________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ / ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ / ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΑΟΣ / ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ / ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΝ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ / ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
________________________________________________________________________________________________________________________________________


11/26/2019

Ορθοδοξίας άκουσμα, θέαμα και άρωμα στο Χριστουγεννιάτικο Μόναχο


Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019 έλαβε χώρα στον ιερό Ναό των Αγίων Πάντων Μονάχου ένα θαυμάσιο κοντσέρτο με βυζαντινούς ύμνους των Εισοδίων της Θεοτόκου και των Χριστουγέννων.
Δώδεκα καλλίφωνοι ιεροψάλτες, μέλη του Βυζαντινού Χορού Ιεροψαλτών, υπό τη διεύθυνση του χοράρχη Δρ. Κωνσταντίνου Νικολακοπούλου, Καθηγητή και προέδρου του Τμήματος Ορθοδόξου Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Μονάχου, απέδωσαν τους βυζαντινούς ύμνους με την πρέπουσα ερμηνεία των θεολογικών τους νοημάτων, μέσα από τη βυζαντινή παρασημαντική. 
Τον κ. Νικολακόπουλο συνόδευσαν στο κοντσέρτο ο κ. Δρ. Αθανάσιος Βλέτσης, καθηγητής του Τμήματος Ορθοδόξου Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Μονάχου, ο Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Βλέτσης, ιεροψάλτες που λειτουργούν στις ενορίες Μονάχου και περιχώρων και φοιτητές της Ορθόδοξης Θεολογίας Πανεπιστημίου Μονάχου, μεταξύ αυτών και δύο Σέρβοι. 
Στην εναρκτήρια ομιλία του ανέπτυξε ο κ. Νικολακόπουλος εκτενώς, στα γερμανικά και στα ελληνικά, τα νοήματα των Χριστουγέννων και τον τρόπο με τον οποίο, μέσω της βυζαντινής ποίησης και μουσικής, αγγίζουν τις ψυχές των ανθρώπων. 
Η πλουσιότατη βυζαντινή αγιογράφηση του ναού των Αγίων Πάντων, συμπλήρωνε την πνευματική αυτή πανδαισία του ιερού ακούσματος και θεάματος του λυτρωτικού έργου του εν Σπηλαίω γεννηθέντος Λυτρωτού, ενώ και το ορθόδοξο θυμίαμα προσέδιδε το πνευματικό άρωμα του ιερού χώρου. 

Η πανήγυρις της Αγίας Αικατερίνης στο Port-de-Bouc της Γαλλίας


Πανηγύρισε την Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2019, η Ελληνορθόδοξη Κοινότητα της Αγίας Αικατερίνης του Port-de-Bouc στη Νότια Γαλλία. 
Ο Θεοφ. Επίσκοπος Μελιτινής κ. Μάξιμος χοροστάτησε στον Όρθρο και προεξήρχε της πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας. Μαζί του συλλειτούργησαν ο Αρχιμ. κ. Δημήτριος Πλουμής, ο π. Παναγιώτης Βήττας, Προϊστάμενος του Ιερού Ναού, ο π. Κυρίλλος Costanza, ο π. Jean Jauffret, και ο Διάκονος Nicola Meissonnier.
Τον Θεοφιλέστατο υποδέχθηκαν θερμά οι ενορίτες με καταγωγή οι περισσότεροι από την Κάλυμνο.
Στο κήρυγμά του ο Θεοφ. Επίσκοπος Μελιτινής κ. Μάξιμος ανέφερε: "η Αγία Αικατερίνη δεν δείλιασε ενώπιον του μαρτυρίου, δεν απαρνήθηκε τον Χριστό. Σύγχρονοι Χριστιανοί όμως στην Ευρώπη αρνούνται τον Χριστό και ντρέπονται να ομολογήσουν την πίστη τους. Στα πλαίσια του σεβασμού των θρησκευτικών ελευθεριών και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων φοβόμαστε να εκφράσουμε την πίστη μας. Η αλήθεια όμως είναι ότι η εκδήλωση των πιστεύω μας αποτελεί αυτή καθαυτή πράξη σεβασμού των θρησκευτικών ελευθεριών. Εάν βρισκόμασταν σήμερα ενώπιον του μαρτυρίου θα είχαμε το θάρρος να το υποστούμε για τον Χριστό, όταν δεν τον ομολογούμε στο φόβο και μόνο του χαρακτηρισμού μας ως μέλη της Εκκλησίας;"


11/25/2019

Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΟ ΣΑΜΠΕΖΥ ΤΗΣ ΓΕΝΕΥΗΣ (ΦΩΤΟ)


Στο επ΄ονόματι της Αγίας Μεγαλομάρτυρος και Πανσόφου Αικατερίνης, από τεσσάρων δεκαετιών λειτουργούν Ιερόν Ναΐδιον της Γαλλοφώνου ενορίας της Γενεύης, -στην Κρύπτη του Σταυροπηγιακού Ιερού Ναού του Αγίου Παύλου-, ετελέσθη με την δέουσα ιεροπρέπεια και εντός κατανυκτικής ατμόσφαιρας, πανηγυρική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του Σεβ. Μητροπολίτου Ελβετίας κ. Μαξίμου και συνιερουργούντος του Πανιερ. Αρχιεπισκόπου Τελμησσού κ. Ιώβ. Τούτους περιεστοίχιζε πλειάδα ιερέων και διακόνων. 
Τον Θείο Λόγο εξεφώνησε ο Αρχιεπίσκοπος Τελμησσού. 
Παρέστησαν συμπροσευχόμενοι οι Σεβ. Μητροπολίται Αυστρίας κ. Αρσένιος και Ζιμπάμπουε κ. Σεραφείμ, ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρὀνου κ. Γεώργιος Τσέτσης, Οφφικιάλιοι του Οικουμενικού Πατριαρχείου και πλήθος ενοριτιών και «Φίλων της Κρύπτης». 

Ο Δήμαρχος του Δήμου Φατίχ της Πόλεως επισκέφθηκε το Οικουμενικό Πατριαρχείο

Φωτογραφίες: Νικόλαος Μαγγίνας 

Την Έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου επισκέφθηκε εθιμοτυπικώς, σήμερα, Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, για πρώτη φορά μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, τον περασμένο Απρίλιο, ο επί κεφαλής του Δήμου Φατίχ της Πόλεως, Δήμαρχος Mehmet Ergün Turan, ανταποδίδοντας την επίσκεψή του Πατριάρχου προς αυτόν μετά την εκλογή του. Να σημειωθεί ότι το Πατριαρχείο βρίσκεται μέσα στα όρια του Δήμου Φατίχ. 
Ο κ.Turan, ο οποίος συνοδευόταν από τον Αντιδήμαρχο Mehmet Özçelik και την Σύμβουλό του κυρία Nilüfer Türütgen, έγινε δεκτός από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.
Στη συνάντηση παρέστησαν επίσης, εκ μέρους του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος, ο Άρχων Μ. Χαρτοφύλαξ Παντελεήμων Βίγκας, ο κ. Γεώργιος Παπαλιάρης, Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Υποστήριξης Ρωμαίικων Κοινοτικών Ιδρυμάτων (ΣΥΡΚΙ), και ο κ.Στέλιος Γκιουλγκιούν, Επίτροπος στην Εκκλησιαστική Κοινότητα Υψωμαθείων. 
Μετά τη συνάντηση ο Παναγιώτατος παρέθεσε γεύμα προς τιμήν του κ.Δημάρχου. 
Ακολούθησε συνεργασία του κ.Turan με τους προαναφερθέντες λαϊκούς συνεργάτες του Παναγιωτάτου επί θεμάτων της αρμοδιότητας του Δημάρχου που αφορούν το Πατριαρχείο και τα ιδρύματά του στην περιοχή. Νωρίτερα ο Δήμαρχος Turan, είχε επισκεφθεί τον Πατριαρχικό Ναό, όπου ενημερώθηκε για την ιστορία και τα κειμήλια που φυλάσσονται σε αυτόν, καθώς και την Πατριαρχική Βιβλιοθήκη. 
Από το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου

Πατριαρχικό Τρισάγιο για τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας Στυλιανό


Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, με αφορμή τον αυριανό εορτασμό της μνήμης του Αγίου Στυλιανού, ημέρα κατά την οποία εόρταζε τα ονομαστήριά του ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός, τέλεσε στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό, σήμερα, Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, μετά τον Eσπερινό, Τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του μακαριστού Αρχιερέως του Θρόνου, περιστοιχούμενος από κληρικούς της Πατριαρχικής Αυλής. 
Από το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου

Η ΕΙΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ π. ΝΗΦΩΝΟΣ ΤΣΙΜΑΛΗ ΣΤΟ ΣΙΚΑΓΟ (ΦΩΤΟ)


Την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019, στο Σικάγο των Η.Π.Α., στον Ι. Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο Μέριβιλ της Ιντιάνα,  τελέστηκε η εις πρεσβύτερον χειροτονία του π. Νήφωνος Τσιμαλή, ο οποίος υπηρέτησε επί σειρά ετών στην Πατριαρχική Αυλή, τελευταία και ως Δευτερεύων των Πατριαρχικών Διακόνων. 
Την χειροτονία τέλεσε ο Αρχιεπίσκοπος Θυατείρων και Μ. Βρεταννίας κ. Νικήτας, ο οποίος στο τέλος της Θ. Λειτουργίας απένειμε στον π. Νήφωνα και το οφφίκιο του Αρχιμανδρίτου. 
Με τον Αρχιεπίσκοπο Θυατείρων συλλειτούργησαν: ο Μητροπολίτης Γουινέας κ. Γεώργιος, ιεράρχης του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, ο Καθηγούμενος της Ι. Μονής Διονυσίου του Αγίου Όρους, Αρχιμ. Πέτρος και πλειάς κληρικών. 
Παρέστησαν συμπροσευχόμενοι: ο Σεβ. Μητροπολίτης Καλλιουπόλεως και Μαδύτου κ. Στέφανος, ο οικείος ποιμενάρχης, Μητροπολίτης Σικάγου κ. Ναθαναήλ, οι Θεοφιλέστατοι Επίσκοποι, Ευκαρπίας κ. Ιερόθεος και Ευδοκιάδος κ. Αμβρόσιος, πολλοί ακόμα κληρικοί, καθώς και πλήθος πιστών. 
Ο π. Νήφων κατάγεται από το Σικάγο και είναι απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής του Τιμίου Σταυρού Βοστώνης.
Θα υπηρετήσει στην Αρχιεπισκοπή Θυατείρων και Μ. Βρεταννίας.

Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στην Ενορία της Αγίας Αικατερίνας στο Άμστερνταμ (φωτό)


Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου, εορτάστηκε η μνήμη της Αγίας Αικατερίνας στην ενορία της στο πρόαστιο Ζάανταμ του Άμστερνταμ. 
Έπειτα από πολύμηνες εργασίες συντήρησης και ανακαίνισης και την τέλεση του αγιασμού για την επανέναρξη της χρήσης του ναού από την Α.Θ.Π. τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βελγίου κ. Αθηναγόρας τέλεσε την πανηγυρική Θεία Λειτουργία εν μέσω πλήθους πιστών. 
Τον θείο λόγο κήρυξε ο Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Αρχιμανδρίτης κ. Ιωακείμ Αρχοντός, εμπνεόμενος από το χωρίο των Παροιμιών (8, 17) «ἐγὼ τοὺς ἐμὲ φιλοῦντας ἀγαπῶ, οἱ δὲ ἐμὲ ζητοῦντες εὑρήσουσι χάριν» και την εφαρμογή του μέσα στην ζωή της Αγίας Αικατερίνας, ανέφερε σχετικά ότι η αγία αν και νέα και πλούσια και στολισμένη με πολλά χαρίσματα, φερόμενη με σύνεση, σοφία και υπερβάλλουσα αγάπη αναζήτησε και γνώρισε την Αλήθεια, δηλαδή τον Χριστό, λαμβάνοντας την χάρη του Αγίου Πνεύματος μέσα στην ζωή της. 
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, ο Σεβασμιώτατος, αφού ευχαρίστησε τον Ιερατικώς Προϊστάμενο π. Αλέξανδρο Κουφουδάκη για το ποιμαντικό έργο το οποίο επιτελεί στην ενορία, τους συλλειτουργούς ιερείς και το εκκλησίασμα, ενορίτες και προσκυνητές ακόμα και από την Γερμανία, για την παρουσία τους στην πανήγυρη της ενορίας, αναφέρθηκε στην πρόσφατη επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχου στον ναό αυτό και στα έργα τα οποία έγιναν αλλά και σε όσα υπολείπονται να γίνουν για να τελειώσει όλο το ανακαινιστικό πρόγραμμα ζητώντας την βοήθεια και την συνδρομή τους κατά την δυνατότητα του καθενός. 
Τέλος, ακολούθησε δεξίωση για όλο το εκκλησίασμα στην αίθουσα της ενορίας. 
Εκ της Ι. Μητροπόλεως Βελγίου

Ο Υφυπουργός Εξωτερικών Αντώνης Διαματάρης στην Αρχιεπισκοπή Καναδά


Ο Υφυπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας κ. Αντώνιος Διαματάρης, επισκέφθηκε τον Καναδά και ιδιαίτερα την πόλη του Μόντρεαλ και του Τορόντο. Στο Μόντρεαλ επισκέφθηκε το Γενικό Προξενείο, την Ελληνική Κοινότητα Μείζονος Μοντρεάλ, τα σχολεία της και άλλα ιδρύματα. Στο Τορόντο επισκέφθηκε το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας, άλλους οργανισμούς και την Αρχιεπισκοπή Καναδά. 
Την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, επισκέφθηκε το Ελληνορθόδοξο Ημερήσιο Σχολείο της Ι. Αρχιεπισκοπής «Μεταμόρφωση». Η Διευθύντρια του Σχολείου, οι δάσκαλοι και τα παιδιά τον υποδέχθηκαν με πολύ ενθουσιασμό. Έψαλαν ύμνους. Τραγούδησαν τραγούδια. Εχόρεψαν ελληνικούς χορούς. Ενθουσιάσθηκε ο Υφυπουργός και μίλησε στα παιδιά με πολλή αγάπη. Συγχάρηκε τη διευθύντρια κα Άννα Σαραντίδου, το διδακτικό προσωπικό και τον Αρχιεπίσκοπο Σωτήριο. Στα παιδιά μίλησε και ο Αρχιεπίσκοπος Σωτήριος για την πατρίδα Ελλάδα, αλλά και για τα Χριστούγεννα. Στην συνέχεια ο κ. Υφυπουργός με τους συνοδούς του, Γενικό Πρόξενο κ. Β. Μαλιγκούδη και τον κ. Εμμανουήλ Καμπουράκη, Σύμβουλο Πρεσβείας Β΄, με τον Αρχιεπίσκοπο Σωτήριο, τη διευθύντρια του Σχολείου κα Άννα Σαραντίδου, την κα Λούση Γρηγοριάδη και την κα Μ. Λυχνάκη, Σύμβουλο Παιδείας επισκέφθηκαν τους μαθητές στις τάξεις τους. 

ΤΑ 60ΧΡΟΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΛΟΝ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ


Τα 60 έτη από την ίδρυσή της εόρτασε σήμερα η Ελληνορθόδοξη Κοινότητα Αγίας Τριάδος Τουλόν στη Γαλλική Ριβιέρα. 
Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Μελιτινής κ. Μάξιμος προεξήρχε της πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας και των εορταστικών εκδηλώσεων, συμπαραστατούμενος υπό των Πρωτοπρεσβυτέρων π. Κωνσταντίνου Παπακοσμά και π. Ανδρέα Louchkoff.
Ο Επίσκοπος Μελιτινής μετέφερε Μήνυμα του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Γαλλίας κ. Εμμανουήλ, στο οποίο μεταξύ άλλων ανέφερε "Η ενοριακή ζωή, μέσα από το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, τα εκπαιδευτικά και φιλανθρωπικά της έργα, είναι μια συνεχής πνευματική προσπάθεια στην υπηρεσία του Ευαγγελίου.  Ας θυμηθούμε ότι η εμπειρία της ορθόδοξης θεολογίας βασίζεται στο μυστήριο της κοινωνίας του Θεού με τον άνθρωπο.  Διαβάζουμε σχετικά με αυτό στην Αγία Γραφή: "ὃ ἑωράκαμεν καὶ ἀκηκόαμεν, ἀπαγγέλλομεν ὑμῖν, ἵνα καὶ ὑμεῖς κοινωνίαν ἔχητε μεθ᾿ ἡμῶν· καὶ ἡ κοινωνία δὲ ἡ ἡμετέρα μετὰ τοῦ Πατρὸς καὶ μετὰ τοῦ Υἱοῦ αὐτοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ (Ιωάν.1,3)".
Τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Μελιτινής κ. Μάξιμο καλωσόρισε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας κ. Αντώνιος Zeandet ενώ ακολούθησε επίσημη δεξίωση στην αίθουσα του Ι. Ναού.


11/24/2019

ΓΙΟΡΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ ΣΜΥΡΝΗ (ΦΩΤΟ)


Μέ τήν εὐκαιρίαν τῆς ἑορτῆς τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου ἐλειτούργησεν ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Σμύρνης κ. Βαρθολομαῖος εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγ. Φωτεινῆς Σμύρνης. 
Ἐκτός ἀπό τά διαφόρου ἐθνικῆς προελεύσεως μέλη τῆς Ὀρθοδόξου Κοινότητος ἐκκλησιάσθησαν καί οἱ Ἀξιωματικοί μέλη τῆς Ἑλληνικῆς Ἀποστολῆς εἰς τό Στρατηγεῖον τοῦ ΝΑΤΟ τῆς Σμύρνης μετά τῶν οἰκογενειῶν τους, οἱ ὁποῖοι τιμοῦν κατά τήν ἡμέραν αὐτήν τήν Προστάτιδά τους, Παναγίαν Θεοτόκον. 
Ὁ Μητροπολίτης Σμύρνης ἐλειτούργησεν εἰς τόν Ἱ. Ναόν Ἁγ. Φωτεινῆς καί τήν Κυριακήν 24 Νοεμβρίου καί εἶχε τήν εὐκαιρίαν να ἐπικοινωνήσῃ μέ τούς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς τῆς Κοινότητος καί νά εὐχηθῇ εἰς αὐτούς εὐλογημένην καί καρποφόρον τήν τεσσαρακονθήμερον περίοδον τῆς προετοιμασίας διά τήν ἑορτήν τῶν Χριστουγέννων. Ἐξ αὐτῆς τῆς ἀφορμῆς ἀνεφέρθη εἰς τό κήρυγμά του εἰς τό ἀληθές νόημα τῆς ἰδιότητος τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ, ἡ ὁποία δέν θά πρέπει νά ἀποτελῇ ἐπιλεκτικήν ἐφαρμογήν τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ εἰς την ζωήν μας, ἀλλά διά βίου προσπάθειαν ἐφαρμογῆς ὅλων τῶν χριστιανικῶν ἀρετῶν. 
Τέλος ἀνεκοίνωσεν ὅτι, ὅπως κάθε ἔτος ἔτσι και ἐφέτος, οἱ μεγάλες Δεσποτικές Ἑορτές τῶν Χριστουγέννων καί τῶν Θεοφανείων θά ἑορτασθοῦν εἰς τήν Ὀρθόδοξον Κοινότητα Σμύρνης καί κατά τό νέον καί κατά τό παλαιόν ἡμερολόγιον.

Θερμοί λόγοι του Οικουμενικού Πατριάρχου για τον Προκαθήμενο της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Γεωργίας

Φωτογραφία: Νικόλαος Μαγγίνας

Στους μακραίωνας ιστορικούς δεσμούς Γεωργιανών και Ελλήνων, οι οποίοι στηρίζονται στην κοινή ορθόδοξη πίστη, αναφέρθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος υποδεχόμενος στο Φανάρι, το Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, Καθηγητές και φοιτητές του Πανεπιστημίου Sulkhan-Saba Orbeliani, με επι κεφαλής τον ΡΚαθολικό Επίσκοπο Καυκάσου Giuseppe Pasotto, και τον Πρύτανη Vaja Vardidze. Μεταξύ των Καθηγητών ήταν και ο ελληνομαθής Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου, Καθ.Gocha Barnovi. 
“Οι λαοί μας, ο Γεωργιανός και ο Ελληνικός, έχουν ιστορικούς δεσμούς. Έχουμε διαφορετικά ήθη και έθιμα, διαφορετική γλώσσα, αλλά μας ενώνει η κοινή ορθόδοξος πίστις”, είπε ο Παναγιώτατος, απευθυνόμενος στην αντιπροσωπεία του Πανεπιστημίου, που εδρεύει στην Τιφλίδα. “Ο Μακαριώτατος Καθολικός Πατριάρχης Ηλίας είναι μία φωτεινή προσωπικότης όχι μόνον για την δική σας την Εκκλησία και την χώρα αλλά για όλη την Ορθοδοξία. Εγώ, όχι μόνο τον αγαπώ αδελφικά, αλλά και τον σέβομαι και τον θαυμάζω ως εθνικό ήρωα”. 
“Εμείς θέλουμε οι σχέσεις των δύο Εκκλησιών μας να είναι στενές, να είναι αδελφικές και να προάγονται όλο και περισσότερο”, είπε σε άλλο σημείο του σύντομου χαιρετισμού του. 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ (24 Νοεμβρίου 2019)


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ 
Ἐκκλησιαστικαί εἰδήσεις 
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης, ὁ Πατριάρχης, κατόπιν σχετικῆς προσκλήσεως τῶν ἐν Τουρκίᾳ Διπλωματικῶν Ἀρχῶν τῆς Οὐκρανίας, ἐχοροστάτησεν ἐν τῷ Ἱ. Ναῷ τοῦ Ἁγίου Νικολάου τῆς Κοινότητος Τζιβαλῆ, κατά τήν Θείαν Λειτουργίαν τῆς Κυριακῆς, 24ης Νοεμβρίου, τελεσθεῖσαν εἰς τήν οὐκρανικήν γλῶσσαν. 
Παρέστησαν συμπροσευχόμενοι ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Κυδωνιῶν κ. Ἀθηναγόρας, ὁ Θεοφιλ. Ἐπίσκοπος Ἁλικαρνασσοῦ κ. Ἀδριανός, ὁ Ἐξοχ. κ. Andrii Sybiha, Πρέσβυς τῆς Οὐκρανίας ἐν Ἀγκύρᾳ, μετά τοῦ ἐνταῦθα Γεν. Προξένου κ. Oleksandr Gaman, ὁ Ἐντιμ. κ. Brahim Achtoutal, Γεν. Πρόξενος τοῦ Καναδᾶ ἐνταῦθα, ὁ Ἐντιμ. κ. Alexandru Prigorschi, Γεν. Πρόξενος τῆς Μολδαβίας, ἡ Εὐγεν κ. Joanna Pilecka, Γεν. Πρόξενος τῆς Πολωνίας, πολυπληθής ὅμιλος ἐκ τῆς ἐν Πόλει καί ἐν Προύσῃ διαβιούσης Οὐκρανικῆς Παροικίας, πιστοί ἐντεῦθεν καί προσκυνηταί ἐξ Ἑλλάδος. 
Μετά τήν ἀπόλυσιν, ὁ Πατριάρχης ἐτέλεσε τρισάγιον ὑπέρ ἀναπαύσεως τῶν ἐν Οὐκρανίᾳ τραγικῶν θυμάτων τῆς τεχνηέντως δημιουργηθείσης ὑπό τοῦ Σταλινικοῦ Καθεστῶτος ἐπισιτιστικῆς κρίσεως τῶν ἐτῶν 1932 – 1933. 

ΧΟΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟ ΝΑΟ (ΦΩΤΟ)

Φωτογραφίες: Yani Kayakoparan

Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά, 24 Νοεμβρίου 2019, στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό ναό του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου στο Φανάρι. 
Κατά την Θεία Λειτουργία χοροστατεί ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος  Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος. 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ (23 Νοεμβρίου 2019)

Ο Πατριάρχης στην παρουσίαση του λευκώματος για τους Ναούς και τα Ξωκλήσια της Ίμβρου

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ 
Ἐκκλησιαστικαί εἰδήσεις 
Tό ἑσπέρας τῆς Πέμπτης, 21ης Νοεμβρίου, ἡ Α. Θ. Παναγιότης, ὁ Πατριάρχης, ηὐλόγησε τό πρός τιμήν Του παρατεθέν ὑπό τῶν παρεπιδημούντων Ἀρχόντων ἐκ τοῦ ἐν Ἀμερικῇ Τάγματος Ὀφφικιαλίων τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου δεῖπνον ἐν τῷ ἐν Sultanahmet Ξενοδοχείῳ «FOUR SEASONS», παρουσίᾳ καί τοῦ Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Ἀμερικῆς κ. Ἐλπιδοφόρου. 
* * * 
Ἡ Α. Θ. Παναγιότης, ὁ Πατριάρχης, ἐχοροστάτησεν ἐν τῷ Π. Πατριαρχικῷ Ναῷ, κατά τόν Μ. Ἑσπερινόν τοῦ Σαββάτου, 23ης τ.μ., καθ’ ὅν παρέστησαν συμπροσευχόμενοι μέλη τῆς Μορφωτικῆς Ἑνώσεως Καταφυγιωτῶν Κατερίνης, ὑπό τήν ἡγεσίαν τοῦ Ἐντιμ. κ. Παντελεήμονος Μπητοπούλου, Προέδρου, καί ὅμιλος προσκυνητῶν ἐκ Πειραιῶς. 
* * * 
Tό ἀπόγευμα τοῦ Σαββάτου, 23ης ἰδίου, ἡ Α. Θ. Παναγιότης, ὁ Πατριάρχης, συνοδευόμενος ὑπό τοῦ Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Ἀμερικῆς κ. Ἐλπιδοφόρου καί τοῦ Πανοσιολ. Διακόνου κ. Παϊσίου, Διευθυντοῦ τοῦ Ἰδιαιτέρου Αὐτοῦ Γραφείου, προσῆλθεν εἰς τό Ζωγράφειον Λύκειον καί παρηκολούθησε τήν προβολήν τῆς ταινίας τοῦ Ἐντιμ. κ. Γεωργίου Μουτεβελλῆ, ἐπί τοῦ θέματος «Ὁ Χρηστάκης-ἐφέντης Ζωγράφος καί τό Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινουπόλεως». 
Ἀκολούθως ὁ Παναγιώτατος, μετά τῆς συνοδείας Αὐτοῦ, μετέβη εἰς τό Σισμανόγλειον Μέγαρον καί ἐτίμησε διά τῆς ὑψηλῆς Αὐτοῦ παρουσίας τήν συνδιοργανωθεῖσαν ὑπό τοῦ ἐνταῦθα Γεν. Προξενείου τῆς Ἑλλάδος καί τῆς Ἰμβριακῆς Ἑνώσεως Μακεδονίας - Θρᾴκης παρουσίασιν λευκώματος, ὑπό τόν τίτλον «Ἐκκλησίες καί Ξωκλήσια τῆς Ἴμβρου», συγχαρείς πατρικῶς τούς διοργανωτάς καί τούς ὁμιλητάς καί ὁμιλήσας καί ὁ ἴδιος ἐν τῇ ἰδιότητι Αὐτοῦ ὡς Ἰμβρίου τήν καταγωγήν. 
Εἶτα δέ, ὁ Πατριάρχης ηὐλόγησε τό πρός τιμήν τοῦ νέου Πρέσβεως τῆς Ἑλλάδος ἐν Ἀγκύρᾳ Ἐξοχ. κ. Μιχαήλ – Χρήστου Διάμεση παρατεθέν ὑπό τῆς Εὐγεν. κ. Γεωργίας Σουλτανοπούλου, Γεν. Προξένου ἐνταῦθα, δεῖπνον, ἐν τοῖς χώροις τοῦ Σισμανογλείου. 
* * * 

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΤΕΛΕΣΕ ΔΕΗΣΗ ΥΠΕΡ ΑΝΑΠΑΥΣΕΩΣ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΛΙΜΟΥ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ (ΦΩΤΟ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ)

φωτογραφίες: Νικόλαος Μαγγίνας

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος χοροστάτησε σήμερα, Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019, κατά την Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον Ι. Ναό Αγίου Νικολάου της Κοινότητος Τζιβαλίου. 
Η Θ. Λειτουργία τελέστηκε στην ουκρανική γλώσσα και εκκλησιάστηκε η Ουκρανική Παροικία της Πόλης.
Παρέστησαν ο Πρέσβης της Ουκρανίας στην Τουρκία και ο Γενικός Πρόξενος της Ουκρανίας στην Πόλη.
Στο τέλος της Θ. Λειτουργίας ο Πατριάρχης τέλεσε επιμνημόσυνη δέηση υπέρ αναπαύσεως των θυμάτων της γενοκτονίας του Μεγάλου Λιμού της Ουκρανίας, του λεγομένου «Γολοντομόρ», επί τη 86η επετείω αυτού (1932-1933).
Ο Πατριάρχης μίλησε καταλλήλως για την θλιβερή επέτειο, εκφράζοντας το αμέριστο ενδιαφέρον της Μητρός Εκκλησίας προς τον Ουκρανικό λαό.


Related Posts with Thumbnails