________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ / ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ / ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΑΟΣ / ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ / ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΝ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ / ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
________________________________________________________________________________________________________________________________________


7/08/2017

ΟΜΙΛΟΣ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ (ΦΩΤΟ)


Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος δέχθηκε στο Φανάρι όμιλο Ρωμαιοκαθολικών Επισκόπων, οι οποίοι πραγματοποιούν προσκύνημα στην Τουρκία, «ὑπό τήν ἡγεσίαν τοῦ Ἀρχιεπισκόπου-Μητροπολίτου Perugia-Città della Pieve Σεβ. Καρδιναλίου κ. Gualtiero Bassetti, Προέδρου τῆς Ἐπισκοπικῆς Συνελεύσεως Ἰταλίας, καί ἀποτελουμένης ἐκ τῶν Σεβ. Ἀρχιεπισκόπων Assisi κ. Domenico Sorrentino καί Spoleto-Norcia κ. Renato Boccardo, τῶν Θεοφιλ. Ἐπισκόπων Castello κ. Domenico Cancian, Orvieto - Todi κ. Βenedetto Tuzia καί τοῦ Βοηθοῦ παρά τῷ Σεβ. Καρδιναλίῳ κ. Paolo Giulietti, τῶν Ὁσιολ. ἱερέων κ. Mauro Pesce καί Anton Bulai, τοῦ Ἐλλογ. κ. Amilcare Conti, Γραμματέως τῆς Ἐπισκοπικῆς Συνελεύσεως, καί τῆς Ἐλλογ. κ. Elisabetta Lomoro, Δημοσιογράφου.» 


Οι Ρωμαιοκαθολικοί Επίσκοποι εκκλησιάστηκαν στον Ι. Ναό Αγίας Κυριακής Κοντοσκαλίου, όπου χοροστάτησε ο Πατριάρχης την Παρασκευή 7 Ιουλίου, επί τη πανηγύρει του Ναού. Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο του Πατριαρχείου, ο Πατριάρχης «προσεφώνησεν ἰταλιστί τόν Σεβ. Καρδινάλιον καί τούς σύν αὐτῷ. Ἠκολούθησεν ἑόρτιον γεῦμα ἐν τῇ Κοινοτικῇ αἰθούσῃ εἰς ὅ παρεκάθησαν ἅπαντες οἱ ἐκκλησιασθέντες. Ἐν συνεχείᾳ, ὁ Παναγιώτατος μετά τῶν ὡς ἄνω ΡΚαθολικῶν Ἱεραρχῶν μετέβη εἰς τήν Ἱ. Μονήν Ζωοδόχου Πηγῆς Βαλουκλῆ ἔνθα ἐτέλεσε Τρισάγιον πρό τοῦ τάφου τοῦ ἐκ τῶν προκατόχων Του ἀοιδίμου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρου ἐπί τῇ 45ῃ ἐπετείῳ τῆς εἰς Κύριον ἐκδημίας αὐτοῦ.»


7/07/2017

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΟΝΤΟΣΚΑΛΙΟΥ (ΦΩΤΟ)


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ 
Ἐκκλησιαστικαί εἰδήσεις 
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐπί τῇ ἱ. μνήμῃ τῆς Ἁγίας Μεγαλομάρτυρος Κυριακῆς, ἐχοροστάτησεν ἐν τῷ πανηγυρίσαντι φερωνύμῳ Ἱ. Ναῷ τῆς Κοινότητος Κοντοσκαλίου κατά τήν Θείαν Λειτουργίαν, τήν Παρασκευήν, 7ην Ἰουλίου, καθ᾿ ἥν ἐκήρυξε τόν θεῖον λόγον ὁ Πανοσιολ. Διάκονος κ. Παΐσιος, Κωδικογράφος τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου. 
Ἐκκλησιάσθη ὅμιλος ΡΚαθολικῶν Ἐπισκόπων, πραγματοποιούντων προσκύνημα εἰς Τουρκίαν, ὑπό τήν ἡγεσίαν τοῦ Ἀρχιεπισκόπου-Μητροπολίτου Perugia-Città della Pieve Σεβ. Καρδιναλίου κ. Gualtiero Bassetti, Προέδρου τῆς Ἐπισκοπικῆς Συνελεύσεως Ἰταλίας, καί ἀποτελουμένης ἐκ τῶν Σεβ. Ἀρχιεπισκόπων Assisi κ. Domenico Sorrentino καί Spoleto-Norcia κ. Renato Boccardo, τῶν Θεοφιλ. Ἐπισκόπων Castello κ. Domenico Cancian, Orvieto - Todi κ. Βenedetto Tuzia καί τοῦ Βοηθοῦ παρά τῷ Σεβ. Καρδιναλίῳ κ. Paolo Giulietti, τῶν Ὁσιολ. ἱερέων κ. Mauro Pesce καί Anton Bulai, τοῦ Ἐλλογ. κ. Amilcare Conti, Γραμματέως τῆς Ἐπισκοπικῆς Συνελεύσεως, καί τῆς Ἐλλογ. κ. Elisabetta Lomoro, Δημοσιογράφου. Ἐκκλησιάσθη ἐπίσης ὁ Ἐξοχ. Πρέσβυς κ. Εὐάγγελος Σέκερης, Γεν. Πρόξενος τῆς Ἑλλάδος ἐν τῇ Πόλει, μετά τῆς συζύγου του Εὐγεν. κ. Μαρίας, ὁ Ἐντιμ. κ. Χρῆστος Ἰνεπέκογλου, Πρόεδρος τῶν ἐν Ἀθήναις Κοντοσκαλιανῶν, καί πιστοί ἐντεῦθεν. 


Μετά τήν Θείαν Λειτουργίαν ὡμίλησαν ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Σηλυβρίας κ. Μάξιμος, Ἐπόπτης τῆς Περιφερείας Ὑψωμαθείων, καί ὁ Πατριάρχης, Ὅστις προσεφώνησεν ἰταλιστί τόν Σεβ. Καρδινάλιον καί τούς σύν αὐτῷ. Ἠκολούθησεν ἑόρτιον γεῦμα ἐν τῇ Κοινοτικῇ αἰθούσῃ εἰς ὅ παρεκάθησαν ἅπαντες οἱ ἐκκλησιασθέντες. 
Ἐν συνεχείᾳ, ὁ Παναγιώτατος μετά τῶν ὡς ἄνω ΡΚαθολικῶν Ἱεραρχῶν μετέβη εἰς τήν Ἱ. Μονήν Ζωοδόχου Πηγῆς Βαλουκλῆ ἔνθα ἐτέλεσε Τρισάγιον πρό τοῦ τάφου τοῦ ἐκ τῶν προκατόχων Του ἀοιδίμου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρου ἐπί τῇ 45ῃ ἐπετείῳ τῆς εἰς Κύριον ἐκδημίας αὐτοῦ.

Ο Πατριάρχης επισκέφθηκε και την Σχολή Ζωγραφικής που λειτουργεί τον τελευταίο καιρό στην Κοινότητα 

ΤΟ ΑΓΙΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΔΩΔΕΚΑ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΣΤΟ ΜΠΕΜΠΕΚ


Κείμενο - φωτογραφίες:
Γιάννης Γιγουρτσής
Καθηγητής στην Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους Σχολή

Το αγίασμα των Αγίων Δώδεκα Αποστόλων είναι ένα από τα εκατοντάδες αγιάσματα που υπάρχουν στην Κωνσταντινούπολη και ένα από τα ελάχιστα που βρίσκονται εκτός ναών, σε χώρους συνήθως ιδιωτικούς, και λειτουργούνται ακόμα. 
Στην Πόλη κάθε εκκλησία σχεδόν έχει και το δικό της αγίασμα που είναι αφιερωμένο σε άλλον άγιο από αυτόν του κυρίως ναού και γιορτάζει ξεχωριστά. Τα σημαντικότερα από αυτά τα αγιάσματα είναι αυτό της Βλαχέρνας, της Παναγίας Βεφά, του Αγίου Δημητρίου στην Ξηροκρήνη κ.α. Το κορυφαίο και το πιο γνωστό όλων των αγιασμάτων της Πόλης είναι αυτό του Βαλουκλή, η Ζωοδόχος Πηγή, από όπου πήρε την ονομασία της και η σχετική εορτή. Όμως υπάρχουν και εκατοντάδες άλλα αγιάσματα που βρίσκονται σε σπίτια, μαγαζιά, ιδιωτικούς χώρους. Το καθένα έχει την ιστορία του και τους λόγους που προέκυψε. Το αγίασμα είναι συνήθως μια πηγή, ή και ένα πηγάδι του οποίου το νερό θεωρείται ιερό. Τα αγιάσματα ήταν χαρακτηριστικό των ορθόδοξων χριστιανών. Οι Αρμένιοι δεν είχαν και δεν έχουν. Εξαίρεση, το Σουλού Μανάστηρ (το μοναστήρι με τα νερά), μια αρμένικη εκκλησία στην περιοχή των Υψωμαθείων, η οποία έχει αγίασμα. Ο ναός όμως αυτός είναι στην θέση της βυζαντινής Παναγίας Περίβλεπτου, η οποία αφαιρέθηκε από τους Ρωμιούς και παραχωρήθηκε στους Αρμένιους από τους Οθωμανούς. 


Στα αγιάσματα ερχόταν να προσευχηθεί και να πιεί νερό, να αγιαστεί πολύς κόσμος και μάλιστα όχι μόνο οι Ρωμιοί, μα και οι Τούρκοι, οι Αρμένιοι, οι Εβραίοι της γειτονιάς, κάποτε και από πιο μακριά έσπευδαν για να πάρουν κάτι από την χάρη του αγίου. Ο ιδιοκτήτης του αγιάσματος είχε την υποχρέωση να το έχει προσβάσιμο στον κόσμο. Και αν αυτό δεν ήταν εφικτό συνεχώς, φρόντιζε να το ανοίγει για κάποιες ώρες ή μέρες. 
Ένα τέτοιο ιδιωτικό αγίασμα είναι και αυτό που πήγαμε το απόγευμα της εορτής των Αγίων Αποστόλων, ακολουθώντας τον Πατριάρχη που πηγαίνει κάθε χρόνο αυτή τη μέρα για να προσκυνήσει και να ψάλει τον παρακλητικό κανόνα. Το αγίασμα ανήκει στην κοινότητα Βεβεκίου, όπως έχει εξελληνιστεί το τουρκικό Μπεμπέκ, μία μικρή και φτωχή κοινότητα στο πιο κοσμικό μέρος της δυτικής ακτής του Βοσπόρου. Το αγίασμα είναι ενσωματωμένο στο ισόγειο ενός παλιού εντυπωσιακού αρχοντικού που ήταν γνωστό ως το «κονάκι της Κοκκολής». 


Το πέτρινο ισόγειο του κτηρίου, πρέπει να έχει προέλευση βυζαντινή. Οι επάνω ξύλινοι όροφοι, τρεις συνολικά, είναι ξύλινοι και η κατασκευή τους προέρχεται από τον 18ο, αρχές 19ου αιώνα. Η μαρμάρινη επιγραφή πάντως πάνω από την πόρτα του αγιάσματος γράφει πως ο χώρος ανακαινίσθηκε στο 1742 από κάποιον Σταυράκη. Το αγίασμα είναι πολύ μικρό και πρέπει να σκύψεις για να φτάσεις να πιεις το νερό που έρχεται λίγο λίγο από την πηγή και γεμίζει την γούρνα. Στο πολύτιμο βιβλίο του Νίκου Ατζέμογλου για τα αγιάσματα, διαβάζω πως αυτή είναι μόνο η είσοδος. Το αγίασμα εκτείνεται σε μία χαμηλή σπηλιά 15 μέτρων, η οποία ωστόσο δεν είναι πλέον προσβάσιμη
Σήμερα το εντυπωσιακό αυτό κτήριο έχει πουληθεί σε έναν πάμπλουτο Τούρκο της Αμερικής, όπως πληροφορηθήκαμε, ο οποίος σκοπεύει να το επισκευάσει, αφού λάβει βεβαίως τις σχετικές άδειες για ένα σπίτι που έχε κηρυχτεί διατηρητέο μνημείο. Το Πατριαρχείο ενδιαφέρθηκε να αγοράσει το ακίνητο, όταν πωλείτο, αλλά η τιμή ήταν υπερβολικά υψηλή. Είναι προφανές πως το μεγάλο αρχοντικό, για το οποίο άλλες πληροφορίες δεν μπόρεσα να συλλέξω περιβαλλόταν από έναν πολύ μεγάλο κήπο. Σήμερα έχει μείνει μόνο ένα μικρό κομμάτι στην είσοδο, που πάντως δίνει την αίσθηση και την εικόνα του μεγαλείου και την εποχής που το παλιό ρωμέικο αυτό αρχοντικό ήταν σε άνθηση.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ (6 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017)


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ 
Ἐκκλησιαστικαί εἰδήσεις 
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐπεσκέφθη τόν ἐν τῷ Νοσοκομείῳ Türkiye νοσηλευόμενον Ἐντιμ. κ. Ahmet -Ἀνδρέαν Özgüneş, καί ηὐχήθη αὐτῷ τά εἰκότα. 
* * * 
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, τό ἑσπέρας τῆς Πέμπτης, 6ης Ἰουλίου, ἐτίμησε διά τῆς ὑψηλῆς Αὐτοῦ παρουσίας τήν ἐπί τῇ ἐθνικῇ ἑορτῇ τῶν Η.Π.Α. δοθεῖσαν δεξίωσιν, ἐν τῷ ξενοδοχείῳ Fairmont Quasar, καί συνεχάρη τῷ Ἐξοχ. κ. John Bass, Πρέσβει τῆς Χώρας ἐν Ἀγκύρᾳ, καί τῇ Εὐγεν. κ. Jennifer Davis, Γεν. Προξένῳ ἐν τῇ Πόλει. 
* * * 
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἔλαβε θερμόν εὐχαριστήριον Μήνυμα παρά τοῦ Ἐξοχ. κ. Emmanuel Macron, Προέδρου τῆς Γαλλικῆς Δημοκρατίας, τόν ὁποῖον εἶχε συγχαρῆ μετά τήν πανηγυρικήν ἐκλογήν του εἰς τό ὕπατον ἀξίωμα τῆς Χώρας αὐτοῦ.
* * * 
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐδέχθη εἰς ἀκρόασιν: 
- Τούς Ἐντιμ. κ. κ. Σταῦρον καί Κωνσταντῖνον Ἀστέρην, αὐταδέλφους, ἐκ Θεσσαλονίκης. 
- Τόν Ἐντιμ. κ. Ἐμμανουήλ Νεραντζούλην, μετά τῆς Εὐγεν. συζύγου αὐτοῦ κ. Γεωργίας, ἐξ Ἀμερικῆς. 
- Τόν Ἐντιμ. κ. Ἄρην Μπαχτιγιάρογλου, ἐκ τῆς Πόλεως. 
- Τήν Εὐγεν. κ. Δήμητρα Δαβίτη, ἐκ Θεσσαλονίκης, μετά τῆς ἀνεψιᾶς αὐτῆς Δήμητρας Δαβίτη, ἐκ Σερρῶν.

7/06/2017

π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΕΤΣΗΣ: Πόσα γνωρίζει περί Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών Γρηγόριος ο «Αρχιπελαγίτης»;


Του Μ. Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Τσέτση 
Με αφορμή τον σχολιασμό στην «Ιδιωτική Οδό» ενός πρόσφατου άρθρου του Πανοσιολογιωτάτου Ηγουμένου της Ι. Μονής Δοχειαρίου Αρχιμανδρίτου κ. Γρηγορίου, τουπίκλην «Αρχιπελαγίτη», περί του Πᾳγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (ΠΣΕ), να μου επιτραπεί να αναφερθώ, με την σειρά μου, σε μερικές υπερβολές, ανακρίβειες και παρασιωπήσεις του ιδιόρρυθμου και οξύθυμου αυτού Αθωνίτου. 
Σχολιάζοντας τα όσα είχε πει προ έτους η εν Κρήτη Αγία και Μεγάλη Σύνοδος περί της συμμετοχής των Ορθοδόξων στο ΠΣΕ, Γρηγόριος ο «Αρχιπελαγίτης» ρωτούσε στο εν λόγω άρθρο του: «τὶ ὠφέλεια ἔχουμε νὰ συνδιαλεγώμαστε μ᾽ αὐτοὺς τοὺς ἀνθρώπους (δηλ. τούς Διαμαρτυρομένους)..., ποιός λόγος συντρέχει νὰ παρευρισκώμαστε ἐμεῖς οἱ ὀρθόδοξοι στὰ συνέδρια τῶν ἀρειανῶν καὶ ἀντιτριαδιτῶν»; 
Οίκοθεν νοείται ότι το να ασκεί κανείς κριτική για τις Θεολογικές τοποθετήσεις ή τις ανεπάρκειες του ΠΣΕ, είναι θεμιτό και επιβαλλόμενο. Το να χαρακτηρίζει, όμως, με μονοκονδυλιά όσους συμμετέχουν στον Διαχριστιανικό αυτό οργανισμό ως «αρειανούς» και «αντιτριαδίτες», αποτελεί, αν μη τι άλλο, άγνοια ή ηθελημένη παραποίηση της πραγματικότητας, με σκοπό την παραπληροφόρηση και τον ερεθισμό των πιστών. 
Δεν γνωρίζει ο άγιος Ηγούμενος ότι η εισδοχή μελών στο εν λόγω Συμβούλιο γίνεται επί τη βάσει του πρώτου άρθρου του Καταστατικού του Οργανισμού αυτού που ορίζει ότι: «Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών είναι μια αδελφότητα εκκλησιών οι οποίες ομολογούν τον Κύριον Ιησούν Χριστόν ως Θεό και Σωτήρα και συνεπώς επιδιώκουν να εκπληρώσουν ομού την κοινή τους κλήση προς δόξαν του ενός Θεού, Πατρός Υιού και Αγίου Πνεύματος»; Νομίζει ότι Αγγλικανοί, Λουθηρανοί, Παλαιοκαθολικοί, Μεθοδισταί, Πρεσβυτεριανοί, Κόπτες, Αρμένιοι , Συρο-Ιακωβίτες, Αιθίοπες είναι «αντιτριαδικοί»; Δεν γνωρίζει ότι όλοι αυτοί αναγνωρίζουν το Σύμβολο Νικαίας-Κωνσταντινουπόλεως, δηλαδή το δικό μας «Πιστεύω», ως το κατ΄εξοχήν Οικουμενικόν Σύμβολον της Πίστεως; 
Στο εν λόγω άρθρο του ο άγιος Καθηγούμενος μας πληροφορεί ότι αυτό το Συμβούλιο των «Εκκλησιών» το είχε γνωρίσει από μικρό παιδί. Έστελνε, μας λέγει, τρόφιμα στα εκκλησιαστικά ιδρύματα. «Ἔστελνε μία φασολάδα κομμένη στὴν μέση, ἴσως ὁ προορισμός της δὲν ἦταν γιὰ ἀνθρώπους, κι ἕνα κίτρινο ὀλλανδικὸ τυρί. Τρώγωντάς τα αὐτὰ τὰ παιδιὰ στὴν τράπεζα τῆς Σχολῆς, γέμιζε ἡ ψυχή τους ἀγωνία νὰ προλάβουν. Κι ἐμεῖς (εννοεί προφανώς τους «ακραιφνείς» Ορθοδόξους!), προτιμούσαμε νὰ μείνουμε νηστικοί, παρὰ νὰ τὰ γευθοῦμε». (Ισως νόμιζαν ότι προερχόμενα από τη Δύση, φασόλια και τυρί δεν ήταν «χαλάλ»)! 
Μιλώντας, όμως, ειρωνικά και απαξιωτικά για την φασολάδα και το ολλανδικό τυρί, ο πολιός πατέρας, είναι σαν να αγνοεί την άκρως σημαντική για την Ελλάδα δραστηριοποίηση του ΠΣΕ στον τομέα της Διακονίας και της κοινωνικής πρόνοιας. Είναι σαν να μην έχει ακούσει ποτέ για την καταλυτική πρωτοβουλία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Σπυρίδωνος στις αρχές του ΄50 όπως συστήσει την Συνοδική Επιτροπή Αλληλοβοηθείας και αναθέσει στον καθηγητή Αμίλκα Αλιβιζάτο την συνεργασία της Ελλαδικής Εκκλησίας με το ΠΣΕ σε έργα που αποσκοπούσαν στη θεραπεία όχι μόνο των τεράστιων αναγκών των ευαγών ιδρυμάτων της, αλλά και των ζωτικών αναγκών σύνολης τής μετά μεγάλων δυσκολιών ανακάμπτουσας τότε μεταπολεμικής και μετεμφυλιακής Ελλάδας. 
Πόσοι γνωρίζουν σήμερα ότι η ανάπτυξη της πτηνοτροφίας στην Ήπειρο, από το 1951 ήδη, οφείλεται στην δραστηριοποίηση ενός κλιμακίου του ΠΣΕ; Επρόκειτο για πρωτοποριακό για την εποχή εκείνη έργο, το οποίο εκ των υστέρων και επί Αρχιερατείας Σεραφείμ ολοκληρώθηκε με την ανέγερση και τον εξοπλισμό του τελειότερου πτηνοσφαγείου των Βαλκανίων στα Γιάννενα. Πόσοι ξέρουν πως η γεωργική, κτηνοτροφική, μελισσοκομική ανάπτυξη των Κυθήρων και ποικίλα προγράμματα τουριστικής αναπτύξεως, οδοποιίας, αναδασώσεως, υδρεύσεως και ηλεκτροδοτήσεως πολλών χωριών του νησιού αυτού, υλοποιήθηκαν από κλιμάκιο του ΠΣΕ που είχε καλέσει για τον σκοπό αυτό ο τότε ποιμενάρχης της Επισκοπής αυτής, ο οξυδερκής και ευρύς τον νουν μακαριστός Μητροπολίτης Μελέτιος ο Γαλανόπουλος; Πόσοι Κυθήριοι σήμερα γνωρίζουν ότι το πρώτο αεροπλάνο της Ολυμπιακής που πέταξε προς το νησί τους τον Δεκέμβριο του 1971, προσγειώθηκε σε αεροδρόμιο, του οποίου τα σχέδια είχαν εκπονηθεί από το εν λόγω «οικουμενικό» κλιμάκιο; Πόσοι έχουν ακούσει πως, αν σήμερα η Σύμη δεν έχει πρόβλημα πόσιμου νερού, τούτο οφείλεται στο ότι ένα άλλο «οικουμενικό» κλιμάκιο του ΠΣΕ, είχε εγκαταστήσει στις αρχές της δεκαετίας του ΄60, μια πιλοτική μονάδα αφαλατώσεως του θαλάσσιου ύδατος; Πόσοι, τέλος, γνωρίζουν ότι δύο τυπογραφεία της Αποστολικής Διακονίας, επί Αρχιεπισκοπείας Σπυρίδωνος το 1951 και Σεραφείμ το 1981, είχαν συσταθεί με την συνδρομή του ΠΣΕ; 
Η «χέρι-χέρι» συνεργασία της Εκκλησίας της Ελλάδος με το ΠΣΕ και με άλλους φορείς της Οικουμενικής Κινήσεως, υπήρξε πολυδιάστατη. Στα πλαίσια του ευρύτατου αυτού διακονικού προγράμματος, ανεγέρθηκαν και συντηρήθηκαν, (με την αποστολή τόνων κλινοσκεπασμάτων, ρουχισμού και τροφίμων), Εκκλησιαστικά ιδρύματα εξήκοντα εννέα (69) Ι. Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, ήτοι οικοτροφεία, γηροκομεία, ορφανοτροφεία, κέντρα νεότητος, παιδικοί σταθμοί, οικοκυρικές σχολές, συσσίτια, σχολές διακονισσών και νοσοκόμων. Από το Αιγαίο μέχρι τα Επτάνησα και από τη Μάνη ως την Μακεδονία και την Ήπειρο. Και θα μπορούσε να λεχθεί παρενθετικά ότι, από την ενίσχυση που εστάλη στην Ελλαδική Εκκλησία μέσω του ΠΣΕ, την «μερίδα του λέοντος» την είχαν λάβει οκτώ «Καντιωτικά» ιδρύματα, στην Πτολεμαΐδα, στο Αμύνταιο και την Φλώρινα! 
Ουσιαστική πτυχή της συνεργασίας αυτής, υπήρξε και το πρόγραμμα υποτροφιών, χάρις στο οποίο, από το 1948 ήδη, μετεκπαιδεύθηκαν σε διάφορες ετερόδοξες (αν θέλετε, «αιρετικές») Πανεπιστημιακές Θεολογικές Σχολές της Εσπερίας, περί τα 150 κληρικά και λαϊκά στελέχη της Ελλαδικής Εκκλησίας, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται Αρχιερείς, επώνυμοι Αγιορείτες, Πανεπιστημιακοί και καθηγηταί Μέσης Εκπαίδευσης, που επ΄ εσχάτων κράτησαν και συνεχίζουν να κρατούν ψηλά το λάβαρο του «αντιοικουμενισμού»! Ὀπως λ.χ. ο μακαριστός Γρηγοριάτης Ηγούμενος Γεώργιος Καψάνης, ο καθηγητής κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης και ο Μητροπολίτης Γλυφάδος κ. Παύλος, ο οποίος (ας λεχθεί ανεκδοτικά!) προ τριετίας, στην Αίθουσα του Θρόνου στο Φανάρι, ενώπιον πλειάδος Αρχιερέων μου φίλησε το χέρι, εμού του Πρεσβυτέρου, ευγνωμονών, διότι το 1974 του είχα εξασφαλίσει υποτροφία του ΠΣΕ (δηλ. του θεσμικού οργάνου της «παναιρέσεως» του Οικουμενισμού, σύμφωνα με την γνώμη των «υπερμάχων» της Ορθοδοξίας), για ανώτερες σπουδές στις ΗΠΑ!! 
Τέλος, θα ήταν χρήσιμο να αναφερθεί ότι σε συνεργασία μεταξύ της Εκκλησίας της Ελλάδος και του ΠΣΕ, λειτούργησε επί χρόνια η καίρια Υπηρεσία υποδοχής και καθοδηγήσεως των παλιννοστούντων από την Δυτική Ευρώπη Ελλήνων εργατών, όπως και ένα πρόγραμμα επιστεγάσεως και επαγγελματικής αποκαταστάσεως των επαναπατριζομένων Ομογενών από την Ρουμανία, την Γιουγκοσλαβία, την Κίνα και την Σοβιετική Ένωση, σε συνεργασία, αυτήν τη φορά, με τις Ελληνικές Αρχές και την Υπάτη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Όλα αυτά, ήταν κάτι παραπάνω από «ακατάλληλα προς βρώσιν» φασόλια και ολλανδικά τυριά!!!

Προετοιμάζοντας τους εορτασμούς στην Κύζικο


Πραγματοποιήθηκε σήμερα στους Αγίους Θεοδώρους Βλάγκας στην Κωνσταντινούπολη, συνάντηση των μελών της οργανωτικής επιτροπής των εκδηλώσεων (Erdek Zamani) που θα λάβουν χώρα τον Αύγουστο στην Κύζικο της Μ. Ασίας, με αφορμή τον πανηγυρικό εορτασμό, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, της αποδόσεως της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (23/8) στην Ιερά Μονή Παναγίας Φανερωμένης Κυζίκου, προεξάρχοντος του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου. 
Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν οι λεπτομέρειες του προγράμματος το οποίο θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ομιλίες, έκθεση φωτογραφίας, οικολογικές δράσεις, τοπικούς παραδοσιακούς χορούς και εικαστικές παρεμβάσεις. 
Συμμετείχαν ο Δήμαρχος Αρτάκης (Erdek) κ. Hüseyin Sari με τους συμβούλους του Arzu Özenenκαι Erdal Yaver και οι συγγραφείς και εκδότες Πέτρος Ποδάρας και Ιωάννης Ρίζος, από τη Νέα Αρτάκη Ευβοίας.


7/05/2017

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ (5 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017)


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ 
Ἐκκλησιαστικαί εἰδήσεις 
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐδέχθη εἰς ἀκρόασιν: 
- Τόν Αἰδεσιμ. Πρεσβύτερον κ. Krum Andonov, μετά τῶν Ἐντιμ. κ.κ. Vladimir Ivanov Petrov, ἐκ Βουλγαρίας, καί Stefan Baykuş, ἐντεῦθεν. 
- Τόν Ἐντιμολ. κ. Δημήτριον Ἀθανάσωφ, Ἄρχοντα Μ. Πρωτέκδικον, ἐντεῦθεν. 
- Τήν Ἐξοχ. κ. Ὀλυμπίαν Τελιγιορίδου, Βουλευτήν ΣΥ.ΡΙΖ.Α., μετά τοῦ συζύγου αὐτῆς Ἐντιμ. κ. Δημητρίου Κωνσταντινίδου, Δημοσιογράφου, ἐκ Καστορίας. 
- Τόν Ἐντιμ. κ. Ἰωάννην Καντούλιαν, Ἀρχαιολόγον-Ἐκπαιδευτικόν, Πρόεδρον τοῦ Συλλόγου Μικρασιατῶν Αἰγάλεω «Νέες Κυδωνίες», μετά μελῶν τοῦ Δ. Σ. αὐτοῦ. 
- Τήν Εὐγεν. δίδα Γεωργίαν Μπίτση, ἐντεῦθεν. 
* * * 
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐξεπροσωπήθη ὑπό τοῦ Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτου κ. Συμεών Βολιώτου, Πρωτοσυγκέλλου τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, κατά τήν κηδείαν τοῦ ἀειμνήστου Μηνᾶ (Μίνωος) Κυριακοῦ, Μεγαλοεπιχειρηματίου, τελεσθεῖσαν ἐν τῷ Ἱ. Ναῷ Ἁγίας Μαρίνης Ἑκάλης, τήν Τρίτην, 4ην Ἰουλίου. 
* * * 
Ἐκ μέρους τῆς Α. Θ. Παναγιότητος τοῦ Πατριάρχου, ὁ Πανοσιολ. Μ. Ἀρχιμανδρίτης κ. Βησσαρίων, Ἀρχειοφύλαξ τῶν Πατριαρχείων, ὡμίλησεν ἐν τῷ ἐν Μοδίῳ ΡΚαθολικῷ Ναῷ τῆς Θεοτόκου εἰς μέλη τῆς Κοινότητος τῶν Ἀσσομψιονιστῶν, περί τῆς συγκληθείσης τό παρελθόν ἔτος Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.

7/04/2017

ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ - ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΜΕΤΑ!


Του Αρχιμανδρίτη Γεράσιμου Φραγκουλάκη
Αννόβερο Γερμανίας

Παρήλθε και ο μήνας Ιούνιος κατά τον οποίο συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου στο Κολυμπάρι της Κρήτης. 
Πολλά έχουν ακουστεί και άλλα τόσα και περισσότερα έχουν γραφτεί όλο αυτό το διάστημα, πριν και μετά την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο. Ιδιαίτερα εκείνοι οι οποίοι αντιτίθενται έχουν μετέλθει πολλούς ανούσιους και ανόσιους τρόπους για να επιτεθούν. Παραμονές της Συνόδου κάποιοι από αυτούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τι δεν αναρτούσαν. Ιδιαιτέρως όταν ανακοινωνόταν η μη συμμετοχή κάποιας εκκλησίας, κανονικό πανηγύρι στηνόταν. Στην κυριολεξία εκείνες τις στιγμές άλλαζαν εθνικότητα και γίνονταν βούλγαροι, γεωργιανοί κλπ. Φιγούραραν οι εθνικές σημαίες των κρατών προέλευσης αυτών των εκκλησιών και στα διάφορα προφίλ των "αγανακτισμένων" πιστών υπήρχαν αναρτήσεις με περιεχόμενο ανάλογο εκείνου των χούλιγκαν των ελληνικών γηπέδων, με υβριστικό και χυδαίο λεξιλόγιο. Εκτός βέβαια από αυτές τις παροδικές μεταμορφώσεις, όλοι είχαν γίνει εκείνο το διάστημα ρώσοι. Ολόκληρα στρέμματα κάλυψαν τα επαινετικά τους κείμενα, για την ρώσικη εκκλησία και την γενναία στάση της απέναντι στα "κακόβουλα" σχέδια του Βαρθολομαίου, ο οποίος επέμενε στην σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου για να εδραιώσει τον "επάρατο" οικουμενισμό όπως έλεγαν και συνεχίζουν να υποστηρίζουν. Οι επικεφαλής των εκκλησιών που δεν συμμετείχαν ήταν οι "άγιοι", οι "ήρωες", οι "φύλακες" και "αγωνιστές" της πίστεως, ενώ ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναφερόταν έτσι απλά Βαρθολομαίος, νομίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο τον απαξίωναν. Δεν ήταν λίγες δε οι φορές που τον περιέλουζαν και συνεχίζουν να το κάνουν, με τέτοια "κοσμητικά" επίθετα που μόνο "κεκαθαρμένα" χριστιανικά μυαλά και "καθαρά" στόματα όπως τα δικά τους, θα μπορούσαν να σκεφθούν και να εκστομίσουν. Είχαν φτάσει στο σημείο να βλέπουν να ενσαρκώνεται ο θρύλος του "Μαρμαρωμένου Βασιλιά" στο πρόσωπο του ρώσου προέδρου, έψαχναν να διαπιστώσουν μπας και είναι εξαδάκτυλος και κατά συνέπεια ο μέλλων να κατακτήσει την Κωνσταντινούπολη, και μιλούσαν ακόμη και για επιβεβαίωση δήθεν προφητειών του Οσίου Παϊσίου και άλλα γλαφυρά και ευτράπελα. 
Όλ' αυτά βέβαια στην πορεία ανετράπησαν και η ρώσικη εκκλησία κάποια στιγμή κατηγορήθηκε για "προδοσία", όπως και η βουλγάρικη τελευταία, επειδή ο Πατριάρχης Βουλγαρίας "έστειλε" χαιρετισμούς στους Ρωμαιοκαθολικούς. Έτσι, μόνοι τους όλοι αυτοί οι αντιδραστικοί βρίζοντας τους πάντες, συνεχίζουν τις επιθέσεις τους, που ουσιαστικά είναι προσωπικές επιθέσεις εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Οικουμενικού Πατριάρχη, και επειδή πρέπει να υπάρχει και λόγος για τον πόλεμο που κάνουν, υπαινίσσονται ως τέτοιον, τον "επάρατο" οικουμενισμό ο οποίος προωθήθηκε λένε, από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο και αποδίδουν στους εαυτούς τους την ιδιότητα του αντιοικουμενιστή. 
Ποιος είναι τώρα αυτός ο "επάρατος" οικουμενισμός, προσωπικώς δεν έχω καταλάβει ακόμη, παρόλο που και εμένα "αρχιοικουμενιστή" με ανεβοκατεβάζουν. 
Περί οικουμενισμού ψελλίζουν κάποια αλλόκοτα και ακαταλαβίστικα πράγματα, που κινούνται βεβαίως στο χώρο της αρρωστημένης φαντασίας τους. Μιλούν για μυστικές συμφωνίες και συνεννοήσεις, και ξαναβάζω το ερώτημα, αφού είναι μυστικές πώς τις γνωρίζουν; 
Πρέπει βεβαίως να τονισθεί για άλλη μια φορά, ότι όλοι αυτοί οι αντιοικουμενιστές συναναστρέφονται και συναγελάζονται με αποσχισθέντες από την Ορθοδοξία κληρικούς και λαϊκούς, που στην πλειοψηφία τους είναι αφορισμένοι και καθηρημένοι. 
Μετά από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο κάποιοι "αντιοικουμενιστές" κληρικοί διέκοψαν και το μνημόσυνο του μητροπολίτη τους και ενεργώντας σχισματικά μαζεύουν όσο κόσμο μπορούν, δίκην οπαδών, και προσπαθούν να τον οδηγήσουν εκτός της "οικουμενιστικής" εκκλησίας του. Ο κοινός στόχος όλων αυτών βέβαια των κληρικών, μεταξύ των οποίων δυστυχώς υπάρχουν και μητροπολίτες, δεν είναι άλλος από τον Οικουμενικό Πατριάρχη. 
Παρακολουθώντας από το διαδίκτυο μια τέτοια συγκέντρωση εσχάτως αποτειχισμένου ιερέα, όταν κάποιος από το ακροατήριο του ζήτησε να τοποθετηθεί σχετικά με τα θετικά λόγια με τα οποία είχε εκφρασθεί ο Όσιος Παϊσιος για τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, την αρχή είπε ότι αυτό είναι ψέμα, ενώ στην συνέχεια υποστήριξε ότι, και αν τα είπε ο Άγιος Παΐσιος αυτά τα λόγια έκανε λάθος. Λάθος λοιπόν όσα είναι υπέρ και σωστά όσα είναι κατά. Μπράβο επιχείρημα! 
Εν τω μεταξύ για ό,τι κακό γίνεται φταίει ο "επάρατος" οικουμενισμός. Αυτός φταίει για τις παρελάσεις των gay σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, για το σύμφωνο συμβίωσης, για τον πόλεμο εναντίον της εκκλησίας, για όλα τα κακά που γίνονται φταίει ο οικουμενισμός. 
Πατέρες και αδελφοί, για κόψτε την πλάκα και ανασκουμπωθείτε να δουλέψετε λιγάκι προς την σωστή κατεύθυνση! 
Στην "παρέλαση τιμής" των gay συμμετείχαν και μέλη του ποιμνίου σας. Αυτοί που στο γάμο τους αντί για τα σκαλιά της εκκλησίας, ανεβαίνουν τα σκαλιά του δημαρχείου ποίμνιό σας είναι. Και όπως λένε τα στατιστικά στοιχεία τελευταία υπερτερούν οι πολιτικοί γάμοι. Ποίμνιό σας είναι κι εκείνοι που υπογράφουν σύμφωνο συμβίωσης. 
Αντί να συστήνετε γραφεία τύπου επί των αιρέσεων, που ουσιαστικά ασχολούνται με επιθέσεις εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχου και αντί να κάνετε συνάξεις κληρικών και λαϊκών ασχοληθείτε λίγο με την κατήχηση του ποιμνίου σας. Μιλήστε του για Χριστό, για Εκκλησία, για Ορθοδοξία. Τι τον νοιάζει τον κόσμο ο οικουμενισμός, ο δικός σας οικουμενισμός; 
Ο οικουμενισμός φταίει που οι αίθουσες συναθροίσεων, οι λεγόμενες "βασιλείες" των "μαρτύρων του Ιεχωβά" ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια στις γειτονιές σας; Για ποιον γίνονται; Για να εξυπηρετήσουν τους κατοίκους της περιοχής που ήταν ενορίτες σας. Το ίδιο συμβαίνει και με τις αίθουσες των πεντηκοστιανών. Ποιοι τις επισκέπτονται; Ποιοι είναι μέλη τους; Αυτοί που μέχρι χθες ήταν ενορίτες σας, αποτελούσαν το ποίμνιό σας. Αντί να κάνετε συνάξεις κληρικών και λαϊκών και να τους ενημερώνετε για τον "οικουμενισμό" σας, γιατί δεν κάνετε εξορμήσεις να κατηχήσετε τον κόσμο σας, το ποίμνιο σας! 
Μα προ πάντων, μην ασχολείστε με εμάς. Έχουμε εκκλησιαστική αρχή για να μας κατευθύνει. Γνωρίζουμε να εκτιμούμε τις καταστάσεις που επικρατούν και ανάλογα να προσαρμόζουμε την διακονία μας. Και να ξέρετε και τούτο: Μετά από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο η θέση μας έχει γίνει πιο ισχυρή. Γιατί με τη Σύνοδο αυτή δεν μίλησε ο Παναγιότατος Οικουμενικός Πατριάρχης μας, δεν μίλησαν οι Προκαθήμενοι των Εκκλησιών, αλλά μίλησε η Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία μας.

ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΧΟΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΓΙΑΣΜΑ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΒΕΒΕΚΙΟΥ (ΦΩΤΟ)


Πασχάλης Βαλσαμίδης 
Επίκουρος Καθηγητής Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Στις 30 Ιουνίου 2017, ώρα 18.00, στο αγίασμα των Αγίων Δώδεκα Αποστόλων Βεβεκίου τελέστηκε παράκληση, στην οποία χοροστάτησε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. κ. Βαρθολομαίος. Συμπροσευχήθηκε ο Σεβ. Μητροπολίτης Μυριοφύτου και Περιστάσεως κ. Ειρηναίος που είναι Αρχιερατικός Προϊστάμενος της Περιφέρειας Βοσπόρου. Την παράκληση τέλεσε ο Μέγας Σύγκελλος κ. Αμβρόσιος και έψαλαν ψάλτες του Πατριαρχικού Ναού. 
Το ιστορικό αγίασμα βρίσκεται απέναντι από το ναό του Αγίου Χαραλάμπους μέσα στον κήπο του κάποτε αρχοντικού της οικίας της κυρίας «Κοκολή». Το αρχοντικό είναι κτισμένο επάνω σε παλαιά πέτρινη βάση και αποτελείται από δύο ξύλινες οροφές. Σήμερα είναι ακατοίκητο και χρειάζεται επισκευή. Το αγίασμα είναι στο ισόγειο της οικίας. Στην είσοδό του υπάρχει μαρμάρινη πλάκα στην οποία αναφέρεται ότι επισκευάστηκε το έτος 1742. Ας σημειωθεί ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. κ. Βαρθολομαίος είναι ο πρώτος Πατριάρχης που έχει καθιερώσει να χοροστατεί στο αγίασμα στη μνήμη του εδώ και δέκα πέντε χρόνια όταν βρίσκεται στην Πόλη. 


Στο τέλος της παράκλησης ο Σεβ. Μητροπολίτης Μυριοφύτου και Περιστάσεως κ. Ειρηναίος προσφώνησε τον Παναγιώτατο με σύντομο μεστό κείμενο στο οποίο αναφέρθηκε στους Δώδεκα Απόστολους, στο ιστορικό του αγιάσματος και ευχαρίστησε τον αλλόθρησκο ιδιοκτήτη της αρχοντικής οικίας που επέτρεψε να τελεστεί η παράκληση. Στο αγίασμα ήρθαν πιστοί για να προσευχηθούν από διάφορα μέρη της Πόλης. Τέλος, ευχαρίστησε τον Παναγιώτατο που τίμησε με την παρουσία του το αγίασμα και για τη μέριμνα και το ενδιαφέρον που δείχνει όχι μόνο στο αγίασμα αλλά και στην κοινότητα Βεβεκίου, η οποία αναμένει κάθε χρόνο με άφατη χαρά τις Σεπτές Πατριαρχικές Ευχές και Ευλογίες Του. 
Στη συνέχεια μίλησε ο Παναγιώτατος, ο οποίος αναφέρθηκε στην εορτή της ημέρας, στο αγίασμα και εξέφρασε τις ευχαριστίες του στον ιδιοκτήτη της οικίας για την άδεια που έδωσε να γίνει η παράκληση και τόνισε ότι παρόμοιες συμπεριφορές καλής διάθεσης και θερμές υποδοχές συναντάει από πολιτικούς και μουσουλμάνους στις επισκέψεις του σε εκκλησιαστικές επαρχίες του Οικουμενικού Θρόνου, των οποίων οι Ελληνορθόδοξοι κάτοικοι αναγκάστηκαν να τις εγκαταλείψουν μετά την υπογραφή της Συνθήκης της Λωζάννης (1923). Επίσης αναφέρθηκε στην τουρκική κυβέρνηση που δείχνει ενδιαφέρον και σεβασμό στο Οικουμενικό Πατριαρχείο για να συνεχίσει την πορεία του και σε πρόσφατη επίσκεψη τέως υπουργού της Τουρκίας στο Φανάρι με τον οποίο μεταξύ άλλων έγινε συζήτηση για την Θεολογική Σχολή της Χάλκης που παραμένει άδικα κλειστή.


Μετά την απόλυση της παράκλησης ο Παναγιώτατος μοίρασε στους πιστούς ως ευλογία μία μικρή χάρτινη εικόνα της Παναγίας Βρεφοκρατούσας. 
Στη συνέχεια ακολούθησε δεξίωση με πλούσια κεράσματα στον κήπο της αρχοντικής οικίας κάτω από τη σκιά των δένδρων, όπου οι πιστοί είχαν την ευκαιρία να χαρούν τον Πατριάρχη και να δεχθούν την Ευλογία Του.  



7/03/2017

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΛΑΓΚΑΣ - ΚΟΝΤΟΣΚΑΛΙΟΥ - ΥΨΩΜΑΘΕΙΩΝ (ΦΩΤΟ)

Ο Πατριάρχης με την Επιτροπή και τον Ιερατικώς Προϊσταμενεύοντα της Παναγίας Έξ Μαρμάρων

Σύμφωνα με σχετικό δελτίο του Οικουμενικού Πατριαρχείου:
Τό ἀπόγευμα, τοῦ Σαββάτου, 1ης ἀρξαμένου μηνός, ὁ Πατριάρχης, συνοδευόμενος ὑπό τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Σηλυβρίας κ. Μαξίμου, ἐπεθεώρησε τά ἐν τοῖς Ἱεροῖς Ναοῖς τῆς Περιφερείας Βλάγκας-Κοντοσκαλίου-Ὑψωμαθείων συντελούμενα ἀνακαινιστικά ἔργα καί συνεχάρη, ἐκφράσας τήν εὐαρέσκειαν Αὐτοῦ, τῇ τε Α. Σεβασμιότητι, Ἐπόπτῃ τῆς Περιφερείας, καί τοῖς ὑπευθύνοις τῶν Κοινοτήτων, κληρικοῖς καί λαϊκοῖς.

Στη Βλάγκα προ του ανακαινισθέντος Επισκοπείου
Στη νέα Αίθουσα της Κοινότητος Έξ Μαρμάρων, την οποία ανήγειρε
ο Μητροπολιτικός Δήμος της Πόλεως
Στο ανακαινισμένο από την Εφοροεπιτροπή της Κοινότητος
Αγίασμα της Παναγίας Έξ Μαρμάρων
Ενώπιον της θαυματουργού εικόνας της Παναγίας των Έξ Μαρμάρων

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ (2 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017)

φωτογραφίες: Yani Kayakoparan

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ 
Ἐκκλησιαστικαί εἰδήσεις 
Τήν πρωΐαν τοῦ Σαββάτου, 1ης ἀρξαμένου μηνός, ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης παρέστη συμπροσευχόμενος, ἐν τῷ Ἱ. Ναῷ Ἁγίου Ἐλευθερίου Ταταούλων, κατά τό ἐτήσιον Ἀρχιερατικόν Μνημόσυνον ὑπέρ ἀναπαύσεως τῆς ψυχῆς τοῦ ἀειμνήστου Μ. Οἰκονόμου Νικολάου Πετροπέλλη, διατελέσαντος ἐπί σειρά ἐτῶν Ἀρχειοφύλακος τῶν Πατριαρχείων. 
Αὐθημερόν τό ἀπόγευμα, ὁ Πατριάρχης, συνοδευόμενος ὑπό τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Σηλυβρίας κ. Μαξίμου, ἐπεθεώρησε τά ἐν τοῖς Ἱεροῖς Ναοῖς τῆς Περιφερείας Βλάγκας-Κοντοσκαλίου-Ὑψωμαθείων συντελούμενα ἀνακαινιστικά ἔργα καί συνεχάρη, ἐκφράσας τήν εὐαρέσκειαν Αὐτοῦ, τῇ τε Α. Σεβασμιότητι, Ἐπόπτῃ τῆς Περιφερείας, καί τοῖς ὑπευθύνοις τῶν Κοινοτήτων, κληρικοῖς καί λαϊκοῖς.


Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐχοροστάτησεν ἐν τῷ Π. Πατριαρχικῷ Ναῷ κατά τήν Θείαν Λειτουργίαν τῆς Κυριακῆς, 2ας Ἰουλίου, καθ᾿ ἥν ἐκκλησιάσθη ὅμιλος Δημοσιογράφων ἐξ Οὐκρανίας. Ἐν τῷ τέλει προσεφώνησε τόν Παναγιώτατον ὁ ἐπικεφαλῆς τῶν προσκυνητῶν Ἐντιμ. κ. Aleksandr Fedorov, τοῦ Πατριάρχου ὁμιλήσαντος πρός αὐτούς ἀγγλιστί καί εὐλογήσαντος δι᾿ αὐτῶν ὁλόκληρον τόν Οὐκρανικόν λαόν ἀπό μέρους τῆς Μητρός αὐτοῦ Ἐκκλησίας.


Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐδέχθη εἰς ἀκρόασιν: 
- Τόν Ἐξοχ. κ. Christian Berger, Πρέσβυν, ἐπί κεφαλῆς τῆς ἐν Ἀγκύρᾳ Ἀντιπροσωπείας τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως, μετά τῆς συζύγου του Εὐγεν. κ. Μαριλένας Γεωργιάδου. 
- Τόν Ἐλλογ. κ. Ἠλίαν Rubeiz, Καθηγητήν, μετά τῆς συζύγου Εὐγεν. κ. Μαρίας καί τοῦ υἱοῦ των Μάρκου Αἰμιλιανοῦ, ἐκ Λιβάνου. 
- Τόν Ἐντιμ. κ. Σάββαν Σταγιᾶν καί τήν Εὐγεν. κ. Μαρίαν Γκούλτα, ἐκ τοῦ Δ. Σ. τοῦ ἐν Ἀθήναις Συλλόγου Ἰμβρίων. 
- Τούς Ἐντιμ. κ. κ. Ἀπόστολον Ντόβαν, ἐντεῦθεν, Δαμιανόν Μπαρντακτσῆν, φοιτητήν Θεολογίας ἐν Θεσσαλονίκῃ, καί Δαμιανόν Μπαρντακτσῆν, μαθητήν τῆς Πατριαρχικῆς Μ. τοῦ Γένους Σχολῆς, ὑποβαλόντας τά ἑαυτῶν σέβη ἐπί τοῖς ὀνομαστηρίοις των. 
- Τόν Ἐντιμ. κ. Emircan Özasi, φοιτητήν ἐν τῷ ἐνταῦθα Πανεπιστημίῳ «Koç». 
* * * 
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐξεπροσωπήθη ὑπό τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Κυδωνιῶν κ. Ἀθηναγόρου, κατά τήν εἰς χωρεπίσκοπον τῶν ἐν τῇ Πόλει Συροκαθολικῶν ἀνύψωσιν τοῦ Orhan Abdullahat Canlı, τελεσθεῖσαν ὑπό τοῦ Μακ. Πατριάρχου αὐτῶν κ. Ἰγνατίου Ἰωσήφ Γ´, ἐν τῷ ἐν Harbiye ΡΚαθολικῷ Ναῷ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τήν Κυριακήν, 2αν Ἰουλίου.

7/01/2017

ΕΠΙ ΤΗ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΕΣΘΗΤΟΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΕΝ ΒΛΑΧΕΡΝΑΙΣ


Γράφει ο Θεολόγος - Εκκλησιαστικός Ιστορικός - Νομικός Ιωάννης Ελ. Σιδηράς 
Η ΚΑΤΑ ΘΕΡΟΣ ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΒΛΑΧΕΡΝΗΤΙΣΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ 
• Η Εσωκαστρινή Βλαχερνήτισσα ως Κιβωτού φυλακτήριον της Χαριτοβρύτου Θεομητορικής Εσθήτος 
• Τη Β΄ του αυτού μηνός (Ιουλίου), μνήμην ποιούμεθα της εν τη Αγία σορώ καταθέσεως της Τιμίας Εσθήτος της Υπεραγίας Θεοτόκου, εν Βλαχέρναις, επί Λέοντος του μεγάλου και Βηρίνης της αυτού γυναικός 
• Οι αθάνατες πολίτικες μνήμες παλαιών πανηγύρεων εν μέσω του θέρους για την αυτοκρατορική παλαίφατη Βλαχερνήτισσα Παναγιά της οποίας ο ναός κατέστη ιερά καθέδρα και «θεομητορικόν εγκόλπιον» της χαριτοβρύτου εσθήτος της Υπεραγίας Θεοτόκου. 
Ολόκληρο το κείμενο στη συνέχεια



ΘΛΙΒΕΡΕΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ...


Του Αριστείδη Βικέτου 
Με λύπη διαπιστώνω ότι εδώ και ένα χρόνο, με αφορμή την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο στην Κρήτη, Ιεράρχες, κληρικοί και λαϊκοί, κυρίως στην Ελλάδα, αλλά και στην Κύπρο (άλλοι δημοσίως και άλλοι υπογείως) υποσκάπτουν και συκοφαντούν το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τον Οικουμενικό Πατριάρχη, Βαρθολομαίο, ότι με τις τάχα «οικουμενιστικές ιδέες» βλάπτουν την Ορθοδοξία. Μάλιστα, ορισμένοι ισχυρίζονται (άκουσον – άκουσον) ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης αποτελεί σήμερα «τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο και εχθρό» της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Αυτά λέγονται και από ανθρώπους πολλαπλώς ευεργετηθέντες από το Φανάρι, οι οποίοι έχουν ζήσει την μυσταγωγία του και το πόσο φιλακόλουθος είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης. 
Προσφάτως, κληρικός της Μητρόπολης Πειραιώς, με την ευλογία του Μητροπολίτη του κ. Σεραφείμ, ζητά μια νέα Πανορθόδοξη Σύνοδο για να καταδικάσει την, κατ’ αυτόν και τον Μητροπολίτη του, λεγομένη «σύνοδο» της Κρήτης ως «ληστρική, αιρετική και οικουμενιστική» και επίσης να καταδικάσει τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο και όσους Προκαθημένους και Ιεράρχες υπέγραψαν τα «αιρετικά» κείμενα της Συνόδου της Κρήτης. Ειδικά, ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, έχει ξεπεράσει κάθε όριο ευπρέπειας και εντιμότητας. Πριν κατηγορήσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο πρέπει να σκέφτεται ότι εξελέγη Επίσκοπος από την Ιερά Σύνοδο του Φαναρίου και χειροτονήθηκε από τον ίδιο τον Οικουμενικό Πατριάρχη. 
Πολλοί για να πλήξουν, όπως νομίζουν, τον Οικουμενικό Πατριάρχη καπηλεύονται και τον Άγιο Παΐσιο. Όμως ο Άγιος είχε πει στον καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, κ. Γεώργιο Μαρτζέλο, ο οποίος θα πήγαινε στην Πόλη: «Θα ήθελα να μεταφέρεις στον Παναγιώτατο την μετάνοια μου και να ξέρεις ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι ότι καλύτερο έδωσε ο Θεός στην Ορθοδοξία τα τελευταία χρόνια». Ο καθηγητής Μαρτζέλος διετέλεσε πολιτικός διοικητής του Αγίου Όρους από τον Μάϊο του 1994 μέχρι τον Οκτώβριο του 1996. 
Μεγάλο σεβασμό για τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο έτρεφε ακόμη μια σημαίνουσα μορφή της εποχής μας, ο μακαριστός Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης, «Ο Μέ Συγχωρείτε», ο οποίος υπήρξε από το 1975 μέχρι την οσιακή κοίμησή του στις 21.11.1991, Ηγούμενος της Μονής του Οσίου Δαβίδ του Γέροντα, στην Εύβοια, την οποία ανακαίνισε εκ βάθρων. Από το στο Λεβίσι της Μικράς Ασίας ο Γέροντας είχε έλθει προσφυγόπουλο στην Ελλάδα, μετά την Μικρασιατική καταστροφή. Στο κελί του υπάρχουν αναρτημένες επιστολές, που είχε ανταλλάξει με τον Οικουμενικό Πατριάρχη την εποχή , που ήταν Μητροπολίτης. Ο κ. Βαρθολομαίος σε επιστολή του στις 14.2.1994 προς την Ιερά Μονή του Όσιου Δαυΐδ αναφέρει μεταξύ άλλων: «…Δια τον μακαριστόν Γέροντα (Ιάκωβο) με την φωτεινήν μορφήν ισχύει εκείνο, το οποίον έγραφεν ο ιερός Χρυσόστομος δια τον άγιον Μελέτιον Αντιοχείας: "Ου γαρ διδάσκων μόνον, ουδέ φθεγγόμενος, αλλά και δρώμενος απλώς, ικανός ή άπασαν αρετής διδασκαλίαν εις την των ορώντων ψυχήν εισαγαγείν"». Λέτε ο οικουμενιστής, όπως τον κατηγορούν, Πατριάρχης Βαρθολομαίος, να «ξεγέλασε» τον Γέροντα Ιάκωβο Τσαλίκη; Αυτό όμως αποτελεί προσβολή στην μνήμη του Οσίου ανδρός.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης με φωτογραφία εικόνας του Γέροντα Ιακώβου
 (τέλη Οκτωβρίου 2016)

Επίσης, είναι άξια επισήμανσης η πρόσφατη ανακοίνωση της Σκήτης του Προδρόμου, στο Άγιο Όρος, όπου εγκαταβιώνουν μοναχοί από την Ρουμανία, στην οποία τονίζεται ότι κατά τις Θείες Λειτουργίες και τις ιερές Ακολουθίες που τελούνται στην Σκήτη, μνημονεύεται κανονικά το όνομα του κυριάρχου Επισκόπου του Αγίου Όρους, δηλ. του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου.
Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι «ουδέποτε έπαυσε η μνημόνευση του ονόματος του Πατριάρχου στην Σκήτη του Προδρόμου, παρά τις περί του αντιθέτου φήμες - που ήθελαν την διακοπή του μνημοσύνου - λόγω των αποφάσεων της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδοξίας στην Κρήτη».
Κάποιοι άλλοι κατηγορούν όσους σέβονται και υπερασπίζονται τον Οικουμενικό Πατριάρχη για «προσωπολατρία». Πλανώνται πλάνην οικτρά! 
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος είναι ένας ελεύθερα σκεπτόμενος άνθρωπος, ο οποίος ακούει όλες τις απόψεις και κυρίως αυτές, που είναι διαφορετικές από τις δικές του. Ακούει και τις διαφωνίες προς τις δικές του απόψεις, πράγμα, που δεν κάνουν πολλοί από τους «δεσποτάδες», γιατί δεν έμαθαν να είναι πατέρες και Επίσκοποι. Ιδιαίτερα, εμείς οι Έλληνες Ορθόδοξοι οφείλουμε να σεβόμαστε τον Οικουμενικό Πατριάρχη, ανεξαρτήτως του ποιος είναι αυτός, διότι εκπροσωπεί ένα ιστορικότατο θεσμό του Γένους. 
Είναι καλό να έχουμε υπόψη μας ότι «στο πρόσωπο των εκάστοτε Οικουμενικών Πατριαρχών ενσαρκούται και υποστασιάζεται αυτοθυσιαστικώς και αγιοπνευματικώς ο πάντιμος και μαρτυρικώς καθαγιασμένος θεσμός του Πρωτοθρόνου Οικουμενικού Πατριαρχείου. Οι από Ανδρέου του Πρωτοκλήτου και στο διάβα των αιώνων Οικουμενικοί Πατριάρχες πέραν και έξω εθνοφυλετικών κριτηρίων εκφράζουν γνησίως και ανοθεύτως την Οικουμενικότητα του διαχρονικού και πανανθρώπινου σωτηριώδους μηνύματος του Σταυρού και της Αναστάσεως Ιησού Χριστού ¨εις πάντα τα έθνη». 
Επίσης, δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο δίνει συνεχώς αγώνες και περνά μεγάλες αγωνίες για να διατηρήσει την ιστορική του έδρα στην Κωνσταντινούπολη και επί των ημερών Βαρθολομαίου καθίσταται πραγματικότητα η τέλεση Θείας Λειτουργίας στα Μικρασιατικά παράλια, στην Καππαδοκία και στον Πόντο. Άραγε, οι κατηγορίες είναι και το «ευχαριστώ» στον Οικουμενικό Πατριάρχη, γιατί δεν έχει ξεγράψει τα χώματα των αλησμόνητων πατρίδων τα «ηγιασμένα δια πολλών αιμάτων, δακρύων, προσευχής, πόνων προσδοκίας των επερχομένων και δακρυρρόων θρήνων» και επειδή διακηρύττει, με λόγια και έργα ότι «η μνήμη θεραπεύεται και δεν προκαλεί άλγος, όταν εκκλησιάζεται», όπως τόνισε πρόσφατα στην Αραβησσό της Καππαδοκίας; 
Είναι καιρός να δείξουν σεβασμό, αυτοί που θεωρούν εαυτούς «αμώμητους φρουρούς της πίστεως».
Related Posts with Thumbnails