Π.Α. Ανδριόπουλος
Ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων, ο γνωστός αψύς «υπουργός εξωτερικών» της Ρωσικής Εκκλησίας, στο τηλεοπτικό κανάλι της Ρωσίας 24, διετύπωσε την άποψη πως με την απόφασή του ο Οικουμενικός Πατριάρχης να χορηγήσει αυτοκέφαλο στην μη κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας, «αναγνώρισε τους σχισματικούς και εντάχθηκε και ο ίδιος στο σχίσμα».
«Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι κανόνες των εκκλησιών. Συνεπώς, για εμάς ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης είναι τώρα σχισματικός», ισχυρίστηκε ο μητροπολίτης Ιλαρίων.
«Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι κανόνες των εκκλησιών. Συνεπώς, για εμάς ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης είναι τώρα σχισματικός», ισχυρίστηκε ο μητροπολίτης Ιλαρίων.
Έχει μεγάλο ενδιαφέρον το γεγονός ότι αυτά τα λέει ο σεβ. Βολοκολάμσκ λίγες μόλις ημέρες μετά από ένα ταξίδι του στο Βατικανό, όπου μίλησε σε Σύνοδο Επισκόπων της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και είχε συνάντηση με τον Πάπα Φραγκίσκο, τον οποίο – σύμφωνα με πληροφορίες – ενημέρωσε για τις πρόσφατες αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου της Ρωσικής Εκκλησίας σχετικά με το Οικουμενικό Πατριαρχείο (δηλ. την απόφαση για διακοπή κοινωνίας).
Σε προηγούμενο κείμενό μας είχαμε εκφράσει την άποψη ότι ο Βολοκολάμσκ Ιλαρίων έχει κάπως …συγκεχυμένη άποψη περί του σχίσματος. Κι αυτό αποδεικνύεται τώρα πανηγυρικά.
Ο σεβ. Ιλαρίων ισχυρίζεται ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης είναι σχισματικός, όταν λίγο πριν είχε φροντίσει να συναντήσει τον Πάπα Φραγκίσκο, τον οποίο τι ακριβώς τον θεωρεί; Σχισματικό ή αιρετικό; Αν τον θεωρεί «αιρετικό», που δεν προκύπτει από την όλη στάση του, είναι άλλο θέμα.
Αν όμως, τον θεωρεί «σχισματικό» - που είναι και το πιθανότερο – μας έβαλε μία κάπως δύσκολη …εξίσωση. Πήγε σε έναν «ετερόδοξο σχισματικό» για να «καταγγείλει» ένα «ορθόδοξο σχισματικό». Έτσι δεν λέει η λογική;
Κι ακόμα, ενώ έχει την άνεση να συναντήσει και να διαλεχθεί με τον «ετερόδοξο σχισματικό», ενώ τον «ορθόδοξο σχισματικό» τον κατακεραυνώνει από φυλακής πρωίας μέχρι νυκτός.
Το θέμα είναι, όμως, ότι ο σεβ. Ιλαρίων, που δεν είναι και τυχαίος θεολόγος, δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι ο «σχισματικός» Οικουμενικός Πατριάρχης μνημονεύει κανονικότατα σε κάθε ευχαριστιακή σύναξη τον Πατριάρχη Μόσχας και έτσι δεν έχει αποδεχθεί τις …οιμωγές της Ρωσικής Εκκλησίας περί σχίσματος στην Ορθοδοξία.
Άρα, ο «σχισματικός» Οικουμενικός Πατριάρχης μνημονεύει κανονικά την Ρωσική Εκκλησία, ενώ, φυσικά, δεν κάνει το ίδιο ο «σχισματικός» Πάπας Ρώμης, γιατί, προφανώς, πρόκειται για άλλης …ποιότητας σχίσμα, το οποίο θα έπρεπε να μας εξηγήσει κάποια στιγμή ο σεβ. Βολοκολάμσκ.
Επίσης, είμαι περίεργος αν ο σεβ. Ιλαρίων μετέφερε στην Αυτού Αγιότητα, τον Πάπα Ρώμης, την άποψη πολλών ρώσων συνεπισκόπων του, ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης θέλει να γίνει «ο πάπας της Ανατολής». Κι αυτό φυσικά λέγεται ως μομφή!
Επομένως, καλό θα ήταν να μας διευκρινίσει – ει δυνατόν θεολογικώς – ο σεβ. Βολοκολάμσκ: Ποιος είναι …πιο «σχισματικός» κατ’ αυτόν: ο Πάπας της Δύσης ή ο «Πάπας της Ανατολής»; Ο Ρώμης ή ο Νέας Ρώμης;
Εκτός κι αν δεν μπαίνει σε τέτοια διλήμματα, θεωρώντας ως μόνη Ορθοδοξία και Χριστιανοσύνη την «Τρίτη Ρώμη» που εκπροσωπεί.
Τέλειο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιας και ανακάλυψαν τον «Παπισμό της Ανατολής» στην άσκηση των συνοδικώς κατοχυρωμένων προνομίων-ευθυνών του Πρώτου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ας ανακαλύψουν και την ιστορική αναβίωση του γνήσιου Παπισμού της μεσαιωνικής Δύσης στο φρικτό ιδεολόγημα της «Τρίτης Ρώμης», στον ηγεμονισμό τους και στον αυταρχισμό τους οι Ρώσοι αδελφοί. Ευτυχώς, που ο Βολοκολάμσκ σχεδόν σε καθημερινή βάση προσφέρει χειροπιαστές αποδείξεις της ασυνέπειας και της δικολαβίστικης τακτικής που συνέχει την τοπική Εκκλησία που εκπροσωπεί κι έτσι μπορούν και οι αφελέστεροι των αφελών να καταλάβουν με πόσο σοβαρά εκκλησιολογικά επιχειρήματα πορεύονται οι Ρώσοι σε αυτό το ζήτημα.
ΑπάντησηΔιαγραφή