________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ / ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ / ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΑΟΣ / ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ / ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΝ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ / ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
________________________________________________________________________________________________________________________________________


6/25/2009

Πάνελ...παραπληροφόρησης για τη Σχολή της Χάλκης


του Νικολάου Μαγγίνα


Πάνελ παραπληροφόρησης, σκοπιμοτήτων, αδικίας και μόνο μπορεί να χαρακτηρισθεί η «ανοικτή συζήτηση» για την Θεολογική Σχολή της Χάλκης που διοργανώθηκε από τον Δικηγορικό Σύλλογο της Πόλεως.

Την έναρξη της συζητήσεως χαιρέτισε ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου της Πόλεως Muammer Aydin. Ομίλησαν o Mumtaz Soysal, πρόεδρος του Ανεξάρτητου Δημοκρατικού Κόμματος και πρώην Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, η Sibel Özel, καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Marmara, και Yiğit Bulut, δημοσιογράφος, ενώ τον συντονισμό της συζητήσεως ειχε ο Ηuseyin Ozbek, μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου. Παρέστη ο πρόεδρος της Eνώσεως των Δηκηγορικών Συλλόγων της Τουρκίας Özdemir Özok.

Κατά την «ανοικτή συζήτηση» ειπώθηκαν τόσο για το Πατριαρχείο όσο και για τη Θεολογική Σχολή της Χάλκης διάφορες απόψεις σε μια προσπάθεια αναγωγής των θεμάτων αυτών σε νομικίστικα πλαίσια, θέλοντας να περιπλέξουν τα πράγματα. Ο πρώην υπουργός Soysal τόνισε ότι «η Τουρκία πρέπει να εξηγήσει το θέμα, το «ντέρτι» της (σ.σ. τι ντέρτια και καημοί;), και αυτό είναι δύσκολο. Δεν γινόμαστε κατανοητοί στο εξωτερικό. Πρόκειται για ένα Συνταγματικό θέμα της Τουρκίας, είναι ένα θέμα καθεστώτος».

Τονίσθηκε ότι η συνθήκη της Λωζάνης δεν κατοχυρώνει κανένα προνόμιο ή ειδικό καθεστώς ή ιδιαίτερη αντιμετώπιση των Μειονοτήτων αλλά την απόλυτη ισότητα των Μειονοτήτων με τους υπόλοιπους πολίτες της χώρας. Με τον ισχυρισμό αυτό των ομιλητών γίνεται προσπάθεια να περιθωριοποιηθεί η συνθήκη της Λωζάνης και να στραφεί το θέμα στο πλαίσιο της Τουρκικής νομοθεσίας και όχι στο Διεθνές Δίκαιο.

Στις αναφορές για την Θεολογική Σχολή της Χάλκης τονίσθηκε ότι κριτήριο για την εξέταση του ζητήματος θα ήτο το Δίκαιον, «το οποίο και γνωστόν είναι και ισχύει για όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες της Τουρκικής Δημοκρατίας».

Στο πλαίσιο της παραπληροφόρησης εντάσσεται και το γεγονός ότι ο Πρόεδρος του Συλλόγου αναφέρθηκε στον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο της Κύπρου τονίζοντας ότι φοίτησε στη Σχολή της Χάλκης! Είναι γνωστό στους πάντες ότι ο Μακάριος όχι μόνο δεν φοίτησε αλλά ούτε πάτησε το πόδι του στη Χάλκη, υπήρξε απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών του 1942. Επίσης στην προσπάθεια της δημιουργίας εθνικής έξαψης , ανέφερε μυθεύματα λέγοντας ότι, το 1938 απαγορεύθηκε η εγγραφή μαθητών λόγω της εμπλοκής των σε υποθέσεις κατασκοπείας κατά της Τουρκίας .

Ο πρώην υπουργός εξωτερικών Soysal υπογράμμισε ότι δεν γίνεται καμμία αναφορά για τη Σχολή της Χάλκης στη Λωζάνη, καθώς και ότι έγιναν πολλές συζητήσεις στη Λωζάνη για να μεταφερθεί το Πατριαρχείο εκτός Τουρκίας αλλά δεν έγινε δυνατό να πεισθούν οι ξένες δυνάμεις. Ακόμη, τόνισε ότι η συνθήκη της Λωζάνης δεν πρέπει να θεωρείται ειδικό καθεστώς και ότι οι Μειονότητες πρέπει να έχουν ίσα δικαιώματα με όλους τους πολίτες του κράτους. Εξέφρασε, επίσης, την αντίθεσή του στην οικουμενικότητα του Πατριαρχείου προσθέτοντας ότι «η θρησκευτική εκπαίδευση σύμφωνα με τους νόμους της Τουρκίας θα πρέπει να είναι υπό τον έλεγχο του κράτους. Το Πατριαρχείο δεν θέλει τον έλεγχο και έκλεισε μόνο του τη Σχολή». Ακολούθως μίλησε για την δεκαετία του ’50 και μετά, όταν με την ενθρόνιση του Πατριάρχου Αθηναγόρου από την Αμερική, υιοθετήθηκαν, σύμφωνα με την άποψή του, πολλές αποκλίσεις στην εφαρμογή του Τουρκικού Δικαίου οι οποίες όμως, όπως είπε χαρακτηριστικά, άρχισαν να αποκαθίστανται αργότερα με την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της 12ης Ιανουαρίου 1971 με το κλείσιμο των Ανωτάτων Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που είχαν αρχίσει τη Λειτουργία τους το 1965. Στην εφαρμογή αυτής της απόφασης συμπεριελήφθη και η Θεολογική Σχολή της Χάλκης. Ο Soysal κατακλείοντας την ομιλία του προέτρεψε τους παρισταμένους να αποβάλουν, κατά την αντιμετώπιση ζητημάτων όπως αυτό της Χάλκης, τα «κόμπλεξ» από τα οποία πάσχουν όπως για παράδειγμα τα συμλπέγματα ενοχής από τα γεγονότα της 6ης-7ης Σεπτεμβρίου κ.α.

Η καθηγήτρια Sibel Özel εξέφρασε την άποψη ότι το ερώτημα δεν είναι εάν είναι επιθυμητή ή όχι η επαναλειτουργία αλλά εάν το επιτρέπει ή όχι η Τουρκική νομοθεσία, προσθέτοντας ότι η απάντηση θα πρέπει να είναι αρνητική. Επεσήμανε δε ότι η κοινή γνώμη δεν πρέπει να θορυβείται από τις Εκθέσεις Προόδου της Τουρκίας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή τα ψηφίσματα του Ευρωκοινοβουλίου ή του Κογκρέσου ή τίς εκθέσεις του αμερικανικού State Department. Για το λόγο αυτό θα πρέπει, όπως είπε, να περάσουμε στην αντεπίθεση και να εξηγήσουμε σε αυτούς που ασκούν πίεση για την Χάλκη, εκ των οποίων οι περισσότεροι έχουν νομική παιδεία και θα μας κατανοήσουν, ότι η επαναλειτουργία της Σχολής ναι μεν επιτρέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά είναι αδύνατος με τον τρόπο που θέλει το Πατριαρχείο. Η Sibel Özel έχει συγγράψει επιστημονική διατριβή με θέμα την Οικουμενικότητα του Πατριαρχείου, στην οποία κατά μεγάλο μέρος γίνεται αναφορά στην απόφαση του 4ου Ποινικού τμήματος του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου (Άρειος Πάγος) με ημερομηνία 13.06.2007 κατά της Οικουμενικότητας του Πατριαρχείου.

Ο δημοσιογράφος Yiğit Bulut κάλεσε το δικηγορικό σύλλογο και μέσω αυτού τον λαό να βροντοφωνάξει ένα ηχηρό «ΟΧΙ» στην επαναλειτουργία της Σχολής έναντι της Ευρώπης, η οποία εφαρμόζει παράνομα και άδικα πολιτική θεωρήσεων εισόδου (visa) στους Τούρκους υπηκόους.

5 σχόλια:

  1. Εδώ που τα λέμε. Αν είναι ν' ανοίξει και να βγαίνουν άλλοι ανισόρροποι Θεολόγοι, Αρχιερείς, κληρικοί, κ.λ.π., τότε καλά είναι έτσι κλειστή. Συγνώμη, ίσως να είναι χοντρό αυτό που γράφω, αλλά οι ίδιοι, δηλαδή οι απόφοιτοι της Χάλκης λένε ότι είναι ανισόρροποι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εσεις δεν είσθε της Χάλκης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα περί της διατριβής γιά την "οικουμενικότητα" του ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ Πατριαρχείου δεν χρήζουν σχολιασμού! Προφανώς η κ. επιστήμων δεν αντελήφθη κατά τη μελέτη και τη συγγραφή του πονήματός της την "ποιότητα" η οποία διαφοροποιεί τα πράγματα και προσδίδει στον όρο "Οικουμενικό" ένα σημαντικό νόημα καθαρά Εκκλησιολογικό, οπότε οιαδήποτε συσχέτιση ή σύγκριση με την κοινή, αλλά και τη νομική, έννοια του όρου δεν οδηγεί στο βίωμα όσων ο όρος σημαίνει γιά την Οικουμένη της Βασιλείας!
    Πέρα από αυτό όμως δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει ότι στο πάνελ αυτό υπήρξαν εμφανέστατα τα αποτελέσματα της πολιτικής και των πολιτικών και αυτό είναι τραγικό διότι φαίνεται πως δεν έχει γίνει κατανοητό ακόμα από ορισμένους ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο πόρρω απέχει από αυτά και μόνον τα ολέθρια αποτελέσματα των καταστάσεων αυτών-γιά τις οποίες ουδεμία ευθύνη φέρει- αίρει καθ΄ημέραν δια πολλών Σταυρών και θλίψεων και αγωνιών! Και το χειρότερο, όλα αυτά τα Πάθη, πάρα πολλές φορές, εκ Γένους και εν ψευδαδέλφοις........
    Ο.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 1)Σημασία έχει να καταλάβουμε ότι: ακόμη και αν η Λωζάνη εξίσωνε απλώς τις μειονότητες με έναν έκαστο τούρκο πολίτη και συνεπώς είναι υπόθεση εσωτερικού δικαίου της Τουρκίας η επαναλειτουργία της Σχολής της Χάλκης,το δίκαιο μπορεί πάντα να αλλάξει και να βελτιωθεί! Άλλωστε έχουμε καθαρή περίπτωση δικαίου ανθρωπίνων δικαιωμάτων (πολιτιστικών και πολιτικών) και τέτοιου είδους βελτιώσεις είναι sine qua non για να εισέλθει η Τουρκία στην Ε.Ε.
    2) Ας καταλάβουμε επίσης ότι οι Αγγλοσάξωνες δεν υποστηρίζουντη υπόθεση της Χάλκης γιατί μας αγαπάνε, αλλά διότι μόνο έτσι η Χάλκη και το Οικουμενικό Πατριαρχείο θα χαίρει Οικουμενικότητος και από το εν Ελλάδι χριστεπώνυμον πλήρωμά του, πράγμα απαραίτητο για να μην απωλεσθεί η αγγλοσαξωνική αυτή εκβιαστική επιρροή επί των ελληνικών πολιτικών πραγμάτων. Αν η Χάλκη χαθεί θα χαθεί και το ενδιαφέρον αυτό από πλευράς Ελλάδος. Και αν αυτό το τελευταίο συμβεί τότε η Μόσχα καραδοκεί...Κάτι που καθόλου δεν συμφέρει τους Αγγλοσάξωνες οι οποίοι γνωρίζουν ότι στην περίπτωση αυτή η Μόσχα θα εντάξει συναισθηματικά, ψυχολογικά και πολιτιοκά το 90% των Ελλήνων!Αυτό πρέπει να τους δώσουμε να καταλάβουν με ανάλογες κινήσεις στις οποίες πρέπει κάποια στιγμή να αρχίσει να μετέχει διακριτικά και το Πατριαρχείο. Μόνο έτσι θα καταλάβουν ότι ο Ελληνισμός δεν "εκβιάζεται" και θα βάλουν μυαλό αναγκαστικά.Περισσότερα δεν γράφονται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι να γράψω δεν ξέρω... Πάντως ό,τι και να είναι η υπόθεση, στο χέρι του Θεού είναι. Αν θέλει ο Θεός καλός, δε θέλει και πάλι καλός, Εκείνος ξέρει, ας θέσουμε τις ελπίδες μας και την εμπιστοσύνη μας στο Χριστό και ίσως τότε ν' αλλάξουν κάποια πράγματα. Φρονώ ότι αυτό θα πρέπει να είναι το πρώτο και κύριο μέλημά μας. Τον έχουμε ξεχάσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails