Σημαντικά γεγονότα στην Πόλη, έδιναν αφορμή στους μουσικούς για την περαιτέρω συγγραφή και σύνθεση επαινετικών ύμνων. Έχουμε έτσι πολλές νέες μουσικές συνθέσεις Πολυχρονισμών αλλά και εγκωμιαστικών ύμνων και ωδών κατά το 19ο αιώνα, αλλά και κατά τον 20ό. Τώρα μαζί με τους Άρχοντες εξυμνούνται σημαντικά πολιτικά γεγονότα, αλλά και οι Ευεργέτες του Γένους. Οι στίχοι και οι μουσικές συνθέσεις προσλαμβάνουν διάφορες ονομασίες, όπως Ωδή, Παιάν, Διθύραμβος. Το 1901 ο «Όμιλος Φιλομούσων Νέων» του Βαφεοχωρίου της Πόλης αναθέτει σύνθεση νέου πολυχρονισμού στο μουσικό Γεώργιο Παχτίκο για το συντοπίτη τους Πατριάρχη Ιωακείμ τον Γ΄[ Γ. Παχτίκου, Ασματολογικά, Μουσική (1912), Κωνσταντινούπολη, σελ.59]. Το 1912, είχε μελοποιηθεί σε πρώτο ήχο ο «Ύμνος του Οθωμανικού Συντάγματος», [η πρώτη του στροφή:«Ζήτω, ζήτω η πατρίς μας, ζήτω η ελευθεριά. Σαν αγαπημέν’ αδέλφια, της Πατρίδος τα παιδιά», Ανωνύμου, Ύμνος του Οθωμανικού Συντάγματος (σε βυζαντινή και ευρωπαϊκή παρασημαντική), Μουσική (1912), σελ.11 και 21]. Ο Παχτίκος είχε μελοποιήσει και μία Ωδή για τον Παύλο Στεφάνοβικ-Σκυλίτση, που είχε ανοικοδομήσει την Θεολογική Σχολή της Χάλκης [Γ. Παχτίκου, Ωδή εις Παύλον Στεφάνοβικ Σκυλίτσην ανοικοδομούντα την εν Χάλκη Θεολογικήν Σχολήν, Εκκλησιαστική Αλήθεια (ΕΑ), 20(1896-1897), στο τέλος του τόμου]. Σε εορτή της Μουσικής Σχολής του Εκκλησιαστικού Μουσικού Συλλόγου Κωνσταντινουπόλεως ψάλλεται για πρώτη φορά ο «Πατριαρχικός Παιάν» και ο «διθύραμβος εις τους δωρητάς και ευεργέτας» του Συλλόγου, από χορωδία τριακονταμελή των δύο τελευταίων τάξεων, την οποία διευθύνει ο Ιάκωβος Ναυπλιώτης [Aνωνύμου, Σχολή της Εκκλησιαστικής Μουσικής, Ε.Α.28(1904), σελ. 237]. Ο δε Γεώργιος Σαρανταεκκλησιώτης είχε μελοποιήσει Ωδή, που αποτελούνταν από τρεις Οίκους στα ελληνικά και μία επωδό στα τουρκικά, για τον Σουλτάνο Απδουλχαμίτ, [Π. Κητζανίδου, Μουσικόν Απάνθισμα, Εν Κωνσταντινουπόλει, 1870, σελ. 247-250]. Η Ωδή παρατίθεται παρακάτω.
Ο Μουσικολογιώτατος και Σεβ. Μητροπολίτης Καλλιουπόλεως και Μαδύτου κ. Στέφανος είχε την ευγενή καλοσύνη να μου στείλει φωτογραφίες και ηχητικό ντοκουμέντο του πρεσβ. Ιωάννη Γαλάνη (+1979), πατρός του αοιδίμου Μητροπολίτου Πέργης Ευαγγέλου, όπου ο π. Ιωάννης ψάλλει πολυχρονισμό του Σουλτάνου:
"Τον Οσμανιδών το κλέος και την δόξαν των Σουλτάνων, πας αιών αρχαίος, νέος ύμνησε διά παιάνων. Όθεν έθνος, πάσα γλώσσα τον Θεόν υμνολογείτο, εν ωδαίς αναβοώσα ζήτω ο Σουλτάνος ζήτω, ζήτω ο Σουλτάνος ζήτω, ζήτω!".














