κ. Ἀλεξάνδρας Παπίνη. 
- Τόν Ἐντιμ. κ. Ἀνδρέαν Ρομπόπουλον, Δημοσιογράφον, Ἐκδότην-Διευθυντήν τῆς ἐνταῦθα ἐφημερίδος «Ἠχώ», μετά τῆς οἰκογενείας αὐτοῦ. 
- Ἡ Α. Θ. Παναγιότης, ὁ Πατριάρχης, τήν πρωΐαν τῆς Πέμπτης, 27ης Δεκεμβρίου, μετέβη εἰς τό Κοιμητήριον τοῦ Ἁγίου Ἰγνατίου τῆς Κοινότητος Χαλκηδόνος καί ἔψαλε Τρισάγιον πρό τοῦ τάφου τοῦ ἀειμνήστου πνευματικοῦ Αὐτοῦ πατρός, Μητροπολίτου Γέροντος Χαλκηδόνος κυροῦ Μελίτωνος, ἐπί τῇ εἰκοστῇ τρίτῃ ἐπετείῳ τῆς εἰς Κύριον ἐκδημίας αὐτοῦ.
- Ἡ Α. Θ. Παναγιότης, ὁ Πατριάρχης, αὐθημερόν, ἐπεσκέφθη ἐν τῷ Γραφείῳ τῆς Μ. Πρωτοσυγκελλίας τόν ἀγαγόντα τά ὀνομαστήρια αὐτοῦ Σεβ. Μητροπολίτην Καλλιουπόλεως καί Μαδύτου κ. Στέφανον, Πρωτοσυγκελλεύοντα, καί ηὐχήθη αὐτῷ τά εἰκότα.

Η ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΔΙΑΚΟΝΟΥ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ

Κωνσταντινούπολη, ρεπορτάζ - φωτογραφίες του Νικολάου Μαγγίνα 
Σε κατανυκτική ατμόσφαιρα τελέστηκε στο Φανάρι η θεία Λειτουργία της εορτής των Χριστουγέννων, προεξάρχοντος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου. 
Ο Ναός ήταν κατάμεστος από πιστούς από την Πόλη, την Ελλάδα και από το εξωτερικό. 
Στην Πατριαρχική και Συνοδική Θεία Λειτουργία, κατά τη διάρκεια της οποίας ο Οικουμενικός Πατριάρχης τέλεσε την εις διάκονον χειροτονία του Θεολόγου Κωνσταντίνου Κενανίδη, συμμετείχαν οι Μητροπολίτες Γέρων Νικαίας Κωνσταντίνος, Προικοννήσου Ιωσήφ, Φιλαδελφείας Μελίτων, Σεβαστείας Δημήτριος, Ικονίου Θεόληπτος, Καλλιουπόλεως και Μαδύτου Στέφανος, Προύσης Ελπιδοφόρος και Κυδωνιών Αθηναγόρας.


Ο Αρχιγραμματέας της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, Αρχιμ. Βαρθολομαίος, ανέγνωσε την Πατριαρχική Απόδειξη για την εορτή των Χριστουγέννων. 
Εκκλησιάστηκαν οι Μητροπολίτες Πέργης Ευάγγελος και Θεοδωρουπόλεως Γερμανός, ο Επίσκοπος Σινώπης Αθηναγόρας, Κληρικοί από το εξωτερικό, ο Πρέσβυς Νικόλαος Ματθιουδάκης, Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος στην Κωνσταντινούπολη, μαζί με τη σύζυγό του κυρία Αικατερίνη Βαρβαρήγου, Πρόξενο της Ελλάδος στην Αδριανούπολη, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων του υπουργείου Παιδείας της Ελλάδος Γεώργιος Καλαντζής, ο κ. Lucas Paprotny, Πρόξενος της Πολωνίας καθώς και η σύζυγος, η μητέρα και συγγενείς του νεοχειροτονηθέντος κληρικού.

   

Παρέστησαν, μεταξύ άλλων, ο Δήμαρχος Πριγκηποννήσων Μustafa Farsakoğlu, μαζί με τη σύζυγό του και συνεργάτες του, οι κκ Mithat Ali Kabaali, Ekrem Selitektay, Mufit Yetkin, εκ μέρους του Κόμματος CHP, και Kudret Altındağ, εκ μέρους του Ιδρύματος Συγγραφέων και Δημοσιογράφων Τουρκίας, οι οποίοι ευχήθηκαν στον Οικουμενικό Πατριάρχη για τα Χριστούγεννα. 
Κατά την δεξίωση που ακολούθησε στην Αίθουσα του Θρόνου, ο Πατριάρχης μίλησε εγκωμιαστικά για τον νεοχειροτονηθέντα διάκονο Κωνσταντίνο Κενανίδη. 
«Απευθύνουμε τις καλύτερες ευχές μας για να ευδοκιμήσει και στην ιερωσύνη όπως ευδοκίμησε στα θεολογικά γράμματα από τις διάφορες σκοπιές που υπηρέτησε...», είπε ο Οικουμενικός Πατριάρχης και απευθυνόμενος στο νέο κληρικό τόνισε: «Έχεις το προνόμιον να είσαι από της σήμερον κληρικός της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας. Το να είναι κανείς κληρικός είναι ήδη μεγάλη τιμή και ευλογία. Αλλά όταν είναι ενταγμένος στη Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία και πολύτιμο στέλεχος της τότε είναι διπλή ευλογία και προνόμιο. Τότε βέβαια είναι ανάλογη και η ευθύνη». Ο Οικουμενικός Πατριάρχης χαιρέτισε εγκάρδια και την παρουσία του Έλληνα Γενικού Διευθυντού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ευχαριστίες του νέου Διακόνου 
«Τι ωραιότερον και ηδύτερον να άρχεται κανείς την ιερατικήν του διακονίαν από την Βασιλεύουσαν, το μαρτυρικόν Φανάριον, την δοξασμένην γην των προγόνων του, και να γεύεται την άφατον χαράν της διακονικής χειροτονίας εκ των σεπτών και τιμίων χειρών του Πρώτου της Ορθοδοξίας, αλλά και ταυτοχρόνως ενός συγχρόνου μάρτυρος της συνειδήσεως, όπως θα έλεγεν ο γέρων Παΐσιος, τον οποίον η Υμετέρα Παναγιότης τόσον ευλαβείται. Ευχαριστώ τον Θεόν, διότι με ηξίωσε, ιδιαιτέρως κατά τα τελευταία έτη, να συμμετάσχω, έστω και ως απλούς παρατηρητής, εις το μαρτύριον της συνειδήσεως, το οποίον Εσείς Παναγιώτατε βιώνετε, αίρων τον σταυρόν του Κυρίου καθ᾽ ημέραν, ανυστάκτως, αγογγύστως και καρτερικώς, έχων αναλώσει ολόκληρον την ζωήν Σας προσθέτων το επιβαλλόμενον έλαιον εις το αιματοβαμένον Φανάριον, ούτως ώστε να φαίνει πάση τη Οικουμένη. Τούτο αποτελεί την πολυτιμοτέραν παρακαταθήκην, την οποίαν δύναται κανείς να λάβη αρχόμενος την ταπεινήν του ιερατικήν διακονίαν», είπε, μεταξύ άλλων, ο νεοχειροτονηθείς διάκονος Κωνσταντίνος Κενανίδης.

   

 «Παρακαλώ εύχεσθε Παναγιώτατε, ο εκ Παρθένου ανερμηνεύτως τεχθείς και εν φάτνη ανακληθείς Κύριος, να μου χαρίση δύναμιν ψυχικήν τε και σωματικήν, όπως βιώσω εις το έπακρον το σωτήριον μήνυμα της Εκκλησίας μας και μεταδώσω αυτό με όλας τας δυνάμεις της υπάρξεώς μου εις το λογικόν ποίμνιον, εις την διακονίαν του οποίου πρόκειται να με τοποθετήση η Εκκλησία, ούτως ώστε να διακονώ ταπεινώς και ακαταπαύστως το επίγειον και το επουράνιον θυσιαστήριον, "ένθα ο των εορταζόντων ήχος ο ακατάπαυστος και η απέραντος ηδονή των καθορώντων του προσώπου Του το κάλλος το άρρητον"», πρόσθεσε ο π. Κωνσταντίνος.


Η δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων 
Η δεύτερη μερα των Χριστουγέννων και η Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου εορτάστηκε στον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι με Θεία Λειτουργία στην οποία χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Κυδωνιών Αθηναγόρας. 
Το μεσημέρι ο Πατριάρχης δέχθηκε τους Αρχιερείς που διαμένουν στην Πόλη καθώς και Άρχοντες του Θρόνου οι οποίοι ήρθαν να υποβάλουν εόρτια σεβάσματα και ευχές με την ευκαιρία των Χριστουγέννων.

Ο Μητροπολίτης Κυδωνιών Αθηναγόρας χοροστατών στον Πατριαρχικό Ναό τη δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων
Ο Αρχιγραμματεύς της Αγίας και Ιεράς Συνόδου ανέγνωσε την Πατριαρχική Απόδειξη επί τοις Χριστουγέννοις
Από την Θεία Λειτουργία της δεύτερης μέρας των Χριστουγέννων

Related Posts with Thumbnails