________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ / ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ / ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΑΟΣ / ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ / ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΝ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ / ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
________________________________________________________________________________________________________________________________________


11/21/2020

Η ΕΙΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΝΟΥ ΑΛΕΞΙΟΥ TORRANCE ΑΥΡΙΟ ΣΤΟ ΚΟΝΤΟΣΚΑΛΙ ΥΠΟ ΤΟΥ ΣΗΛΥΒΡΙΑΣ ΜΑΞΙΜΟΥ


Αύριο Κυριακή, 22 Νοεμβρίου 2020, θα τελεσθεί Θεία Λειτουργία στον Ι. Ναό Αγίας Κυριακής Κοντοσκαλίου, ιερουργούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Σηλυβρίας κ. Μαξίμου, Επόπτου της περιφερείας Υψωμαθείων, Βλάγκας και Κοντοσκαλίου. 
Κατ’ αυτήν θα τελεσθεί υπό του Σεβασμιωτάτου η εις Πρεσβύτερον χειροτονία του Διακόνου κ. Αλεξίου Torrance, Καθηγητού στο Πανεπιστήμιο Notre Dame των Η.Π.Α. 
Η εις Διάκονον χειροτονία του κ. Αλεξίου τελέστηκε σήμερα το πρωί, Σάββατο 21 Νοεμβρίου, υπό του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου στον πανηγυρίζοντα Ι. Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου Πέραν. 
Παραθέτουμε στη συνέχεια τον Χειροτονητήριο λόγο του νέου κληρικού της Μητρός Εκκλησίας. 
Χειροτονητήριος Λόγος (Alexis Torrance) 
Παναγιώτατε Πάτερ και Δέσποτα, 
Ευχαριστώ τον Παντοδύναμο Θεό και Σωτήρα μας Ιησού Χριστο και την Πανάμωμη και Υπεραγία Θεοτόκο που με αξίωσαν να έρθω αυτή την ιερή ώρα σε αυτόν τον άγιο τόπο και να σταθώ ενώπιον της Παναγιότητάς Σας, σκύβοντας το κεφάλι μου για να χειροτονηθώ στην Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία, που είναι η κεντρική της Ορθοδοξίας στο κοσμο. Στέκομαι ανάξια μπροστά Σας. Είμαι σαν κάποιος άγνωστος φτωχός, που τον έχουν φέρει από μακρινή χώρα να σταθεί μπροστά στο Βασιλιά ή σαν κάποιος απλός στρατιώτης της Λεγεώνας των Ξένων, χαμηλού και ταπεινού βαθμού, που ξαφνικά τον τιμά μια κλήση από το Αρχιστρατηγό. Πραγματικά “κατανένυγμαι” από αυτή την τιμή, “ὅτι, ἄνθρωπος ὢν, ἀκάθαρτα χείλη ἔχω”. Μπορώ μονάχα να πω ευχαριστώ για όλες τις ευλογίες που έχουν έρθει πάνω μου, με αποκορύφωμα την διά της χειροτονίας είσοδό μου στις ιερές γραμμές του κλήρου του Χριστού αυτές τις άγιες ημέρες. 
Πρώτα πρώτα ευχαριστώ Εσάς, Παναγιώτατε: η ευγένεια και η καλοσύνη Σας προς την ταπεινότητά μου είναι ενδεικτικές της ευγένειας και της καλοσύνης Σας προς ολόκληρο το λαό του Θεού. Στ’ αλήθεια πάνω σ’ Εσάς έχει πέσει “ἡ μέριμνα πασῶν τῶν ἐκκλησιῶν”, για τις οποίες αγωνίζεστε νύχτα και μέρα με την επίβλεψη και την επιστασία που “πρέπει ἁγίοις”. Η Μεγάλη Εκκλησία του Χριστού, η Μητέρα των Εκκλησιών, με γέννησε, με θήλασε και με ανάθρεψε από τα βρεφικά μου χρόνια στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας, ως την εκπαίδευσή μου στην Οξφόρδη και τώρα στην αγαπημένη μου ενορία του Αγίου Ανδρέα στην Ιντιάνα. Ο αγιασμένος πνευματικός μου πατέρας, ο Αρχιμανδρίτης Ζαχαρίας του Έσσεξ, μου έμαθε από μικρή ηλικία την πρέπουσα ευλάβεια προς την ακριβή μας Μητέρα, την του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία, τους θεσμούς και τους επισκόπους της, το ήθος και τη ζωή της. Ακολουθεί έτσι τον πρόσφατα ανακηρυχθέντα Άγιο Σωφρόνιο τον Αθωνίτη, διά του οποίου ο δικός μου κατά σάρκα πατέρας εισήλθε στον περίβολο της Αγίας Εκκλησίας. Εγώ είμαι ανάξιος γιος και μαθητής τέτοιων ανδρών και ζητώ με θέρμη τις άγιες προσευχές και τη συγχώρησή τους, καθώς ξεκινώ ακολουθώντας αυτή την υψηλή κληση. 
Στους γονείς μου, Ανδρέα και Μαρία-Χριστιάνα, ενάρετους και δίκαιους, που με μεγάλωσαν στην αληθινή πίστη και προσκύνηση της αδιαιρέτου Τριάδος και πάντοτε με καθοδήγησαν με τη μακρόθυμη αγάπη και προσοχή τους, προσφέρω ταπεινά το ευχαριστώ μου και ζητώ τις ισχυρές τους ευλογίες και προσευχές. Ομοίως ευχαριστώ τα μεγαλύτερα αδέλφια μου, Ισαβέλλα και Μάρκο, που πάντα με έλουζαν με αγάπη. Προς την αγαπημένη μου γυναίκα Ευγενία, οστούν εκ των οστών μου, αλλά και ψυχή της ψυχής μου και καρδιά της καρδιάς μου, σ’ ευχαριστώ για την ευαγγελική σου υπομονή μαζί μου και που συμφώνησες να είσαι συνταξιδιώτης μου σ’ αυτό το υψηλό, αλλά δύσκολο μονοπάτι. Να με συγχωρείς και να προσεύχεσαι για μένα. Είναι τόσα πολλά τα ονόματα που θα ήθελα να ευχαριστήσω, ονόματα που φέρω στην καρδιά μου μετά πάσης ευχαριστίας: τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Γέροντα Περγάμου Ιωάννη, που είναι αναγνωρισμένος σε όλον τον κόσμο ως ο κυριότερος Ορθόδοξος θεολόγος του καιρού μας• τον Μητροπολίτη Σηλυβρίας Μάξιμο για την ενθάρρυνση και την καθοδήγησή του στην πορεία προς τη χειροτονία μου• τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Διοκλείας Κάλλιστο, υπόδειγμα λογιοσύνης στη Δύση• και αμέτρητους άλλους των οποίων οι δεσμοί της φιλίας, η αγάπη και η πίστη με στήριξαν και με ενέπνευσαν για πολλά χρόνια. Ευχαριστώ το Πανεπιστήμιο της Νοτρ Νταμ, που με υποδέχτηκε με ανοιχτή αγκαλιά στο Τμήμα Θεολογίας του, τους συναδέλφους μου και τους μαθητές μου που αγκαλιάζουν το διάλογο με την πολύτιμη πίστη μας ως διάλογο αγάπης. 
Παναγιώτατε, Σας παρακαλώ προσευχηθείτε για μένα, να είναι το έργο μου ως κληρικου που του έχουν εμπιστευθεί τη διδαχή της θεολογίας πάντοτε πιστό, διαυγές, ευγενές και πλήρες χάριτος. Ζητώ να μου δώσει ο Κύριός μας “στόμα και σοφίαν”, να δώσει ζωή στα λόγια μου να είναι “πάντοτε ἐν χάριτι, ἅλατι ἠρτυμένα”, για την οικοδομή του λαού του Θεού και για την προαγωγή του Αγίου Ευαγγελίου του. Ζητώ από τον ελεήμονα Σωτήρα μας να μην ντροπιάσω τη Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία, ούτε ποτέ να αμαυρώσω την ιερή εικόνα της, αλλά να αγωνιστώ να την υποστηρίξω, να την υπερασπιστώ, να την υπηρετήσω ως τίμια και πανάμωμη Νύμφη του Χριστού. 
Προσεύχομαι οι αρετές, το όραμα και ο ζήλος της Παναγιότητός Σας, των δικαίων και αγίων επισκόπων που είναι συγκεντρωμένοι εδώ και του πνευματικού μου πατέρα να εντυπωθεί σ’ εμένα όπως η σφραγίδα στο κερί, και ιδιαίτερα η δική Σας ευγένεια ψυχής, η μακροθυμία, η ταπείνωση, το θάρρος και η αγάπη Σας. Με τις πανάγιες προσευχές σας και τους καρπούς του Πνεύματος που αυτές οι προσευχές επομβρίζουν από ψηλά, θα είμαι εξοπλισμένος να εργαστώ, όσο μέτρια κι αν είναι, στον απέραντο αμπελώνα του Κυρίου• γιατί ο θερισμός είναι πραγματικά πολύς. Εγώ είμαι ανάξιος να εργαστώ σ’ αυτόν, αλλά ζητώ τώρα, σ’ αυτή την ιερή γιορτή, η Παναγία Δέσποινά μας να πάρει εμένα τον αμαρτωλό από το χέρι και να με φέρει μαζί της μέσα στα Άγια των Αγίων, ή καλύτερα, να με φέρει στον εαυτό της, αφού αυτή η ίδια είναι η Κιβωτός και τα Άγια των Αγίων όπου χωρείται ο αχώρητος Θεός. Παρακαλώ να με σκεπάζει αυτή την ώρα και σε όλη τη διάρκεια της διακονίας μου, οδηγώντας τα βήματά μου να βαδίζουν σωστά σε κάθε οδό του Υιού της και Θεού μας. Ζητώ από όλους σας να προσεύχεστε για μένα τον αμαρτωλό. 
Ευλόγησον, Παναγιώτατε Δέσποτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails