________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ / ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ / ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΑΟΣ / ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ / ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΝ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ / ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
________________________________________________________________________________________________________________________________________


11/25/2020

Ο ΠΑΤΡΙΝΟΣ ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ "ΑΠΑΝΤΑ" ΣΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΒΛΑΣΙΟ ΦΕΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Ο γνωστός και μή εξαιρετέος κληρικός της Μητροπόλεως Πατρών Αναστάσιος Γκοτσόπουλος συνεχίζει ακάθεκτος, εν μέσω πανδημίας, τον «αγώνα» του υπέρ των «δικαίων» της Ρωσικής Εκκλησίας στο ζήτημα της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας. 
Η Εκκλησία της Ελλάδος, στην οποία ανήκει, αναγνώρισε την Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας της Ουκρανίας, ο μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος, ο ποιμενάρχης του, «ξιφούλκησε» υπέρ της Αυτοκεφαλίας, αλλά ο «ζηλωτής» κληρικός δεν παραδίδει τα ...όπλα! 
Έτσι, βάλθηκε να «απαντήσει» στον πολιό καθηγητή Βλάσιο Φειδά με ένα κείμενο που το επιγράφει «Σύντομη κριτική στη μελέτη του καθηγητού Βλ. Φειδά για την Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία». 
Ο κληρικός Γκοτσόπουλος κάνει λόγο για «αυτοαναίρεση του καθηγητού Φειδά», θεωρεί «πρόδηλη την παρερμηνεία και η χειραγώγηση των σχετικών με την Συνοδική Πράξη 1686 κειμένων από τον Φειδά», εκτιμά πως με κάποιους «ανυπόστατους ισχυρισμούς του ο καθηγητής προσβάλλει ευθέως τον Οικουμενικό Θρόνο» (sic), είναι βέβαιος ότι «η Κωνσταντινούπολη και οι συνοδοιπόροι της στο Ουκρανικό δεν είχαν καμία επαφή με την Ουκρανική πραγματικότητα όταν σχεδίαζαν το «αυτοκέφαλο» της Ουκρανίας, το οποίο απεδείχθη κακοκέφαλο». 
Και κλείνει με μία οιμωγή - αγωνία για την ορθόδοξη ενότητα, για την οποία τόσο «μοχθεί» ο πατρινός κληρικός. 
Η βιβλιογραφική «τεκμηρίωση» του Γκοτσόπουλου είναι οι δικές του «μελέτες», κείμενα τού υπό καθαίρεσιν κληρικού Θεοδώρου Ζήση και το πρόσφατο βιβλίο του μητροπολίτου Κύκκου Νικηφόρου για το ουκρανικό. 
Αν ο κληρικός Γκοτσόπουλος νομίζει ότι «απάντησε» στον καθηγητή Βλάσιο Φειδά, είναι εκτός πραγματικότητας. Γιατί ο καθηγητής Φειδάς εκτός από την επιστημοσύνη του, έχει και μία τεράστια εμπειρία στα σχετικά θέματα συμμετέχοντας ο ίδιος στους διαλόγους και γνωρίζοντας πρόσωπα και πράγματα εκ των έσω. 
Αντιθέτως ο κληρικός Γκοτσόπουλος γράφει ως απλός παρατηρητής που νομίζει ότι αραδιάζοντας «κανόνες» κατέχει την αλήθεια. 
Τέτοια αγωνία πάντως για την «ενότητα της Ορθοδοξίας» που έχει ο κληρικός της Μητροπόλεως Πατρών, δεν φαίνεται να έχει ο μητροπολίτης του Χρυσόστομος, ο οποίος είπε το αμίμητο στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο: «Δεν θα είχαμε φθάσει εδώ αν κι εσείς μακαριώτατε είχατε μνημονεύσει αμέσως τον Επιφάνιο». 
Ας έχει στο νου του, πάντως, ο πατρινός κληρικός ότι όταν πραγματοποιήσει την ειρηνική επίσκεψή του στην Ελλάδα ο Προκαθήμενος της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιος, μπορεί να επισκεφθεί και την πόλη του Πρωτοκλήτου, τον οποίον και οι Ουκρανοί θεωρούν φωτιστή τους. Αλλά μέχρι τότε θα κοντεύει και η Ρωσία να αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας. Εκτός κι έχει απομείνει μονάχη της, έχοντας διαγράψει τους άλλους Προκαθημένους από το Δίπτυχα, επειδή θα έχουν αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails