________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ / ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ / ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΑΟΣ / ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ / ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΝ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ / ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
________________________________________________________________________________________________________________________________________


3/31/2020

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΖΑΠΠΕΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ


Διαβάστε τη συνέντευξη που παραχώρησε ο Διευθυντής του Ζαππείου Γυμνασίου - Λυκείου κύριος Αντώνιος Ηλιάδης στον πρόεδρο της Μεγαλωνύμου Κοινότητας Σταυροδρομίου Γιώργο Παπαλιάρη.
- Ποιος είναι κατά τη γνώμη σας ο ρόλος ενός διευθυντή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ένα ομογενειακό σχολείο όπως το Ζάππειο;
Ο ρόλος του διευθυντή είναι καθοριστικός για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων του σχολείου αλλά και για την διοικητική και ομαλή του λειτουργία. Παράλληλα είναι και ένας ρόλος συντονιστικός, διότι είναι απαραίτητο να εφαρμόζονται όλες οι κανονιστικές αποφάσεις, οι εγκύκλιοι και να βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τον Συντονιστή Εκπαίδευσης, την Γενική Πρόξενο της Ελλάδος, τον Εκπρόσωπο του Οικ. Πατριαρχείου, τον Ιδρυτή και τη Σχολική Εφορεία της Σχολής για να λύνονται συλλογικά πιθανά προβλήματα που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Ο διευθυντής πρέπει να μεριμνά επιπλέον για τη λειτουργία των σχολικών εγκαταστάσεων με στόχο την ασφάλεια των μαθητών, για την προμήθεια των απαραίτητων εποπτικών μέσων διδασκαλίας, για παράδειγμα υπολογιστές και προτζέκτορες αλλά και για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου. Επίσης, να παρέχει στους διδάσκοντες οδηγίες για να ανταποκρίνονται στα καθήκοντα τους σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, να ενδιαφέρεται για τη συνεχή επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού και να δημιουργεί πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης. Ταυτόχρονα πρέπει να φροντίζει να καλύπτονται όλες οι κενές διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, να ενημερώνει τους γονείς για πιθανές ανακοινώσεις του σχολείου αλλά και απόδοσης των μαθητών, όπως και να είναι σε διαρκή επαφή με τους ίδιους τους μαθητές ώστε να γνωρίζει τις πιθανές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κατά την διεξαγωγή των μαθημάτων και διαλειμμάτων με σκοπό να επικρατεί ένα θετικό κλίμα έχοντας ως στόχο την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Τέλος, να συντονίζει και να ελέγχει το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου, διότι όλοι μαζί είναι υπεύθυνοι για την σωστή καθοδήγηση των μαθητών και για την ορθή και ομαλή μετάβαση τους από τη σχολική στην επαγγελματική ζωή ώστε να μπορέσουν να βάλουν το δικό τους λιθαράκι στην ομογένεια μας και ενδεχομένως και στο ιστορικό σχολείο μας.
- Θεωρείτε πως οι μαθητές σας στην πλειοψηφία τους μιλούν σωστά Ελληνικά; Τι δυσκολίες μπορεί να αντιμετωπίζουν;
Σήμερα στο Γυμνάσιο και Λύκειο φοιτούν συνολικά 45 μαθητές, από τους οποίους το 52% των μαθητών είναι παιδιά μεικτών γάμων, το 15 % παιδιά ομογενών, το 24% παιδιά Αντιοχέων ενώ μόλις το 9% είναι μαθητές εξ Ελλάδος.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να εγγραφούν αρχικά για 2 χρόνια στο Δημιουργικό Εργαστήρι, στη συνέχεια 2 χρόνια στο Νηπιαγωγείο και 4 χρόνια στο Δημοτικό της Σχολής μας, η πλειονότητα των μαθητών γνωρίζουν την Ελληνική γλώσσα σε καλό βαθμό όταν εισέλθουν στο Γυμνάσιο.
Η δυσκολία ενδεχομένως κάποιων μαθητών να μιλήσουν σωστά ελληνικά προέρχεται κυρίως από το γεγονός ότι κάποιοι γονείς είτε δεν γνωρίζουν καθόλου την Ελληνική γλώσσα ή δεν την γνωρίζουν σε απόλυτο βαθμό, ώστε να μπορούν να παρέχουν την απαραίτητη βοήθεια στους μαθητές για να βελτιώσουν ή ακόμα και να μιλήσουν τη γλώσσα πέρα από τα πλαίσια του σχολείου.
Αυτό που μπορώ όμως σίγουρα να δηλώσω είναι ότι από τους 45 μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ένα μόνο μηδαμινό ποσοστό κατά την παραγωγή προφορικού λόγου πραγματοποιεί εκφραστικά λάθη.
Στο φετινό σχολικό έτος 2019-2020 το σχολείο μας έπειτα από δική μου πρωτοβουλία και έγκριση των αρχών έκανε εγγραφή στην 5η τάξη μια Ρωμιά μαθήτρια προερχόμενη από Κολλέγιο η οποία δεν γνωρίζει την Ελληνική γλώσσα. Γνωρίζοντας την αδυναμία της όμως να παρακολουθήσει τα μαθήματα που διδάσκονται στην Ελληνική γλώσσα δημιουργήσαμε μια προκαταρκτική τάξη με σκοπό να διδάσκεται μόνο την ελληνική γλώσσα ώστε να λάβει μέρος στις εξετάσεις που θα διεξαχθούν στο τέλος της χρονιάς. Σε περίπτωση που περάσει τις εξετάσεις θα ενταχθεί κατά το σχολικό έτος 2020-2021 ξανά στην 5η τάξη παρακολουθώντας κανονικά όλο το πρόγραμμα σπουδών. Στόχος μας ήταν να δώσουμε την ευκαιρία σε μια νέα Ρωμιά να αγαπήσει την Ελληνική γλώσσα αλλά και να έρθει και σε επαφή με συνομήλικους της Ρωμιούς.
- Ποιοι είναι οι στόχοι που θέτετε αναφορικά με τους μαθητές σας;
Πρωταρχικός στόχος μας είναι η διαμόρφωση της προσωπικότητας του μαθητή και η αρμονική ένταξή του στην ομογένεια και κατ’ επέκταση στην κοινωνία. Ο μαθητής πρέπει να είναι ικανός να λαμβάνει αποφάσεις, να αντιμετωπίζει με επιτυχία τα προβλήματα που θα προκύψουν αλλά και να μπορεί να λειτουργεί ως ένας υπεύθυνος και ενεργός πολίτης σε ένα απαιτητικό κοινωνικό περιβάλλον.
Επιπλέον στόχος είναι η καλλιέργεια των δεξιοτήτων του μαθητή και η ανάδειξη των ενδιαφερόντων του. Γι’ αυτό τον λόγο πραγματοποιούμε τουρνουά μπάσκετ και πινγκ πονγκ με τα Αρμένικα σχολεία, λαμβάνουμε μέρος σε διαγωνισμούς που πραγματοποιεί το Προξενείο της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη κυρίως σε θέματα Ελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας αλλά και σε συνέδρια στην Ελλάδα, όπως ήταν το 1ο και 2ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Έρευνας όπου και πήραν μέρος οι μαθητές μας.
Σ’ αυτό το σημείο λαμβάνοντας υπόψη τη ραγδαία ανάπτυξη την τεχνολογίας το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες ώστε οι μαθητές να κατανοούν τον ρόλο των νέων τεχνολογιών. Έτσι, σε συνεργασία με το Γαλλικό σχολείο Sainte Pulcherie έχουμε δημιουργήσει αίθουσα και παράλληλα μαθήματα Ρομποτικής όπου συμμετέχουν οι μαθητές των δυο σχολείων με στόχο την συμμετοχή σε διαγωνισμούς εντός και εκτός Τουρκίας. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές μας αναπτύσσουν πνεύμα συνεργασίας και συλλογικότητας ενώ ταυτόχρονα μαθαίνουν και την αξία της αλληλοβοήθειας.
Προσπαθούμε να δώσουμε στους μαθητές μας πολλές ευκαιρίες για να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους ώστε να μπορούν να επιλέξουν συνειδητά την μελλοντική επαγγελματική τους καριέρα. Τέλος, σε όλη αυτή την προσπάθεια σημαντικός στόχος μας είναι οι μαθητές μας να κατακτήσουν πλήρως την Ελληνική γλώσσα αλλά και να έρθουν σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό, το οποίο προσπαθούμε να το επιτύχουμε πραγματοποιώντας εκπαιδευτικά ταξίδια στην Ελλάδα.
- Έως την μέχρι τώρα καριέρα σας τι έχετε επιτύχει στο Ζάππειο και είστε περήφανος γι΄αυτά;
Όντας ο ίδιος δάσκαλος στο Ζάππειο από το 1998 γνώριζα εξαρχής τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε το σχολείο. Όταν ανέλαβα τα καθήκοντα του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τον Ιούνιο του 2013 έβαλα ως προσωπικό αλλά και επαγγελματικό στόχο την επίλυση των προβλημάτων αλλά και την διατήρηση ενός σχολείου αντάξιο της ιστορίας του.
Αρχικά προσπάθησα να επιλύσω βασικά θέματα που αφορούσαν την ορθή διεξαγωγή των μαθημάτων, όπως το να καλύπτονται οι κενές ώρες μαθημάτων που προκύπτουν λόγω απουσίας των εκπαιδευτικών, διότι το σχολείο αποτελεί ένα περιβάλλον μάθησης το οποίο φροντίζει τη γνωστική ανάπτυξη των μαθητών. Μείζον πρόβλημα αποτελούσε και η έλλειψη εκπαιδευτικών κυρίως στους επιστημονικούς τομείς, όπως ήταν η χημεία, η φυσική και τα μαθηματικά. Γι’ αυτόν τον λόγο έδωσα την ευκαιρία στους πρώτους μου αποφοίτους ως διευθυντής, οι οποίοι είχαν αποφοιτήσει από αντίστοιχους τομείς να προσληφθούν ως διδακτικό προσωπικό στο Ζάππειο.
Μέσω της συνέντευξης μου δίνεται και η ευκαιρία να σας ευχαριστήσω για την πολύτιμη βοήθεια που μας παρείχατε ώστε να μεταβούμε στην Αθήνα και να λάβουμε μέρος σε δυο επιστημονικά συνέδρια αλλά και να πραγματοποιήσουμε εκπαιδευτικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις, διότι το σχολείο αποτελεί μια μικρογραφία της κοινωνίας που πρέπει να καλλιεργήσει τις δεξιότητες και τις γνώσεις που θα χρειαστεί ο μαθητής κατά την μετάβαση του στην ενήλικη ζωή.
Έχουμε εμπλουτίσει τις σχολικές αίθουσες με οπτικοακουστικό υλικό, όπως είναι ο υπολογιστής, τα ηχεία και οι προτζέκτορες και τα επιστημονικά μαθήματα γίνονται σε πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια, δίνοντας έτσι την δυνατότητα στους μαθητές να πραγματοποιούν και πειράματα.
Ουσιώδες μέλημα του σχολείου πρέπει να είναι και η κοινωνική ένταξη του μαθητή, γι αυτό και οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να κοινωνικοποιηθούν με μαθητές άλλων σχολείων, όπως των Αρμένικων, διοργανώνοντας τουρνουά μπάσκετ, βόλει και πινγκ πονγκ, ανακαλύπτοντας έτσι και τις δεξιότητες τους. Επιπλέον, τον Μάρτιο του 2019 άρχισε η επίσημη συνεργασία μας με το Γαλλικό σχολείο Sainte Pulcherie για την διεξαγωγή μαθημάτων Ρομποτικής από έμπειρο καθηγητή. Στο σημείο αυτό να αναφέρω ότι με πρωτοβουλία της προέδρου του ΣΓΚ ιδρύθηκε και αίθουσα Ρομποτικής στο σχολείο μας Έτσι, οι μαθητές μας είχαν την δυνατότητα να ενταχθούν στην ομάδα Ρομποτικής του Sainte Pulcherie, δημιουργώντας έτσι ένα κλήμα συνεργασίας μεταξύ των μαθητών.
Τέλος, καταφέραμε οι μαθητές μας να μεταβούν στην Ελλάδα ως υπότροφοι του ΥΠΕΞ και να φοιτήσουν στα Πανεπιστήμια της αρεσκείας τους, όπως ήταν το προηγούμενο σχολικό έτος ο απόφοιτος μας ο Βαλάντης, ο οποίος φοιτά πλέον στο τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Αλεξανδρούπολης. Με αυτόν τον τρόπο βοηθάμε τους αποφοίτους μας να εκπληρώσουν τους στόχους τους ώστε να μπορέσουν στην συνέχεια να συνδράμουν στην ομογένεια μας.
Καταλήγοντας, είμαι πολύ περήφανος που παρά το οικονομικό θέμα του σχολείου καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε αρκετά πράγματα αλλά και να λύσουμε κάποια από τα βασικά προβλήματα του σχολείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails