________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ / ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ / ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΑΟΣ / ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ / ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΝ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ / ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
________________________________________________________________________________________________________________________________________


4/29/2014

ΑΠΟΝΟΜΗ ΟΦΦΙΚΙΟΥ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ


ΠΡΟΣΛΑΛΙΑ 
ΕΠΙ Τῌ ΑΠΟΝΟΜῌ ΟΦΦΙΚΙΟΥ 
ΕΙΣ ΤΟΝ κ. Κ. ΜΟΥΧΛΙΔΗΝ 
ΕΝ Τῼ ΚΑΘΕΔΡΙΚῼ Ι. ΝΑῼ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ 
(20. 4. 2014) 
ὑπὸ Γέροντος Χαλκηδόνος Ἀθανασίου 
Ἐντιμότατε κ. Μουχλίδη, 
Ἡ Ἱ. Μητρόπολις Χαλκηδόνος ἀπὸ ἐτῶν παρακολουθεῖ μετὰ ἰδιαιτέρου ἐνδιαφέροντος τὰς πολλὰς ὑπηρεσίας Σας εἰς αὐτὴν καὶ κυρίως τὴν φιλακόλουθον πολιτείαν Σας, ἡ ὁποία δυστυχῶς σήμερον συχνὰ σπανίζει. Πάντοτε εὑρίσκεσθε παρὼν εἰς τὰς διαφόρους Ἱ. Ἀκολουθίας ἐν τῷ Ναῷ τούτῳ καὶ ὄχι μόνον. 
Πάντα δὲ ταῦτα ἰσχύουν οὐχὶ μόνον δι’ Ὑμᾶς ἀλλὰ καὶ δι’ ὅλην Σας τὴν οἰκογένειαν, ἡ ὁποία μὲ πολλὴν ἀγάπην, ἐνθουσιασμὸν καὶ θυσίας, βοηθεῖ τὴν Ἱ. Μητρόπολιν καὶ διωργανώνει τὰς ποικίλας μετεκκλησιαστικὰς ἐκδηλώσεις, περιποιουμένη μετὰ ἰδιαζούσης λεπτότητος τοὺς ποικίλους προσκυνητάς. Οὕτω δημιουργεῖται καὶ ἕν κλῖμα διορθοδόξων σχέσεων "ἐκ τῶν κάτω", τὸ ὁποῖον τόσην ἔχουν ἀνάγκην οἱ θεολογικοὶ διάλογοι, οἱ ὁποῖοι ἔχουν ἀποβεῖ τὸ "προνόμιον" τῆς ὑψηλῆς θεολογίας καὶ μόνον. 
Τούτων οὕτως ἐχόντων, ἡ Ἱ. Μητρόπολις ἀπεφάσισε σήμερον, κατὰ τὴν Μεγάλην Ἑορτὴν τοῦ Πάσχα, νὰ Σᾶς τιμήσει, ἀπονέμουσα τὸ Ὀφφίκιον τοῦ Ἄρχοντος Καστρινσίου αὐτῆς, τὸ ὁποῖον περὶ τὸ 1972 ἔφερεν ὁ μακαριστὸς Εὐεργέτης τῆς Κοινότητος καὶ βιομήχανος Θεόδωρος Χρυσόπουλος.
Οὕτω ὁ ἀριθμὸς τῶν ζώντων Ὀφφικιάλων τῆς Ἱ. ἡμῶν Μητροπόλεως ἀνῆλθεν εἰς τοὺς ἔνδεκα, ἐκ τῶν ὁποίων οἰ τέσσαρις εὑρίσκονται εἰς τὸ ἐξωτερικόν. 
Ὁ Καστρίνσιος ἢ Καστρίσιος ἐδήλου κατὰ τὴν βυζαντινὴν ἐποχὴν τὸν Διοικητὴν τοῦ προσωπικοῦ τῶν ἀνακτόρων, ἀλλὰ καὶ κυρίως τὸν ἐπιβλέποντα τὰ κάστρα. 
Εἶναι ἐκκλησιαστικὸν ἀξίωμα ἢ ὑπούργημα εἰς τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν, τὸ ὁποῖον ἀπονέμετο εἰς εἰδικὰς μόνον περιπτώσεις, πολιτικὸν καὶ στρατιωτικὸν εἰς τὴν Βυζαντινὴν Αὐτοκρατορίαν. Ὁ τίτλος οὗτος ἦτο συνδεδεμένος μὲ τὴν Ἀρχαίαν Ρωμαϊκὴν Ἱστορίαν καὶ τὸν ρωμαϊκὸν στρατόν, ὁ ὁποῖος εὑρίσκετο εἰς τὰς ἀκριτικὰς περιοχὰς καὶ τὰ φρούρια –τὰ λατινικὰ castra– καὶ διὰ τοῦτο ὅσοι ὑπηρέτουν ἐκεῖ ἐκαλοῦντο στρατοφύλακες, castrensis, καστροφύλακες. 
Ἠμπορεῖ σήμερον ἡ Χαλκηδών, κρίμασιν οἷς οἶδεν ὁ Κύριος, νὰ μὴν ἔχει, τουλάχιστον φαινομενικῶς, τὰ κάστρα αὐτῆς, ὅμως κοσμεῖται διὰ τῶν "πνευματικῶν καὶ καλλιτεχνικῶν της φρουρίων" τῶν περιπύστων ἱ. ναῶν αὐτῆς, ὡς τὸν ὑπέρλαμπρον τοῦτον καθεδρικὸν ἱ. ναὸν τῆς Ἁγίας Τριάδος, τοῦ ὁποίου, Ὑμεῖς Ἐντιμότατε, τυγχάνετε πιστὸς καστροφύλακας. 
Ἄξιος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails